Zemeckis Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Har i periode på over et år slitt med formen min som bare blir verre og verre. Slitter med å våkne opp om morgene, blitt er skikkelig B-menneske noe jeg ikke var før jeg og samboeren flyttet der vi bor pr.dags dato. Bruker omtrent 30-45 min bare å sto opp fra senge var stikkmotsatt før, klare å sto opp når vekkeklokka ringte. Er generelt ganske sliten og klarer ikke å fungere som jeg pleide,er også ganske snufsete og det renner slim fra nesa kronisk og har ofte neseblod,noe jeg aldri har hatt før. Men for en stund siden så fant vi mugg/sopp/råte skader på badet og soverommet som vi sendte prøver til analyse og fikk opplyst følgende: Penicilium: Bak dusjkabinett Cladosporium: Vinduskarm Det som har oppsatt bak dusjkabinett er at den ikke er tett, oppdaget det da jeg så vann langs en kant på dusjkabinette som er av typen opp hevet fra gulvet. De i vinduet er vel grunnet av vinduet er dårlig og må skiftes ut. Er generelt dårlig miljø i leiligheten på vinterstid så dugger vinduene igjen uansett hva vi gjør, lager mat, henger opp tøy. Har vært i kontakt med jusshjelpa ang. dette iom at vi ikke har spesielt god tillit til husverte pga diverse ting. Er det mulig at jeg kan får påvist at det er de to muggtypene som gjør at jeg er blitt syk, hvis det blir snakk om ersatning? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Jeg kan ikke svare deg på spm, men lurte på om jeg kunne spørre om hvordan du gjorde testen, hvor du sendte inn og ca pris? Har nemmelig en hybel selv som skulle vært testet. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 Tok bare gnidde en q-tips på mugget og sendte det til et analysesenter, i vært tilfelde analysesenteret i trondheim. Kostet 750kr, men det skal husverten betale. Lenke til kommentar
Skummel_Fyr Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Er det mulig at jeg kan får påvist at det er de to muggtypene som gjør at jeg er blitt syk, hvis det blir snakk om ersatning? Ja, symptomene du beskriver stemmer godt med soppskader. Dere bør snarest finne annet sted å bo, dette angriper immunforsvaret. Det er dessverre veldig få som har tilstrekkelig kompetanse på dette feltet både innen byggebransjen og blandt leger. Jeg vil anbefale å ta kontakt med myco-team Oslo, eller Norsk Folkehelse evt. begge snarest. Disse har lang erfaring med soppskader, både den helsemessige og juridiske delen. Lenke til kommentar
Skummel_Fyr Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Tok bare gnidde en q-tips på mugget og sendte det til et analysesenter Kan med en gang si at det er utilstrekkelig, det må tas tester av inneklimaet, dvs. det må testes i hvert rom hvor masse gasser soppene avgir til luften ved typisk innetemperatur. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Det funket jo bra nok med q-tips for de på analysesenteret, de tok også å testet soppen i ulike temperaturer. Da ved 22 grader og 37 grader celcius. Fikk også bilder som visste forskjelle ved de to temperaturene. Har funnet ny boplass, flytter 1.juli. Har jo som sagt vært syk over 1 år uten å visst om dette, og har mistanke om at husverten har visst om det på soverrommet ivertfall, sokkelen ble "pusset" opp og husverten har malt over noe på vinduskarmene men vet ikke hva det er. Jusshjelpa har da sendt et brev til husverten om at skadene skal fikses innen 2 uker, hvis ikke så får vi tilbake penger osv. Men jeg har mest lyst til å få igjen så my penger som mulig da det har gått utover helsa mi. Hva er nett adressen til norsk folkehelse? Er int. i om en test som kan påvisse at det er soppen som gjør at jeg er syk, ikke bare synsing og tror at det soppen osv. Vil ha et konkret svar. Kom på at jeg har tatt bilder av mugget: Har begynt å komme slikt på stuevinduene også:/ Var langs den kanten der som jeg la merke til at det kom vann og dermed så bak dusjkabinettet: Dusjekabinett av den billige sorten og umulig å holde reint og trang å kom til bak der også. Endret 13. juni 2008 av Zemeckis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå