lokeland Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Jeg sitter her og skal prøve å designe en minimalistisk, eksklusiv webside for et bygg og entrepenør-selskap. Problemet er bare at logoen de allerede har består av diger, vertikalt avlang O (i antikva) med navnet på firmaet og teksten "bygg og håndverk" under. Logoen er altså høyere enn den er bred. Og det skaper problemer for meg ettersom jeg aldri har prøvd å designe en minimalistisk webside med sånn type logo. Jeg trenger sårt inspirasjon før jeg går fra vettet! Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hva med en helt normal side... Og i header'n kan du sette logoen i midten med sidene i samme farge som logoen som fader ut mot bakgrunden.... Men hadde vært litt lettere og forklare om du sendte meg logoen på PM f. eks... Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hva med noe sånt? VELDIG kjapt skissa, men du skjønner konseptet. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Joda, men det er liksom ikke en layout jeg så for meg! Planen var å ha logo til venstre, meny til høyre og under der et bilde som illustrer hva firmaet driver med. En skikkelig nøtt, men det ender vel med at jeg må gå bort ifra layouten jeg ønsket å bruke. Layouten du skisserte Brød, er litt for gammeldags for min del. Litt bread and butter. Og det fungerer dårlig i minimalistisk stil. Men takk for forslaget! Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Joda, men det er liksom ikke en layout jeg så for meg!Planen var å ha logo til venstre, meny til høyre og under der et bilde som illustrer hva firmaet driver med. En skikkelig nøtt, men det ender vel med at jeg må gå bort ifra layouten jeg ønsket å bruke. Layouten du skisserte Brød, er litt for gammeldags for min del. Litt bread and butter. Og det fungerer dårlig i minimalistisk stil. Men takk for forslaget! Det trenger jo ikke å være så firkantet da. Gjør du det skikkelig er en "vanlig" løsning ganske brukervennlig. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hva med å foreslå å lage en ny logo i samme slengen? Fikk et oppdrag en gang, hvor "logoen" var et over 2000*1000 stort bilde hvor det var skrevet UFO i Times. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Har gjort det nå faktisk! Får håpe kunden ikke har printet den på bil osv. Får håpe det ordner seg, logoen ble til litt for mye hodebry. Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) En veldig kjapp skisse.. Men skulle selfølgelig vært bed bakgrund/bilder farger osv.. men noe lignende dette var det jeg forsøkte og forklare i min tidligere post... Endret 13. juni 2008 av krismoe2 Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Jeg føler det blir litt for mye whitespace i hvert fall. Slik sentrering er ikke min greie i hvert fall. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Mulig du bør prøve gjøre siden i litt "old-fashion-style". Benytt deg av litt slitte teksturer og farger og gi logoen et miljø den kan trives i. Tror du vil lykkes bedre med det enn hvitt og sort .-) Endret 13. juni 2008 av sparks Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Var ikke hvit og sort jegt mente med skissen min da.... Jeg skulle bare vise oppsettet jeg hadde tenkt.. Selfølgelig bruke andre farger osv... Bare "plasseringen" jeg ville ha frem:P Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2008 Jeg fikk lov til å redesigne logoen, så da løser vel saken seg nesten selv! =) Men takk for alle innspill! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå