Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 12. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 Altså vil jeg tro at en del av et spill er at folk får lyst til å spille det. Jeg blir nesten skremt vekk av alle trådene hvor folk må ha historien fra alle de gamle spillene, og skal se hver eneste dialog. Jeg vil bare hoppe inn i et spill og forstå det, uten å må ha masse informasjon på forhånd Det synes jeg trekker litt ned. Har de noe slags sammendrag for vi som ikke er helt "inn" i det? Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 12. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 Altså vil jeg tro at en del av et spill er at folk får lyst til å spille det. Jeg blir nesten skremt vekk av alle trådene hvor folk må ha historien fra alle de gamle spillene, og skal se hver eneste dialog. Jeg vil bare hoppe inn i et spill og forstå det, uten å må ha masse informasjon på forhånd Det synes jeg trekker litt ned. Har de noe slags sammendrag for vi som ikke er helt "inn" i det? Slapp helt av, du trenger ikke nødvendigvis vite alt for å ha det artig i spillet. Jeg har aldri brydd meg særlig og har skippet i vei, men spillene står som kule spill å spille for meg uansett. MGS4 så langt imponerer til gangs og man har også mulighet til å trykke X knappen under visse cut-scenes når man treffer personer for å få flashback med denne fra tidligere spill som gir en liten pekepinn på hvor hen de kmmer fra. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 12. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 Altså vil jeg tro at en del av et spill er at folk får lyst til å spille det. Jeg blir nesten skremt vekk av alle trådene hvor folk må ha historien fra alle de gamle spillene, og skal se hver eneste dialog. Jeg vil bare hoppe inn i et spill og forstå det, uten å må ha masse informasjon på forhånd Det synes jeg trekker litt ned. Har de noe slags sammendrag for vi som ikke er helt "inn" i det? Godt at 85 % av spill er akkurat slike spill. Da er det også godt at det finnes unntak som MGS spillene Lenke til kommentar
Agg Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 Altså vil jeg tro at en del av et spill er at folk får lyst til å spille det. Jeg blir nesten skremt vekk av alle trådene hvor folk må ha historien fra alle de gamle spillene, og skal se hver eneste dialog. Jeg vil bare hoppe inn i et spill og forstå det, uten å må ha masse informasjon på forhånd Det synes jeg trekker litt ned. Har de noe slags sammendrag for vi som ikke er helt "inn" i det? Jeg er ikke helt enig...jeg syns det er utrolig kult med en serie som MGS som har holdt en historie gående i mer enn ti år (over tjue år om man regner med Metal Gear til MSX). Om folk syns det er ille å hoppe på MGS4 uten å ha spilt de tidligere spillene (noe jeg kan forstå) så er det bare å spille dem, de er verdt det Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 Jeg hadde bare hørt om fenomenet Metal gear solid, aldri spilt noen av dem før ifjor engang. Gikk rett på og ble trollbundet, du taper ingenting på å spille de første 3 til playstation, de er mesterverk og like gode som 4ern! Lenke til kommentar
Ruste Skrevet 14. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2008 (endret) Gametrailers er ganske kjent for å favorisere 360. Ikke uvanlig at de spøker med PS3, eksempelvis ved å flashe et bilde av den samtidig som ordet "shit" eller "crap" sies i filmen. Man ser også utallige urettferdigheter i sammenligninger; typisk at 360 spilles i HD, mens PS3 i SD. Likevel liker jeg gametrailers veldig godt, da videoklippene og kommentarene gir veldig godt inntrykk av spillene. Bare å overse scoren på slutten. Generelt bryr jeg med lite om scores, men tolker selvstendig ut fra klipp og tekst hvorvidt det passer for meg. Mange spill som i følge scores er middelmådige er blant mine favoritter. Forøvrig er 9.3 en fantastisk score sett for seg selv... Tror du virkelig at en av verdenes beste og mest seriøse spillesider, viser Playstation versjonen i standard definition mens de spiller av 360 i high definition, de aller fleste spill som kommer til begge konsoller har penest grafikk på 360 av en eller annen merkelig grunn. 9,3 er ikke noe dårlig karakter, bådde EDGE og Gameinformer gidde dette spillet 8 av 10, mens IGN gidde det en perfekt 10er, grunnen er bare at spillet ikke blir likt oppfattet av alle andmeldere, noen kan like en ting mens andre kan mislike det. Endret 14. juni 2008 av Ruste Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 14. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2008 Å kritisere historien i MGS-serien for å være for komplisert, faller bare tilbake på vedkommende som kritiserer. Det er på tide at originalitet belønnes, og ikke straffes. Det må være lov å lage spill som en pubertal fjortenåring med skateboard, buksa under rumpa og 50-cent som fremste idol, ikke nødvendigvis skal forstå. Jeg er så lei av evneveike mainstream-mennesker som misforstår poenget. Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 14. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2008 Square, hører dere? Lag FFXIV helt uten historie, vi slår bare ned tilfeldige monstre på en eng mens vi tidvis møter noen sterkere bosser før vi møter en heks som vil ta over verdenen, tusen takk! Om et spill har en komplisert historie, så er de ment for å spilles både for gamplayet og historien. Om man er dritfan av CS og andre FPS, setter man seg ikke rett ned med Final Fantasy for å slå ned monstre, spiller man FF spiller man 66% for historien, sånn ca. Men jeg kan gjøre meg enig i at man burde rangere historie for sjangeren, Halo-spillene har jo mye mer historie enn f.eks. Medal og Honour, av det lille jeg spillte av Allied Assault, var det ikke mer historie enn "skyt nazister" og "stans rakettutskytningen" eller noe i den stilen, så til sammenligning har Halo-serien ganske mye historie, men sammenligner man Halo med Final Fantasy X, blir det som å sammenligne...jah, her kan du vel legge det inn selv? Lenke til kommentar
jatta Skrevet 14. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2008 Er jo sikkert mange som syntes det er teit at vi klager osv på en sånn karakter men rett skal være rett. Når et spill legger ned så mye arbeid i en historie og at de omtrent får trekk av poeng i det fordi anmelderne syntes det blir for mye og komplisert, er ivertfall i dette tilfellet helt på trynet. Minner meg litt om da Ratchet sin anmeldelse på ign eller var det gamespot som trakk ned på score på grunn av at det var mange våpen å velge mellom. Men nok om det. Venter i spenning om GT kommer til å kommentere dette noe seinere eller ikke. Lenke til kommentar
Xbox-PS2 Skrevet 14. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2008 (endret) Å kritisere historien i MGS-serien for å være for komplisert, faller bare tilbake på vedkommende som kritiserer. Det er på tide at originalitet belønnes, og ikke straffes. Det må være lov å lage spill som en pubertal fjortenåring med skateboard, buksa under rumpa og 50-cent som fremste idol, ikke nødvendigvis skal forstå. Jeg er så lei av evneveike mainstream-mennesker som misforstår poenget. Jeg er enig. Men jeg synes ikke at spillet fortjener en 10er på story rett og slett fordi historien er utvannet med alle slags sidespor og unødvendige dialoger som serverer mye av det samme om igjen og om igjen, samt lite codec. Men fortsatt vil jeg si den ligger milevis over Halo. Men det blir heller kritikk av anmeldingssystemet. Endret 14. juni 2008 av Xbox-PS2 Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 14. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2008 Sier meg enig i at historie skal vurderes ut ifra sjanger, og ikke minst spill serie om det er en oppfølger. Og såvidt jeg har forstått har MGS4 fortsatt å forbedre stilen den har hatt i tidligere spill, hvorfor skal de få trekk for dette? Det er til og med pause og skip mulighet. Gi det 2 for alt jeg bryr meg om, men kom med grunner jeg kan forstå. Å si "de fortsatt å gjøre det som gjorde at fansen elsket spillene" blir litt for sært. Og nei, jeg eier ikke en PS3 og har ikke spilt MGS4, men det får være måte på... Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 15. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2008 Nå er jeg ikke helt ferdig med spillet, men foreløpig er det langt fra 9.3. Det føles som et forrige-generasjons spill fanget i kroppen til et 'next-gen' spill. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 15. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2008 Kan du utype det litt? For, for meg gir det ingen mening. Hva er forrige generasjon med det osv? Er ikke frekk, bare nyskjerrig. Lenke til kommentar
DeNile Skrevet 15. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2008 Altså vil jeg tro at en del av et spill er at folk får lyst til å spille det. Jeg blir nesten skremt vekk av alle trådene hvor folk må ha historien fra alle de gamle spillene, og skal se hver eneste dialog. Jeg vil bare hoppe inn i et spill og forstå det, uten å må ha masse informasjon på forhånd Det synes jeg trekker litt ned. Har de noe slags sammendrag for vi som ikke er helt "inn" i det? Det er vel og bra og ville kunne hoppe rett inn i et spill og bli underholdt av gameplayet. Heldigvis er MGS spille slik. Gameplayet holder så absolutt mål. Men det var ikke dette som var ditt poeng. Jeg synes det er veldig synd at folk ikke lenger klarer å verdsette en god historie fremfor å skyte flest mulig aliens i løpet av et minutt. De spillene som har en historie som er ineteressant og gøyt er det langt mellom. Jeg evner ikke evnen til å forstå at folk har blitt så "late" at de ikke er villig til å innvestere litt for å få en mye bedre opplevelse. Man hopper for eksempel ikke rett inn i "Atter En Konge" i "Ringenes Herre" -serien uten å ha lest de andre bøkene. Det kommer da heller ikke som noen overraskelse at spill blir mer lik hverandre og dermed blir kjedelige, noe vi ser i dagens spillverden. Det finnes uttallige FPS spill på markedet, og halvparten av de er ikke middelmådige en gang. jeg håper for gudsskyld at dette bare er en fase som spillverden går gjennom før man velger å sette seg ned å tenke over et manus før en lager spillet. Vi trenger ikke flere Halo eller Rainbow Six spill. De har vi nok av! Men om du orker, så kan du se alle videoene av MG spillene på Youtube. Ellers så finnes det noen greie sammendrag på diverse sider som Ign. Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 15. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2008 Vel som noen sa at det kanskje får trekk fordi historien var litt vanskelig og komme inn i vis man ikke har spilt de andre spillene virker litt rart. Halo sin historie var jo ikke kjempe lett å komme seg inn i med engang vis man ikke hadde spilt de andre spillene. Er mulig at MGS er ennå mer innviklet da. Er jo også mulig at det fikk trekk fra historien pga måten de "forteller" den på med så mange cut scenes, vet ikke om dette er noe de trekker ned på. Lenke til kommentar
Maxi Skrevet 15. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2008 de kunne ikke fortalt historien bedre enn det de gjør :> Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. juni 2008 Jeg gir meg en stor faen i hva noen som helst sier om spillet. Allerede i begynnelsen av act 2 gleder jeg meg til å gå gjennom det igjen! Jeg elsker det! Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 15. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) Jeg synes starten på Gamereactor sin anmeldelse har et godt poeng: La meg klarlegge noe allerede før jeg begynner: jeg er ingen megafan av Metal Gear Solid. Det betyr ikke at jeg hater serien, som noen allerede har spurt meg om. Det betyr bare at jeg synes det er en kul spillserie, som gjør masse bra, men som også bommer på noe. "Men da burde du overlate til en fan å omtale spillet!" skriker du kanskje nå. Dessverre. En blodfan av Vålerenga vil neppe gi deg en balansert anmeldelse av en Vålerenga-kamp, like lite som en blodfan av en spillserie vil gi spillet en balansert vurdering. Legg særlig merke til siste setning! Endret 15. juni 2008 av trykkertor Lenke til kommentar
Keinu Skrevet 15. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2008 Jeg synes starten på Gamereactor sin anmeldelse har et godt poeng:La meg klarlegge noe allerede før jeg begynner: jeg er ingen megafan av Metal Gear Solid. Det betyr ikke at jeg hater serien, som noen allerede har spurt meg om. Det betyr bare at jeg synes det er en kul spillserie, som gjør masse bra, men som også bommer på noe. "Men da burde du overlate til en fan å omtale spillet!" skriker du kanskje nå. Dessverre. En blodfan av Vålerenga vil neppe gi deg en balansert anmeldelse av en Vålerenga-kamp, like lite som en blodfan av en spillserie vil gi spillet en balansert vurdering. Legg særlig merke til siste setning! Hmm.. rart de ikke gjorde det samme når de anmeldte Halo 3 da.. men men Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 15. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2008 Jeg synes starten på Gamereactor sin anmeldelse har et godt poeng:La meg klarlegge noe allerede før jeg begynner: jeg er ingen megafan av Metal Gear Solid. Det betyr ikke at jeg hater serien, som noen allerede har spurt meg om. Det betyr bare at jeg synes det er en kul spillserie, som gjør masse bra, men som også bommer på noe. "Men da burde du overlate til en fan å omtale spillet!" skriker du kanskje nå. Dessverre. En blodfan av Vålerenga vil neppe gi deg en balansert anmeldelse av en Vålerenga-kamp, like lite som en blodfan av en spillserie vil gi spillet en balansert vurdering. Legg særlig merke til siste setning! Det er et poeng, men synes det også blir litt feil. Alt kommer jo ned til hvem som er mottakeren. En omtale skrevet av en megafan vil nok være mest treffende for lesere som også er megafans. Det samme gjelder en omtaler som hater serien og lesere som hater serien. Vi kan spørre oss hva som er riktig, men finnes det noen fasit? Nei, det gjør nok ikke det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå