Gå til innhold

Omtale: HTC Diamond

Anbefalte innlegg

Chess... brrrrr.. siden dere kjøper en 3G telefon så er det litt dumt å bli kvestet for datatrafikk, 14kroner pr mb nedlastet via gprs/3g er absurd mye.. Og gjør at slike operatører blir hårreisende, for meg som bruker data nedlasting mye, helt uaktuelle.. Det hjelper heller lite at de er noen øre billigere enn telenor og netcom (i beste tilfelle, faktisk har telenormobil billigere abn. enn chess gold extra som følger med htc diamond), spesielt da 1-3 mb plutselig blir endel.. sjekk vg.no på opera og du er 30kroner fattigere, om ikke mer.. men folk tenker ikke over slikt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er sant, men såvidt meg bekjent så har TomTom valgt å hardkode Navigator 7 i telefonen for å hindre piratkopiering,

noe som vil tilsi at programmet må være med når du kjøper den fordi det ikke vil bli sluppet no installasjonsfiler til det.

Ja, jeg har også lest dette. Og det kommer jo sikkert til å fungere... :roll:

Lenke til kommentar
Det er sant, men såvidt meg bekjent så har TomTom valgt å hardkode Navigator 7 i telefonen for å hindre piratkopiering,

noe som vil tilsi at programmet må være med når du kjøper den fordi det ikke vil bli sluppet no installasjonsfiler til det.

Skal ikke kverulere på det da jeg ikke har telefonen ennå, men krysser fingrene for at programmet følger med :)

får bare vente og se :)

Tviler usedvanlig sterkt på at tomtom 7 skulle dukke opp på diamondene her. Det er sagt at tomtom vil bli sluppet for de operatørspesifikke modellene (MDA etc), men ikke HTC branded, og det er det som er ryktet. Har også lest at versjon 7 må inkluderes i ROM, men det vil jo være høyst upraktisk for folk (som meg) som bytter ROMs ofte på jakt etter den beste brukeropplevelsen. Den dukker nok opp som en CAB-fil da, men den vil jo måtte anses som en piratkopi. Vi får se!

Lenke til kommentar

surfer ikke på mobilen, laster ned mails og bruker litt MSN, harh att chess før, og aldri sliti med at det ble "for dyrt". Er man en aktiv bruker av 3g, så burde man vel strengt tatt skaffe seg et abonement som er rettet for det, og det gjør ikke abonemanget fra chess noe mere ræv en netcom/telenor sine tillsvarende, annet en at det er dyrere å ringe.

Lenke til kommentar
Da er telefonen bestilt fra Elprice ! ( Sender ut på Torsdag eller Fredag) :)

Dette kan bli spennende :p

Dessverre så tror jeg kanskje at ting er noe mer forsinket; Nordialog meldte meg sist mandag at min ikke kommer før 07.07 (ble lovt at den kom 27.06).

Lenke til kommentar
Da er telefonen bestilt fra Elprice ! ( Sender ut på Torsdag eller Fredag) :)

Dette kan bli spennende :p

Dessverre så tror jeg kanskje at ting er noe mer forsinket; Nordialog meldte meg sist mandag at min ikke kommer før 07.07 (ble lovt at den kom 27.06).

Netcom sin netbutikk har også endret lagerstatus fra 30.06 til 01.07.. så tror det er en forsinkelse ute å går overalt :(

Lenke til kommentar

Var innom en del butikker i Trondheim idag, å de fleste butikkene sa at de ville ha telefonen inn på fredag. Så håper bare dette stemmer.

utrolig store prisforskjeller på telefonen uten abb. fra butikk til butikk var det også!

Lenke til kommentar
Har sett at de fleste har hatt 30.06 som dato i en 14 dagers tid, mpx har bekreftet levering 30.06. Så til neste uke blir det endelig ny telefon :)

Hehe, tror du ja :roll:

Kjøpte en sak hos MPX i januar med lovt levering i februar, fikk den i mai. (Pluss jeg opplevde en lang forsinkelse på Garmin Colorado og Forerunner også).

Lenke til kommentar

Til clark eller andre som har telefonen:

Er det slik at når du får et inkommende anrop mens du har telefonen i lommen, vil den enten godta eller avvise anrop bare ved at lommeveggen er borti skjermen? Er den sensitiv på dette eller har den en slags lås?

Endret av Capiche
Lenke til kommentar

Er det slik at når du får et inkommende anrop mens du har telefonen i lommen, vil den enten godta eller avvise anrop bare ved at lommeveggen er borti skjermen? Er den sensitiv på dette eller har den en slags lås?

Nå har ikke jeg telefonen og kan svare ut i fra erfaring, men jeg følger en del med på diamond-forumet til xda-developers, der er det en tråd anngående dette, noen har problemer med dette, andre ikke, de med problmer har løst problemet med å kjøpe videre bukser :p ellers finnes det program som gjør at du må "slide" før du kan svare, det vill si at du må legge enn "eksternt" program, men det er jo litt av morroa med denne type telefoner :D

Endret av NChief
Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg telefonen og kan svare ut i fra erfaring, men jeg følger en del med på diamond-forumet til xda-developers, der er det en tråd anngående dette, noen har problemer med dette, andre ikke, de med problmer har løst problemet med å kjøpe videre bukser :p ellers finnes det program som gjør at du må "slide" før du kan svare, det vill si at du må legge enn "eksternt" program, men det er jo litt av morroa med denne type telefoner :D

Hei du vet du hvor man kan få tak i det programmet? Det ser ganske fancy ut :)

Lenke til kommentar

Hei du vet du hvor man kan få tak i det programmet? Det ser ganske fancy ut :)

s2u2 (slide to unlock) heter det, google it ;)

her er posten fra xda-developers som tar opp problemet forresten..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...