laffen 123 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Er dette en grei linse , har i dag bare 14-42 linse å kunne gått tengt meg en linse som jeg kunne zoome inn noe mer , er dette løsningen eller er det liten zoom på denne linsa også, takker for tips . Lenke til kommentar
se# Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Er dette en grei linse , har i dag bare 14-42 linse å kunne gått tengt meg en linse som jeg kunne zoome inn noe mer , er dette løsningen eller er det liten zoom på denne linsa også, takker for tips . Litt uklart for meg hva du mener med "liten zoom". 70-300 er jo en ren telezoom, og faktisk ganske kraftig tele også, så hvis det er det du ønsker deg så burde den fungere bra. Med en pris på rundt 3000 sier det seg selv at dette ikke er et de mest avanserte objektivene til OLympus, men sikkert OK for vanlig amatørbruk. Endret 12. juni 2008 av se# Lenke til kommentar
laffen 123 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Er bare amatøren her ja alt på auto hehe , ønske var å kunne zoome litt mer å ta litt avstands bilder også . Prøvde å få tatt noen bilder av guttungen på fotballbanen , men fikk halve banen med på bilde å guttungen nærmest i bakgrunn, hvis du fårstår. Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Er bare amatøren her ja alt på auto hehe , ønske var å kunne zoome litt mer å ta litt avstands bilder også .Prøvde å få tatt noen bilder av guttungen på fotballbanen , men fikk halve banen med på bilde å guttungen nærmest i bakgrunn, hvis du fårstår. bare husk att med 300mm og F5,6 så er det vanskelig å ta skarpe bilder håndholdt. I godt lys burde det gå om du er stødig ellers hjelper det med stativ. Lenke til kommentar
se# Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Er ikke sikker på om du egentlig trenger så mye som 300mm for det du beskriver, men det er ikke så fryktelig mange alternativ. Olympus sin 40-150mm blir kanskje litt for lite tele igjen, ellers er det et rimelig og kompakt objektiv. Det finnes også et 18-180mm, og det er et veldig anvendelig objektiv som går fra svak vidvinkel til ganske bra tele, men det er ennå lyssvakere på full tele og litt dyrere. Til sist vil jeg nevne 50-200mm som er et mer avansert objektiv, blant annet har det bedre lysstyrke. Brennviddeområdet passer bra til objektivet du har fra før, men det koster dessverre over dobbelt så mye. Ellers er jeg enig med Phaser_ at du vil ha problemer med å få helt skarpe bilder når du håndholder en 300mm tele. Hvis du har E-510 eller et annet kamerahus med innebygd stabilisator vil det hjelpe en del. Endret 12. juni 2008 av se# Lenke til kommentar
laffen 123 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Takk til dere begge , tror eg tar kjangsen å går får et slikt et Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Det er mange fornøyde brukere av 70-300mm'ern. Husk at det går an å skru opp ISO til 400 eller 800 dersom du får problemer med lukkertiden. Hvilket kamera har du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå