johanf Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Om du har en Nikon LS-50, er du villig til å leie den ut? Kanskje selge den? Jeg vet ikke hvor jeg skal lete for å finne én brukt. Jeg har i overkant av 500 lysbilder å scanne, og etter mye om og men er det vel bare å krype til korset og innse at jeg må bruke en LS-50 (eller tilsvarende) for å få et resultat jeg kan leve med. Problemet er at dette er noe jeg trenger én gang og ferdig med det. Om jeg kjøper en, finnes det et marked eller en mulighet for å få solgt den videre? Lenke til kommentar
swanky Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Foto.no sitt bruktmarked. Jeg har en, men ikke faen om den slipper ut av huset igjen! Sist gang jeg lånte den bort fikk jeg den ikke tilbake på flere måneder Bare kjøp, om du mot formodning ønsker å selge etterpå så taper du ikke store summen. Men det er vel kanskje like sannsynlig at du begynner å skyte film igjen når du ser hva den er i stand til... Lenke til kommentar
arela Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Jeg har også oppdaget at de selges med sykelig hang til å skyte med film. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) hehe - nå er det ikke jeg som har skutt med film, men min gamle fader. Det er et ønske å få digitalisert materialet før det blir for sent. Etter et nytt overslag viser det seg å være ~1000 lysbilder som skal scannes. Jeg har sett på foto.no, men det er ikke noen til salgs. Kanskje jeg bare får krype til korset, kjøpe én og heller selge den videre etterpå. Takk for tilbakemeldinger, iallfall. Endret 13. juni 2008 av johanf Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 hehe - nå er det ikke jeg som har skutt med film, men min gamle fader. Det er et ønske å få digitalisert materialet før det blir for sent. Etter et nytt overslag viser det seg å være ~1000 lysbilder som skal scannes. Dersom du har pengene til å legge ut, kan det være verdt å vurdere LS-5000 med diasmagasin. Det forenkler prosessen med scanning av 1000 slides betraktelig... Lenke til kommentar
Dusk Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Om du har en Nikon LS-50, er du villig til å leie den ut? Kanskje selge den? Jeg vet ikke hvor jeg skal lete for å finne én brukt. Jeg har i overkant av 500 lysbilder å scanne, og etter mye om og men er det vel bare å krype til korset og innse at jeg må bruke en LS-50 (eller tilsvarende) for å få et resultat jeg kan leve med. Problemet er at dette er noe jeg trenger én gang og ferdig med det. Om jeg kjøper en, finnes det et marked eller en mulighet for å få solgt den videre? Problemet er å få kjøpt seg en trudde det var dårlig med slikt på markede. Selge er ikke noe problem. Tror ikke du taper så alt for mye på den. Lenke til kommentar
arela Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Jeg ventet lenge på å finne en Coolscan V før det dukket opp en på Intefoto. Samtidig fikk de inn den andre steder også (Fjernlager?), men prisen hadde forandret seg drastisk i enkelte butikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå