Gå til innhold

hvordan sjekke om mobil tlf er stjålet ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da må du ringe Politiet. :)

Trenger da IMEI nr på telefonen. Det er et 15 siffer lang nr. og starter som regel på 35. Detter finner du bak på telefonen, som regel under batteriet. Eller ved å taste *#06#

Kan også prøve ringe Telenor ( 0900 ) & Netocm ( 05050 ) og spørre om telefonen er sperret. Men ikke alle som gir ut denne informasjonen har jeg erfart.

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar
Operatører gir ikke ut informasjon om en telefon er stjålet. Jeg tviler på at Politiet gjør det heller, med mindre du er eier av telefon selv. Men for all del, det er jo bare å ringe!

mvh Pål Berge

Å?

Jeg har ofte fått den informasjonen fra operatørene, og vi forhandlere kan også sjekke dette. Og politiet tror jeg gir ut denne informasjonen, da det nesten er eneste måte og sjekke om noe man skal kjøpe er stjålet.

Tenkt om man skulle kjøpe en bil og politiet nektet og si deg om den var stjålet eller ikke før du hadde kjøpt den?

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar

Hehe, ok. Jeg kjøpte en Nokia 6280 for halvannet år siden, og fikk ingenting fra noen. Men godt mulig at dette har endret seg, i tillegg til at det nok har en del å si hvem du treffer :)

Trådstarter: Har du prøvd å ringe operatører / politiet? I så tilfellet: hvordan var responsen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...