Gå til innhold

DRIVER IRQL NOT LESS OR EQUAL

TBJ

Anbefalte innlegg

Får bluescreen ved installasjon av XP på ny maskin.

Her er bilde av feilmeldingen : http://www.nettverksaften.com/test/aaargh.jpg

Feilmeldingen oppsto på på slutten på begynnelsen av installasjonen av XP, rett etter formatering av harddisk og rett før kopieringen av filer til harddisken er ferdig.

Maskina er helt ny og består av følgende :

AMD Barton 2,5+

Asus A7N8X hovedkort (den uten raid osv.)

2x256 MB Apacer DDR400

Asus V9480 GeForce4 TI4800SE

Aopen Case Midi ATX Tower 300W

Wd WD1200JB, Harddisk 120.0GB IDE 7200RPM UDMA-100 3.5" 8MB

Plextor PX-W4824TA/BP

Harddisken er koblet som cableselect på primary (og i enden av kabelen = Sort kontakt. Blå til hovedkortet)

Ingenting annet på den kabelen (som er 80 leder kabel).

Brenneren er koblet som master på secondary (på enden av kabelen der også. Vanlig 40 leder kabel)

Håper jeg har fått med meg all relevant info.

Hjelp!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har testet å bytte plass (master/slave) på brenneren uten hell.

Tanken har slått meg at det kan være brenneren. Skal få tak i en annen og teste.

Synd (og rart) hvis det skulle være konflikt mellom det innebygde lydkortet og det innebygde nettverkskortet.

BIOS settingen er på default.

Hvis det er tilfelle, vil vel de fleste hatt dette problemet?

Lenke til kommentar

(HovedKortet er et asus a7n8x dlx.)

Tror at jeg måtte sette den ene til pm2 for at bios skulle finne begge harddiskene. Om ikke jeg husker feil så brukte bios også lang tid på å finne den ene disken når den stod som primary master (og ikke primary master 2).

Lenke til kommentar

Det løste dessverre ikke mitt problem.

Testet begge minnebrikkene - Uten hell

Disablet lydkortet, nettverkskortet - Uten hell

Jeg begynner rett og slett å bli irritert.

:grumpy:

Skal nå teste annen CD-ROM og harddisk.

Lenke til kommentar

Jeg hadde et lignende problem på mitt ASUS a7v 333-x hovedkort. Maskinen låste seg under innstallasjon. Problemet løste seg når jeg koblet fra hdd led på hovedkortet. Hvorfor det gjorde det har jeg ikke peiling på. Men jeg prøvde alt av feilsøking.. Hadde også hk inne til komplett for feilsøking men de fant ikke feil på det. Men som sagt hdd led kabelen løste problemet mitt..

Lenke til kommentar

Kunne vært morro å teste det, men nå er'n pakke ned. :shrug:

Orker ikke mer. Nå har jeg brukt så mye tid på den &!/&!¤ maskina, så nå får PSData ta over feilsøkingen.

Alle delene er kjøpt derifra, så jeg returnerer alt jeg klarer å pekke ned i hovedkort esken.

Takk for alle innspillene i denne saken :smile:

Lenke til kommentar

Jeg hadde store probs med å få lagt inn windows xp, og det hele endte i nytt hovedkort og harddisk osv, men til slutt viste det seg bare for å være den splitter nye 512mb twinmos rammen som tulla, jeg anbefaler deg å ta ut den rammen du ha stående i maskina og prøve noen andre brikker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...