Gå til innhold

Omtale: HTC Diamond


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Clark

 

mange takk for dine 1. inntryk. Jeg syntes heller ikke at bildene ble så dårlige, ok for en mobil av denne type ;-)

 

Jeg har selv hatt iPhone i snart 1/2 år, og vurdere at skifte til Touch Diamond. Er klar over at dette er en helt annen type mobil, men jeg lurer på hvad er de største fordele og ulempe du har oplevet ved skiftet ? Jeg mener er der noet du savner (fra iPhone) :-)

 

Med andre ord, anbefaler du et skift ;-)

 

Og så en lille ting til, hvordan er lyden på højtalerne, her er iPhone håpløs når der er bare litt bass på ;-)

Lenke til kommentar
Hei Clark

 

mange takk for dine 1. inntryk. Jeg syntes heller ikke at bildene ble så dårlige, ok for en mobil av denne type ;-)

 

Jeg har selv hatt iPhone i snart 1/2 år, og vurdere at skifte til Touch Diamond. Er klar over at dette er en helt annen type mobil, men jeg lurer på hvad er de største fordele og ulempe du har oplevet ved skiftet ? Jeg mener er der noet du savner (fra iPhone) :-)

 

Med andre ord, anbefaler du et skift ;-)

 

Og så en lille ting til, hvordan er lyden på højtalerne, her er iPhone håpløs når der er bare litt bass på ;-)

Det jeg mangler fra iphone er uten tvil raskheten, ikke bare i menysystemet men program som startes og lignende. Som jeg nevnte i første innlegg så har de ikke klart å skjule at det er en windows mobile. Selv om dette kanskje heller ikke har vært meningen som folk har kommentert så bør de kunne lage det mer omfattende enn at du kun kan scrolle rundt i menyene i TouchFlo 3D, så fort du skal lese en tekstmelding, skrive svar og endre innstillinger så må du inn på noe som ikke ligner den vanlige layouten, dette fordi du kommer rett inn i standardlayouten til WM.

 

Dersom du er forberedt på å oppgradere telefonen med ny ROM og følge litt guider osv så forsvinner i det minste mye av tregheten så kan jeg anbefale telefonen, men den samme layouten blir du ihvertfall ikke kvitt (enda). Dette er vel litt på samme måte som jeg heller ikke ville anbefalt iPhone uten at man jailbreaker den for å få utnytte av programmer og spill som andre har lagd til den..

 

Føler jeg i denne tråden har fokusert veldig mye på det negative rundt HTC Diamond, og selv om det er berettiget så er dette uansett en knakende bra telefon - som har sine barnefeil på software siden. Forhåpentligvis vil andre komme til å fikse alle disse om HTC ikke skulle gjøre det selv. Et bra forum å følge med på for dette er www.xda-developers.com.

 

Når det gjelder bildene som ble kommentert i denne tråden må man tenke på at dette er tatt over et meget stort område på frognerbadet hvor fokuset er på scenen, om man reagerer på trærene i bakgrunnen så er disse over 100m unna.

Lenke til kommentar

Har selv hatt iphone i 8månder og er enig i at den må jailbreakes. Iphone er rask og har stor skjerm, kvaliteten på bildene iphone tar er elendig, samme er lydkvaliteten.. Men, dette er ikke om iPhone (bare hater at folk skryter den opp i skyene.. bra bruker interface, men that's it!), jeg har sittet og vurdert Diamond, og å flashe denne kan neppe være verre enn å jailbreake 1.0 av iPhone. Eller?

 

Hvordan er lydkvaliteten på mediaspilleren med gode hodetelefoner (det finnes vel overganger til 3.5mm jack?)?

Lenke til kommentar
Vurderer å anskaffe meg denne mobilen, til bruk i arbeid, da innen industri. Men normalt sett på prosjekter så blir det kanskje snakket 2-4 timer i telefonen + sms over 12 timers dager, og med alt dette stasjet og stor skjerm så er eg litt usikker på levetiden på batteriet, og om dette er ein telefon som tåler ein liten støyt.

 

Har pr.dags dato ein Htc Tytn2 som privat-tlf, og den hadde ikkje holdt som arbeids-telefon, då batteriet fort måtte ha blitt ladet, så levetiden må være betre enn den (mindre skjerm på denne sånn sett riktignok)

 

Varför är det bara 900 mAh på diamond? Kunde man inte haft ett batteri med större kapacitet? Thomas

Svar: Vi anser att 900mAh fungerar bra för denna modell men vi erbjuder även ett batteri som tillbehör på 1300mAh.

 

Rechargeable Lithium-ion or Lithium-ion polymer battery

Capacity: 1340 mAh

 

Talk time:

 

Up to 397 minutes for WCDMA

Up to 485 minutes for GSM

Standby time:

Up to 503 hours for WCDMA

Up to 406 hours for GSM

Video call time: Up to 201 minutes for WCDMA

(The above are subject to network and phone usage.

 

mpx.no selger 900 mAh for 215kr så den på 1340 mAh koster sikkert ikke så mye mere når den kommer

Lenke til kommentar

Hei! Bare lurte på en liten ting, kanskje ikke det mest vesentlige når man skal se på ny telefon, men lurer på det allikevel. Er det smileys på Diamond i tekstmeldingene?

Så lurer jeg på om HTC kun kommer med engelske menyer, eller om det kommer norske menyer på de som blir utgitt i Norge.

Er det noe sted man kan få tak i fullstendig spesifikkasjonsliste? Da mener jeg over de programmene som er forhåndsinstallert. Vet jo at man kan installere masse på den selv. Hvordan kalenderen er, om det er tidsur, vekkeklokke, notatblokk o.l

Lenke til kommentar
Høres spennende ut. Vurderer selv denne telefonen til utskifting av min gamle p990i som jeg begynner og bli forbannet på og som er den mest ustabile og irriterende mobilen jeg har hatt. :wallbash:

 

 

Noen som vet om det følger med noe GPS program på den Norske versonen som standard?

 

 

ryktene sier at TomTom Navigator 7 er med, men ingen håndfaste bevis ennå...

men om de kjører samme greia som med HTC Touch Cruise så følger iallefall Navigator 6

med sammen med gratis kart over 1 valgfri by.

 

sitter og gleder meg som en unge, min Touch Cruise ble stjelt, så fikk jeg muligheten til å

velge mellom ny Cruise eller Diamond via forsikringen, valget ble enkelt :p

 

Clark: har hørt at det er mindre RAM på Diamond kjøpt fra expansys, stemmer dette?

Har vært endel diskusjoner på xda angående dette, og såvidt jeg vet så har flere returnert sine mobiler pga dette...

Skal være 192Mb RAM.

Lenke til kommentar
Har selv hatt iphone i 8månder og er enig i at den må jailbreakes. Iphone er rask og har stor skjerm, kvaliteten på bildene iphone tar er elendig, samme er lydkvaliteten.. Men, dette er ikke om iPhone (bare hater at folk skryter den opp i skyene.. bra bruker interface, men that's it!), jeg har sittet og vurdert Diamond, og å flashe denne kan neppe være verre enn å jailbreake 1.0 av iPhone. Eller?

 

Hvordan er lydkvaliteten på mediaspilleren med gode hodetelefoner (det finnes vel overganger til 3.5mm jack?)?

Slenger meg på denne jeg også. Når man ser på spesifikasjonene på prisguiden så står det at denne telefonen ikke har lydutgang. Kan noen bekrefte eller avkrefte om denne telefonen har lydutgang?

Lenke til kommentar
jeg har bestilt HTC touch diamond fra komplett.no

 

Synd at chess har et så bra tilbud nå, at den totale prisen på diamond etter 12 måneder binding blir 4315kr, altså billigere en komplett, og da blir ikke telefonen låst til chess heller. Så trenger man et nytt abonement er pakken fra chess flott og billig. Chess har lenge vert min favoritt, spesielt med tanke på at for 40 kr mnd ekstra kan man ringe/sms/mms gratis til alle chess brukere i norge. Flott for oss som har fått familien over på chess.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+123498734
jeg har bestilt HTC touch diamond fra komplett.no

 

Synd at chess har et så bra tilbud nå, at den totale prisen på diamond etter 12 måneder binding blir 4315kr, altså billigere en komplett, og da blir ikke telefonen låst til chess heller. Så trenger man et nytt abonement er pakken fra chess flott og billig. Chess har lenge vert min favoritt, spesielt med tanke på at for 40 kr mnd ekstra kan man ringe/sms/mms gratis til alle chess brukere i norge. Flott for oss som har fått familien over på chess.

 

hehe..bestillte akkurat diamond på chess sine hjemmesider med dette abbonemanget :D

 

gleeeeeder meg nå!!!!

Endret av Slettet+123498734
Lenke til kommentar
jeg har bestilt HTC touch diamond fra komplett.no

 

Synd at chess har et så bra tilbud nå, at den totale prisen på diamond etter 12 måneder binding blir 4315kr, altså billigere en komplett, og da blir ikke telefonen låst til chess heller. Så trenger man et nytt abonement er pakken fra chess flott og billig. Chess har lenge vert min favoritt, spesielt med tanke på at for 40 kr mnd ekstra kan man ringe/sms/mms gratis til alle chess brukere i norge. Flott for oss som har fått familien over på chess.

 

hehe..bestillte akkurat diamond på chess sine hjemmesider med dette abbonemanget :D

 

gleeeeeder meg nå!!!!

 

gjorde det samme for en stund siden, gleder meg også :-)

Lenke til kommentar
Høres spennende ut. Vurderer selv denne telefonen til utskifting av min gamle p990i som jeg begynner og bli forbannet på og som er den mest ustabile og irriterende mobilen jeg har hatt. :wallbash:

 

 

Noen som vet om det følger med noe GPS program på den Norske versonen som standard?

 

 

ryktene sier at TomTom Navigator 7 er med, men ingen håndfaste bevis ennå...

men om de kjører samme greia som med HTC Touch Cruise så følger iallefall Navigator 6

med sammen med gratis kart over 1 valgfri by.

 

sitter og gleder meg som en unge, min Touch Cruise ble stjelt, så fikk jeg muligheten til å

velge mellom ny Cruise eller Diamond via forsikringen, valget ble enkelt :p

 

Clark: har hørt at det er mindre RAM på Diamond kjøpt fra expansys, stemmer dette?

Har vært endel diskusjoner på xda angående dette, og såvidt jeg vet så har flere returnert sine mobiler pga dette...

Skal være 192Mb RAM.

 

Preprodukjsonsmodellene hadde 128MB ram, ikke retail.

Lenke til kommentar
Preprodukjsonsmodellene hadde 128MB ram, ikke retail.

 

 

roddydunlop

16:07 04 Jun 08

9 Posts

AdvocateMine arrived today. I was hugely disappointed to find it to be a grey import, and thus not eligible for registration on the HTC website or for their online support, ROM upgrades, etc etc. It also only had 128mb RAM, so far as I could see [see explanation below], and not the 192+256 advertised by Expansys. Don't know if it was because of the lower RAM, but the performance was not very impressive and quite slow. Mine is going back for a full refund. It really should be disclosed by Expansys if they are selling "greys" badged as UK versions. I have always found Expansys to be an excellent supplier, and to be fair they are refunding the full price plus P&P without quarrel, but i have to say I'm quite disillusioned by this whole experience.

 

Kilde - xda

 

ser ut til at TomTom Navigator 7 er med ;)

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=401619

Endret av dano5
Lenke til kommentar

Det er sant, men såvidt meg bekjent så har TomTom valgt å hardkode Navigator 7 i telefonen for å hindre piratkopiering,

noe som vil tilsi at programmet må være med når du kjøper den fordi det ikke vil bli sluppet no installasjonsfiler til det.

 

Skal ikke kverulere på det da jeg ikke har telefonen ennå, men krysser fingrene for at programmet følger med :)

 

får bare vente og se :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...