Dryper Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hei, jeg holder på med et skript om skal outputte "Klaner" som er enten 5 leveler høyere eller mindre en din egen klan, dette har jeg fått til men denne måten krever alt alt for mye. Det jeg lurte på om det er mulig å sjekke det i spørringen slik at den ikke må gå igjennom flere tusen brukere. Om noe er uklart så spørr i vei echo "<table><th>Union Names</th>"; $result = mysql_query("SELECT * FROM team_union") or die(mysql_error()); while ($rad = mysql_fetch_array($result)){ $unavn = $rad['navn']; $ulevel = $rad['level']; //Denne sjekker om det er 5 mindre eller 5 mer if ($unionlevel - $ulevel > 5 or $unionlevel + $ulevel > $unionlevel + $unionlevel + 5){die;} echo "<tr><td>"; if ($unionnavn == $unavn){ echo "<b>$unavn</b></td><td>$ulevel</td></tr>";}else{ echo "<a href='index.php?page=union&action=profile'>$unavn</a></td><td>$ulevel</td></tr>";} } echo "</table>"; Hilsen Dryper Lenke til kommentar
Epower Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Noe sånt kanskje SELECT * FROM team_union WHERE level BETWEEN ($unionlevel-5) AND ($unionlevel+5) Endret 12. juni 2008 av Eirikkkkk Lenke til kommentar
Dryper Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 :O nais ! Den funka sånn omtrent helt perfekt? Mye enklere enn min modell : $result = mysql_query("SELECT * FROM team_union WHERE level = $one or level = $two or level = $three or level = $four or level = $five or level = $six or level = $seven or level = $eight or level = $nine or level = $ten") or die(mysql_error()); Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Du trenger forsåvidt bare å hente navn og level. SELECT navn, level ... Lenke til kommentar
Dryper Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Du trenger forsåvidt bare å hente navn og level. SELECT navn, level ... dette er allerede gjort Jeg gjør alltid det etter at jeg har kodet ferdig så slipper jeg å stresse mer med det Men jeg kan jo forsette bittelitt har støtt på et nytt problem (OFC). Nå har jeg fått opp alle de rette navnene og har linket til dem med _GET funksjonen. det jeg da lurte på om var om det går an å "Låse" _GET slik at du feks ikke kan bare skrive inn et nytt tall i adresse linjen. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Nei, GET vil alltid kunne modifiseres, det er noe av poenget med det. Lenke til kommentar
Dryper Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Nei, GET vil alltid kunne modifiseres, det er noe av poenget med det. Svarte og , Post går vel ikke ann å bruke med tekst linker heller da Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hva er det du tenker på når du sier «"Låse" _GET»? Både data fra get, post og cookie er som parametere å regne, og kan i aller høyeste grad manipuleres til det ugjenkjennlige. Det er derfor særdeles viktig å validere eller uskadeliggjøre ting derfra, slik at et script aldri tar skade av illegale verdier. Lenke til kommentar
avalandon Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Nei, GET vil alltid kunne modifiseres, det er noe av poenget med det. Svarte og , Post går vel ikke ann å bruke med tekst linker heller da Du kan vel sette verdien du setter med GET også samtidig i en cookie, eller session-variabel og sammenligne verdiene. Da har du kontroll på at ingen "snylter på getten din" Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Nei, GET vil alltid kunne modifiseres, det er noe av poenget med det. Svarte og , Post går vel ikke ann å bruke med tekst linker heller da Du kan vel sette verdien du setter med GET også samtidig i en cookie, eller session-variabel og sammenligne verdiene. Da har du kontroll på at ingen "snylter på getten din" Hva i all verden er da vitsen med å bruke GET, når man har alt andre steder? (Cookies kan for øvrig manipuleres også.) Endret 12. juni 2008 av Jonas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå