Ratleto Skrevet 12. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Her er et bilde jeg tok på en gåtur for snart en måned siden. I ettertid ser jeg at det var veldig hardt lys da jeg var ute og gikk, men dette ser ut til å fungere, i alle fall. Ja, grønt og blått har fått mer farge i seg. Ble det for mye, eller funker det? Og ødelegger skyene bildet, eller er det helt OK at dem er der? Endret 12. juni 2008 av Ratleto Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 12. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 enkelt og stilrent bilde, jeg liker det! Synes egentlig ikke fargene er for mye - men kanskje bildet er litt mørkt? Komposijonen er bra, liker at gjerdet leder meg innover i bildet. Kanskje du kunne ha kuttet bildet der gjerdene møtes? Da hadde du sluppet de buskene til venstre i bildet, de distraherer litt. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 Ok. Da lager jeg ny utgave, og prøver. Grattis med enda et bilde på Onexposure, sverrelerre. Synes jeg så et bilde jeg hadde sett før på forsida idag, og jaggu meg var det ikke ditt. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Her er ny utgave. Måtte kutte veldig langt mot treet, synes jeg men. Men det måtte gjøres hvis ikke det andre treet også skulle være med, og da ville man sett at gjerdet "deler seg" veldig tydelig, men ikke hvor det går. Edit: Glemte å gjøre det lysere... Endret 12. juni 2008 av Ratleto Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 12. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 En mellomting hadde kanskje vært best. Uansett er det et enkelt og fint bilde. Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 12. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 Hvor ble det av heimdal og trondheim da??? Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 Hvor ble det av heimdal og trondheim da??? Sorry. Skal gjøre om på overskrifta. Hehe. Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 12. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Grattis med enda et bilde på Onexposure, sverrelerre. Synes jeg så et bilde jeg hadde sett før på forsida idag, og jaggu meg var det ikke ditt. Takker for det, tenkte jeg skulle prøve meg der litt, veldig artig nettsted med masse flinke folk. Har hittil kun fått inn to bilder der, begge fra aprilfesten... Jeg synes den cropen forbedret bildet, men jeg skulle gjerne hatt med hjørnet av gjerdet, så jeg klonet bort treet (håper det er greit for deg): Endret 12. juni 2008 av sverrelerre Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 Grattis med enda et bilde på Onexposure, sverrelerre. Synes jeg så et bilde jeg hadde sett før på forsida idag, og jaggu meg var det ikke ditt. Takker for det, tenkte jeg skulle prøve meg der litt, veldig artig nettsted med masse flinke folk. Har hittil kun fått inn to bilder der, begge fra aprilfesten... Jeg synes den cropen forbedret bildet, men jeg skulle gjerne hatt med hjørnet av gjerdet, så jeg klonet bort treet (håper det er greit for deg): Veldig mye bra bilder på Onexposure, synes jeg. Blir noe helt annet når man "bare" får se når de beste bildene. Ikke akkurat som Flickr og en del andre steder der alt mulig skrot ligger. Akkurat. Var omtrent sånn jeg så for meg bildet, ja. Får sette igang og ordne en slik utgave her da. Forresten. Er du (og kanskje en del andre) sikker på at bildet er litt mørkt? Gikk gjennom litt innstillinger her, og kom frem til at skjermen min ikke er så galt kalibrert ift lysstyrke. Det er ikke skjermene deres som er satt opp litt mørkt da? Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 12. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 Forresten. Er du (og kanskje en del andre) sikker på at bildet er litt mørkt? Gikk gjennom litt innstillinger her, og kom frem til at skjermen min ikke er så galt kalibrert ift lysstyrke. Det er ikke skjermene deres som er satt opp litt mørkt da? Nja, sikker og sikker. Det er vel en smakssak? På min skjerm og i mine øyne er bildet ørlite for mørkt. Det bildet jeg la ut i stad er lysnet litt. Histogrammet var ikke strukket helt ut, det manglet litt på høyresiden, kanskje 0,5 EV eller noe sånn. Men, som sagt så er den slags en smakssak:-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 12. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 Likte egentlig den første croppen best jeg. Men fargene kunne med fordel ha vært lysere og kanskje litt mindre naturlig grønne. Men det er en smakssak da. Og kanskje litt mørkere skyer =) Men likte bildet veldig godt. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Likte egentlig den første croppen best jeg. Men fargene kunne med fordel ha vært lysere og kanskje litt mindre naturlig grønne. Men det er en smakssak da. Og kanskje litt mørkere skyer =) Men likte bildet veldig godt. Takk takk. Som jeg har sagt før, så er ikke bildekritikk en enkel sak. Alle har jo forskjellige meniner. Ang "naturlig grønt". Hehe. Grønnfargen på originalen er betydelig blassere og mer kjedelig enn det som er på bildene her. Samme med himmelen. En del mindre blå, og kjedelig. Mørkere skyer? Ok... Hm. Vanskelig å gjøre noe med, tror jeg, men. Endret 12. juni 2008 av Ratleto Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå