toazty Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 skal kjøpe meg telefon på finn.no, men vil finne ut om den er meldt stjålet eller mistet , hvor kan jeg sjekke dette? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Da må du ringe Politiet. Trenger da IMEI nr på telefonen. Det er et 15 siffer lang nr. og starter som regel på 35. Detter finner du bak på telefonen, som regel under batteriet. Eller ved å taste *#06# Kan også prøve ringe Telenor ( 0900 ) & Netocm ( 05050 ) og spørre om telefonen er sperret. Men ikke alle som gir ut denne informasjonen har jeg erfart. Endret 12. juni 2008 av Dain Bramaged Lenke til kommentar
toazty Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 så det er bare å ringe politiet å spør dem om de skan skjekke imei nr. om det er meldt stjålet eller mistet? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Jupp, tror det. Men ikke ring 112 Prøv heller 02800 da. edit: Finnes også en side, www.ettersokt.no, som det legges ut ting som er blitt stjålet/mistet. Ligger en del telefoner der, men har ikke helt troen på den der .. Du kan jo ta en titt. Endret 12. juni 2008 av Dain Bramaged Lenke til kommentar
cnil Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Operatører gir ikke ut informasjon om en telefon er stjålet. Jeg tviler på at Politiet gjør det heller, med mindre du er eier av telefon selv. Men for all del, det er jo bare å ringe! mvh Pål Berge Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Operatører gir ikke ut informasjon om en telefon er stjålet. Jeg tviler på at Politiet gjør det heller, med mindre du er eier av telefon selv. Men for all del, det er jo bare å ringe! mvh Pål Berge Å? Jeg har ofte fått den informasjonen fra operatørene, og vi forhandlere kan også sjekke dette. Og politiet tror jeg gir ut denne informasjonen, da det nesten er eneste måte og sjekke om noe man skal kjøpe er stjålet. Tenkt om man skulle kjøpe en bil og politiet nektet og si deg om den var stjålet eller ikke før du hadde kjøpt den? Endret 13. juni 2008 av Dain Bramaged Lenke til kommentar
cnil Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Hehe, ok. Jeg kjøpte en Nokia 6280 for halvannet år siden, og fikk ingenting fra noen. Men godt mulig at dette har endret seg, i tillegg til at det nok har en del å si hvem du treffer Trådstarter: Har du prøvd å ringe operatører / politiet? I så tilfellet: hvordan var responsen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå