Gå til innhold

Sykkelbriller, som også kan benyttes til løping.

khvm

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Skal kjøpe meg sykkel nå snart, og lurer derfor på hvilke sykkelbriller som kan anbefales? Ønsker noen med tøft design, men som ikke koster all verden heller. Bør gjerne være av god kvalitet. Jogger/løper for øvrig også en god del, og det hadde vært fint med noen kombinasjonsbriller, som også kan brukes til dette. Har tittet litt på disse, men synes de er litt vel drøye i pris; http://www.oslosportslager.no/product/7853...sbriller__.html

Håper på mange svar! Takk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan gå god for m-frame, bruker det selv til alle mulige rare idretter. Det som er genialt med dem er at de sitter som støpt på hodet, men rynker jeg for mye på nesa kan de skli opp i annsiktet så de toucher øyenbrynene og får svette som renner nedover og ødelegger sikten. Men bortsett fra det er de utrolig greie.

Tidligere har jeg hatt uvex, de brillene er iallefall noe søppel. Jeg tror det viktigste når man kjøper briller, spesielt sportsbriller, er at de sitter vanvittig godt selv om du kaster hodet i alle retninger og at de tåler en støyt. Utskiftbare glass er også en fordel, så da ble det m-frame på meg.

Husk at det kan være lurt å kjøpe futural til 250 for briller + ekstra glass så du ikke trenger å passe på dem.

Lenke til kommentar
kan gå god for m-frame, bruker det selv til alle mulige rare idretter. Det som er genialt med dem er at de sitter som støpt på hodet, men rynker jeg for mye på nesa kan de skli opp i annsiktet så de toucher øyenbrynene og får svette som renner nedover og ødelegger sikten. Men bortsett fra det er de utrolig greie.

Tidligere har jeg hatt uvex, de brillene er iallefall noe søppel. Jeg tror det viktigste når man kjøper briller, spesielt sportsbriller, er at de sitter vanvittig godt selv om du kaster hodet i alle retninger og at de tåler en støyt. Utskiftbare glass er også en fordel, så da ble det m-frame på meg.

Husk at det kan være lurt å kjøpe futural til 250 for briller + ekstra glass så du ikke trenger å passe på dem.

Takk for raskt svar. Hva mener du egentlig med futural til 250? Det finnes så mange av M-framene, men vil den jeg linket til duge også til jogging? Den er jo litt stiv i pris, da?

Lenke til kommentar

greia med m-frame er at det er en brille som består av tre deler, rammen, der har du to valg leddet og ikke leddet, jeg har den som er leddet. Den andre delen er nesestykket og den tredje delen glasset. Glasset får du i alle mulige varianter til ulike formål, jeg har det grå kontrastglasset, men vurderer å kjøpe det blå ice(?) for bruk på sjøen i sommer med kajakk.

Så det du egentlig trenger å velge mellom er leddet/ikke og hva du skal bruke brillen til som igjen bestemmer hvilket glass du trenger. Og senere kan du kjøpe ekstra glass.

Ang futural så er det kjekt å ha noe å ha brillen i, den tynne tøyposen som følger med beskytter ikke glass og ramme mot røff behandlig, så jeg kjøpte det store futuralet med plass til ekstra glass slik at jeg kan ha brillene i hovedbagasjen uten å måtte tenke på om de går i stykker.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Spiuk Xioner briller. Kjempe godt fornøyd.

SPIUK XIONER BRILLER

Spiuk Xioner brillene har optimal passform og lekkert design. Brillene er laget i grilamid, som er sterk og ekstremt lett. Det følger med tre par linser i uknuselig polycarbonate med luftekanaler. Brillene har et års garanti mot fabrikasjonsfeil.

Dette medfølger: et metalletui for bedre beskyttelse av brillene, 3 par utsiftbare linser, og en liten microfiberlomme til og rengjøre brillene med.

Dette er tatt fra http://bikeshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=154

Microfiberlommen er genial. Den rengjører brillene kjempebra. Du bare puster litt på brillene og så pusser du, så ser de helt blanke ut, etter en treningstur. Veldig godt fornøyd. Disse er også en del billigere enn Oakley sine briller, men alle vet jo at Oakley sine briller er meget gode.

Ellers er Spiuk Yara, som er hakket dyrere også nice.

Lykke til med kjøp av brillene, hvis du ikke har kjøpt noen allerede. Smak og Behag hva du velger ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...