Stina. Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hei! Når jeg er ferdig med vgs vil jeg antagelig studere et ettårig fag, for å få avkobling/finne ut hva jeg vil. Nå frister veterinærutdannelsen mest, men har ikke så lyst til å begynne rett på utdannelsen enda. Men hvis jeg går et ett-årig fag neste år, får jeg vel ekstrapoeng? Må disse regnes med når jeg søker til veterinærstudiet? Da kommer jeg vel i sekundærkvoten, som er høyere. Tror per i dag jeg kan komme inn med ordinært vitnemål, og vil unngå å ta opp fag. Hvis jeg velger å studere noe annet i ett år, blir jeg kanskje nødt til å ta opp flere fag, da sekundærkvoten er for høy. Er det noe jeg kan gjøre for ikke å regne med poengene jeg får for å studere i mellomtiden, men kunne med karakterene fra videregående? Tusen takk! Lenke til kommentar
ekorniminator Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Det ligger sinnsykt mange innlegg om dette på forumet allerede! En annen, kanskje bedre idè er å faktisk lese på samordna opptak sine sider.. Da får du i hvertfall rett informasjon. Om du klarer å finne svar på spørsmålet ditt etter 2 min på google er det tull å poste spørsmålet i et forum! Lenke til kommentar
bigbadVuk Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 bare en liten pirketing, men er det ikke primær- og ordinærvitnemål? Og ja, samordna er gode greier. Ellers så går man under primærkvoten t.o.m. det året man fyller 21 år. Hvilke poeng som beregnes med på ordinær/primær kvote, får du vite på samordnas sider www.samordnaopptak.no Lenke til kommentar
Stina. Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Ok, skjønner det. Har lett på samorda opptak, men fant ikke akkurat det.. Jeg får lete litt mer da, hvis det er så enkelt som dere mener beklager jeg undvendig posting.. Takk! Lenke til kommentar
Stina. Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 bare en liten pirketing, men er det ikke primær- og ordinærvitnemål?Og ja, samordna er gode greier. Ellers så går man under primærkvoten t.o.m. det året man fyller 21 år. Hvilke poeng som beregnes med på ordinær/primær kvote, får du vite på samordnas sider www.samordnaopptak.no Å ja, selvfølgelig heter det primær og sekundær, huff som jeg tuller.. :s Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Det heter primær- og ordinærvitnemål. Fra og med neste opptak (09 altså, ikke nå), heter det primær- og sekundærvitnemål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå