Autoxave Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Sikkert dumt spørsmål, men hvordan ser man Exif på bildene som blir lagt ut? Høyreklikk og deretter egenskaper Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2008 (endret) Exif: 30sekund- F13-75mm nikon linsa icc profile not include. (dvs:exif ikke inkludert i fila for å minske størrelsen) Endret 14. juni 2008 av chris300 Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 (endret) DEn oransje greia irriterer meg også, men slike småting tenkte jeg å se mellom fingrene på. Jeg synes i alle fall skreppa tenker i riktig retning. går det ikke ann å redigere dette? edit: flott bilde. Endret 14. juni 2008 av 2ball(s) Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2008 det gjør d helt sikkert. men kunnskapene mine på cs3 er ikke så høye enno.. nybegynner vettu mvh Hilde Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 (endret) Joda, men ikke spør meg om hvordan. Jeg har en enkel filosofi. Kan ikke et bilde tas med 28mm, og kreve lite etterbehandling, så tar jeg det ikke. Det hender jeg gjør unntak med tanke på brennvidde, men det har ikke noe med saken å gjøre. Jeg vil likevel berømme et fotosyn som kan bli veldig bra, selv om jeg selv hadde skrapet det. Jepp. Jeg tar veldig få bilder når jeg er ute og går. Jeg klarer likevel å produsere et par tråder pr gåtur, når jeg virkelig er ute for å ta bilder. Når hun viser at hun går rett på et motiv og tolker det såpass greit, så bør hun har gjort sine tanker. Fortsett med det isteden for å holde knappen nede hele tiden. Jeg må få komme med noe faderlig skryt i natt. Da poden tok sine første bilder var han 6. Han lånte min Sony Ericcson da jeg hadde tatt ham med på den årlige fotovalfarten til Søragadå. Jeg ble meget overrasket da jeg kikket gjennom bildene hans. Gjennomgående rette kanter på de beste bildene, og spennende perspektiver (han har jo fordelen av å være liten når han tar bilder av voksne). Han browser ofte bilder sammen med meg, og ser på at jeg cropper og slikt. I vinter går vi en kjapp tur i Gamle Bergen. Han tar kamera og skyter noe som han jobber litt med. Det bildet av det lille huset med scene og et vann foran ble bedre enn veldig mange av nybegynnerbildene jeg har sett her inne. En stolt PMnormal synes at mitt skryt over en åtteåring har kanskje ikke så mye med dette år gjøre, men på en måte så har det det. Det er å ha forstått noe når man begynner som er en god ressurs her. Endret 14. juni 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå