Zeelot Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hei! Jeg har to problemer med kroppen min atm. Ene er at under neglen på høyre pekefingeren har huden min begynt å sprekke opp, har tenkt at det vil gå vekk etterhvert og neglen vil bli bra igjen, men har hatt det i flere måneder nå. Er så tørr hud der at det har blitt en stor sprekk gjennom hele. Tenkte å bare rive den av så det vokser en ny en. men problemet er at når jeg starter å rive så drar den med seg sykt mye mere, så kan ikke gjøre det for da mister jeg for mye. Og andre problemet mitt er noe sykt irriterende som jeg har slitt med hele livet. Har ingrodd tånegl på tåa mi. Har hatt det siden jeg var 13år. Gikk til fotklinikk med en gang da så rev hun opp litt hud osv ved siden av negla og når jeg tok på meg sko da så var det så behaglig å gå som om jeg aldri har følt det før. det kom tilbake et år senere fordi jeg har klipt neglen for langt ned, samt revet den av noen ganger. Gikk igjen til fotpleie og så sa hun bare at det må vokse seg til, så la hun sånne bøyler på neglen. Og de datt av gang etter gang, og jeg kom tilbake å fikk på ny, så datt den av igjen; Og igjen. Til slutt ble det så flaut å gå dit siden det ikke hjalp en dritt så jeg ga faen. Nå har det blitt alt for ille. Har vurdert å rive av hele neglen noen ganger, siden den smerten jeg har nå garantert er verre en å miste hele neglen. Var hos ei ny fotpleie og hun bare poka meg litt med en metallgreie og dro vekk listt død hud under neglen så sa hun at jeg måtte la neglen vokse. MEn hva faen`? Skal hun ikke fikse det? Neglen min har vokst nå, og det er fortsatt jævelig vondt. Noen som vet åssen jeg kan fikse en ingrodd tånegl? Har lyst til å sage av meg foten noen ganger (tåa ihvertflal) Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 jeg hadde problem med ingrodd tånegl for noen år siden jeg gikk til legen, han svidde bort deler av der neglen kommer ut av tåa, så det ikke kommer ut negl der mer, dette ble gjort på 15-20 min med lokal bedøvelse på lege-kontoret, fikk 3 sting og ble sendt hjem. måtte på sykehuset en gang til etterpå for legen gjorde det ikke skikkelig. etter det har jeg aldri hatt noe problem med det. dette er en ganske standard sak for leger, ikke dra til fotklinikk eller noe slikt. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Da jeg endelig bestemte meg for å besøke lege på grunn av tåneglen min, fikk jeg resept på betenelsesdempende piller i tillegg til henvisning om å ha foten i grønnsåpebad. Nå har jeg ikke vært så fling med dette, men tåa er ikke lenger så vond som den var, selv om betennellsen ikke har gått ned. Jeg regner med at det kommer til å gjøre like vondt når jeg avslutter pillekuren. Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg har også fått fikset inngrodde tånegler; begge stortærne. Er et forholdsvis enkelt inngrep, kan gjøres med at man først klipper bort 1-2 mm. av neglbredden på problemsiden, og så tar på et stoff som skal "etse bort" ytterste delen av neglbåndet. Etter dette blir neglen tilsvarende smalere, og problemet er borte. En annen måte er å operere bort ytterste del av neglbåndet. Begge deler gjøres med lokalbedøvelse, men operasjonen krever at man holder seg i ro en ukes tid etter inngrepet. Operasjon er imidlertid sikrere enn "etsingen", med sistnevnte er det en mulighet for at neglen vokser ut som vanlig igjen. Uansett, å måtte holde seg i ro og ha litt vondt en ukes tid slår lett det å plages konstant med vond tå. Hvor vondt er det ikke å sparke borti et bordbein med en sånn tå? Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Hadde inngrodd tånegl på midterste tå på høyre fot. Legen klippa av hele synlige delen av neglen. Det har gått noen mnd nå, og foreløpig kjennes det fint ut. Det var smerteinferno å dusje den første uka da, men bit tennene sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå