Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Internett svikter meg

Anbefalte innlegg

I går sluttet internett å virke på den bærbare maskinen min. Vi har et trådløst nettverk hjemme, og alle de andre PCene i huset har ingen problemer med å koble seg til nettverket. Det som skjer med min PC er at den sier den er tilkoblet, men jeg har fortsatt ikke tilgang til internett. Jeg har prøvd å trykke reparer, men det funker ikke.. Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har ikke satt på noen proxy innstillinger, eller satt fast ip til noe den ikke skal være?

Hva slags ip får du?

For å være ærlig så har jeg veldig liten peiling på dette. Det som skjedde var at det trådløse internettet hos en av mine venner ikke ville godta "sertifikatet", selv om jeg hadde skrevet inn riktig nettverksnøkkel. Jeg prøvde selvfølgelig å fikse på det selv, men det kan være at jeg bare gjorde det værre:

Jeg gikk inn på "Avanserte innstillinger for trådløse nettverk" => "Trådløse nettverk" => "Egenskaper" => "Tilknytning"

Når jeg kom hjem og prøvde å koble til det trådløse nettverket, så funket det ikke. Selv om det står at jeg er tilkoblet, så virker ikke tilkoblingen. Det kan være at jeg har forandret på noe her som jeg ikke skulle ha rørt. Slik står det nå:

Nettverksgodkjenning: WPA-PSK

Datakryptering: TKIP

Er det dette som kan være feil? Jeg har ikke forandret på noe annet.

Lenke til kommentar

1 .gå inn på: nettverkstilkoblinger - høyreklikk på trådløs nettverkstilkobling - velg: tcp/ip

er det satt en fast ip der? eller står den på automatisk?

hvis 1. står på automatisk: gå inn på tilkoblingen din til det trådløsenettverket. sjekk hva ipen du får er.

2. det du også kan prøve er å gå på "finn tråløst nettverk" så trykker du på: endre rekkefølge på trådløse nettverk (elns)

der får du opp en liste over nettverkene du har koblet til, der kan du fjerne nettverket ditt(slik at det blir som å koble til det for første gang)

Lenke til kommentar
Nettverksgodkjenning: WPA-PSK

Datakryptering: TKIP

Slå av dette på rutern prøv igjen.

Høres ut som det er noe surr med nøkkel her.

Start->kjør eller søk vista(lim inn fet tekst)

cmd /k ipconfig /all > C:\ip.txt

Post ip.txt

Last ned HijackThis legg i egen mappe på skrivebordet.

Start programmet og velg "Trykk scan og save log"

Post HijackThis.txt

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...