Gå til innhold

Ny mobiltelefon - hvilken skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Hei, trenger ny mobiltelefon, og tenkte jeg skulle høre litt rundt her før jeg tok noe endelig valg. Velger å bruke den "nyeste" versjonen fra sticky-en. Tidligere har jeg tradisjonelt hatt eldre modeller, men vurderer å kjøpe en nyere med litt bredere bruksområde nå.

Bruksområde:

Fritid. Hovedsakelig ringing/meldingssending/surfing. Vil bli liggende i lommen for det aller meste, så burde tåle en støyt eller to.

Pris:

Øvre grense er 5000 kr, men gjerne så billig som mulig.

Har forøvrig TelenorFrihet grunnet FriFamilie, uten bindingstid, så å kjøpe gjennom subsidier er mulig, men vil helst ikke gjøre det, dog, om prisen nærmer seg 5000 kan det være aktuelt.

Merke:

Har egentlig ingen spesifikke krav der. Har hatt både Nokia og SE jeg har vært godt fornøyd med (Nokia nå), men er også åpen for nye.

Klasse:

Kamera - Ett godt kamera er ett must.

Form:

Hadde vært greit med en mobil med skyvefunksjon/skjellfunksjon.

Skjerm:

Størrelse - Jo større jo bedre bedre.

Oppløsning - Ja

Trykkskjerm - Nei

Andre funksjoner:

EDGE - Ja

UTMS (3G) - Ja

HSDPA (Super-3G)- Ja

Wi-Fi (WLAN)- Ja

Infrarød - Nei

Bluetooth - Nei

GPS - Nei

Radio - Nei

Minnekortstøtte Nei (såfremst lagringskapasiteten er over 512Mbit)

Batteritid

Særdeles viktig

Noen tips og ideer?

Har selvfølgelig vært inne på både iPhone, HTC Touch og N'serien. Lurer dog på om ikke disse vil alle bli smør på flesk for min del. Vet heller ikke hvilken av disse som burde være mest aktuell for meg om det skulle bli en av de.

Har f.eks hørt mye positivt om HTC, men at den er treg til tider - det ville nok ikke fungert for meg.

Alle tips og innspill vil uansett bli verdsatt. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DSG: Ja, har sett på den, men lurer på om jeg har bruk for en såpass dyr/avansert mobiltelefon.

Selv om jeg må innrømme at telefoner med mulighet for å innstallere programvare fra tredjeparter er svært tiltalende, må jeg vel være ærlig å si at jeg nok ikke blir til å være flink nok til å bruke den muligheten til at det skal være noen vits i om det koster meg noen lapper ekstra.

Det jeg egentlig vil finne er en "normal" mobil med

- godt kamera (med blitz)

- wifi

- edge/3G++

- god brukervennlighet og gode knapper

Men N82 er ett godt alternativ, jeg er enig i det. :) Eneste jeg har å utsette på den utover at jeg kanskje ikke har behov for alt tech-spec'en den er fylt med, er vel at knappene har fått litt kritikk?

J-Core: Ja, har vært inne på den og søkt litt, men klarer egentlig ikke å bli noe særlig klokere av det. Er ett flott verktøy, men det beste er jo å få tilbakemeldinger fra folk som selv har brukt aktuelle modeller som de er fornøyd med.

Lenke til kommentar
DSG: Ja, har sett på den, men lurer på om jeg har bruk for en såpass dyr/avansert mobiltelefon.

Fleste telefoner som kommer med både godt kamera 3G og Wifi blir i denne klassen tror jeg.

J-Core: Ja, har vært inne på den og søkt litt, men klarer egentlig ikke å bli noe særlig klokere av det. Er ett flott verktøy, men det beste er jo å få tilbakemeldinger fra folk som selv har brukt aktuelle modeller som de er fornøyd med.

På alle modeller vil du alltid finne noen som er fornøyde, og noen som er missfornøyde.

Værste telefonen jeg noen gang har hatt kan være drømmetelefonen til en annen. ;)

* N82 eller N78

* SE G900

* HTC Diamond

* SE W960

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...