Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen forblir svart med nytt skjermkort.

Anbefalte innlegg

Hei for en stund siden kjøpte jeg et gainward geforce 8800gt 512 mb versjonen hos komplett, problemet er bare det at det ikke fungerer hos meg (men gjør det hos komplett) Jeg har sendt det inn til komplett 2 ganger nå og betalt over 500 kr i testgebyr, men de påstår at de ikke finner noen feil på kortet. Ok, jeg har prøvd å kjøpe nytt hovedkort, det hjalp ikke. prøvd med en ny 600 w strømforsyning, det fungerte heller ikke, prøvde det hos en kammerat som har en helt ok spill pc, han har fra før xfx 8800gts, her fungerer heller ikke kortet mitt, men allikavell påstår komplett at det ikke skal være noen feil på det? ossen i h***** får de til det?

Det som skjer når jeg setter det nye grafikkortet inn i pcen er at, pcen starter opp piper konstant slår seg av (den kommer ikke til bios engang) og så prøver den å starte på nytt. På skermen kommer det, no video innput.

Ja har satt kortet riktig i og koblet til den ekstra strømkabelen.

Her er spesifikasjonene på min pc:

Gigabyte P35 ds3 hovedkort

2 gig mminne

Corsair hx 450 W psu

intel core 2 duo 6400

3x 250 gb samsung sata hdd 7200rpm

1 x ide nec cd-dvd/re

1 viftestyring som styrer 2 12 cm mist vifter

1x usb pci kort, med 4 usb kontakter på (2 i bruk til skriver og tastatur)

1 x pci dlink wifi kort.

1 x ati radeon 1900gt skjermkort (dette er det gamle og pcen fungerer helt fint med det)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei for en stund siden kjøpte jeg et gainward geforce 8800gt 512 mb versjonen hos komplett, problemet er bare det at det ikke fungerer hos meg (men gjør det hos komplett) Jeg har sendt det inn til komplett 2 ganger nå og betalt over 500 kr i testgebyr, men de påstår at de ikke finner noen feil på kortet. Ok, jeg har prøvd å kjøpe nytt hovedkort, det hjalp ikke. prøvd med en ny 600 w strømforsyning, det fungerte heller ikke, prøvde det hos en kammerat som har en helt ok spill pc, han har fra før xfx 8800gts, her fungerer heller ikke kortet mitt, men allikavell påstår komplett at det ikke skal være noen feil på det? ossen i h***** får de til det?

Det som skjer når jeg setter det nye grafikkortet inn i pcen er at, pcen starter opp piper konstant slår seg av (den kommer ikke til bios engang) og så prøver den å starte på nytt. På skermen kommer det, no video innput.

Ja har satt kortet riktig i og koblet til den ekstra strømkabelen.

Her er spesifikasjonene på min pc:

Har du spurt komplett hvordan de har testet kortet ditt. Det må de kunne gjøre rede for, du har jo tross alt betalt gebyr for det.

Har du forresten prøvd kortet uten andre kort koblet til hovedkortet? Da vil du i alle fall utelukke konflikt med andre komponenter.

Har du prøvd din kamerat sitt xfx 8800gts (512?) grafikkort på din maskin?

mvh

Endret av oysteinsor
Lenke til kommentar

Ja har prøvd kammeratens mitt sitt grafikkort i min pc, og den starter opp uten problemer, det eneste jeg har fått vite er at grafikkortet mitt har klart 50 runder i 3d mark, men det arket jeg fikk med viser at de prøvde et nvidia grafikkort type 8800gt ikke at det var mitt grafikkort, men så utrolig rart at det helt fantastisk virker hos dem og ikke hos meg?? tenker jeg prøver å heve hele kjøpet jeg altså. men har jo egentlig hatt kortet i mere enn 14 dager da, (komplett har jo hatt det 2 x 1 uke)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Ja har prøvd kammeratens mitt sitt grafikkort i min pc, og den starter opp uten problemer, det eneste jeg har fått vite er at grafikkortet mitt har klart 50 runder i 3d mark, men det arket jeg fikk med viser at de prøvde et nvidia grafikkort type 8800gt ikke at det var mitt grafikkort, men så utrolig rart at det helt fantastisk virker hos dem og ikke hos meg?? tenker jeg prøver å heve hele kjøpet jeg altså. men har jo egentlig hatt kortet i mere enn 14 dager da, (komplett har jo hatt det 2 x 1 uke)

Pipingen hos meg kom av strøm til pci og vifte var ikke koblet til. Skjermen forblir svart her og, og jeg hadde pny gf8500 gt før som fungerte. Jeg tror dette kortet funker, men veit noen om at siden ejg må bruke adapter på skjermkabelen(har den gamle typen), så vil ikke skjermen vise bilde?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...