Stigma Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Ok, det var synd å høre. Jeg bare leste artikkelen på Anandtech og har ikke gravd dypere i det sidne jeg ikke eier et 790i selv. Jeg må si at jeg begynner å bli passelig sliten av Nvidia kortene dog. De er mye arbeid til å få å fungere. Jeg håper virkelig på at pga. Nehalem-lisens presset som Intel setter på Nvidia kan føre til at nvidia endelig gir Intel SLI lisens i retur så vi slipper å måtte velge et kompromiss på hovedkortet bare for SLI støtten. Enten det, eller at kommende ATI-kort er så gode som mange sier de er, slik at vi kan droppe SLI helt i favør for crossfire, ihvertfall denne generasjonen med skjermkort. -Stigma Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Egentlig så er det jo bare å vente og ta en vurdering av hva som lønner seg når nehalem kommer da det er trolig denne som er verdt å vente på. Skulltrail er da også et alternativ, men jeg venter som sagt på Nehalem og amd sitt svar. Lenke til kommentar
The7thSense Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Ikke fysisk, men innholdet bil korrupt, og hvorfor ikke et Intel kort med et 9800GX2 - det fungerer iallefall IKKE dårligere!Om jeg allerede har fått data-korrupsjon med mitt 790i ASIIE. Hvordan unngår jeg at harddisken får korrupsjon på nytt igjen? Installere OS på nytt? Vil da de gamle korrupsjonene forsvinne? Har oppdatert bios'en til versjon 0704. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Ikke fysisk, men innholdet bil korrupt, og hvorfor ikke et Intel kort med et 9800GX2 - det fungerer iallefall IKKE dårligere!Om jeg allerede har fått data-korrupsjon med mitt 790i ASIIE. Hvordan unngår jeg at harddisken får korrupsjon på nytt igjen? Installere OS på nytt? Vil da de gamle korrupsjonene forsvinne? Har oppdatert bios'en til versjon 0704. Enkelt å greit du kan ikke det om du ikke bytter hovedkort om du er i faresonen med siste BIOS. Eneste løsningen er å installere OS på nytt og samtlige data som blir korrupt ELLER bytte hovedkort. Er nok en del som ikke gidder å vente på at Nvidia skal få fikset søpplet av brikkesett og Intel setter seg på bakbeina nå mot dem og viser tenner når det gjelder den neste plattformen. Ser ikke lyst ut for Nvidia's brikkesett avdeling. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Om jeg allerede har fått data-korrupsjon med mitt 790i ASIIE. Hvordan unngår jeg at harddisken får korrupsjon på nytt igjen? Installere OS på nytt? Vil da de gamle korrupsjonene forsvinne? Har oppdatert bios'en til versjon 0704. Ingen garanti for noenting - enkleste og klart det beste er å bite det i seg og kvitte seg med rælet - det er mer en reklamasjonsgrunn, og de fleste webshopper gidder ikke krangle når det er et Nforce kort - skal love deg de har sett dem før.... Lenke til kommentar
The7thSense Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Men jeg vet jo ikke hvilke data som blir korrupt. Dette er så synd. Trodde det var skjermkortene mine. Sendte dem i retur for å sjekke om det var de det var feil på. Har bestilt meg Gigabyte x48 kort, men da må jeg ha stygge ATI. HAr 2x 3870x2 klar til å sette inn, men for tiden kjører jeg bare 1 av de på ASIIE kortet mitt. Er kjempe misfornøyd med ytelsen fra det skjermkortet. MÅ bare vente å håpe Nvidia fixer dette med en nyere bios update etterhvert. Om jeg allerede har fått data-korrupsjon med mitt 790i ASIIE. Hvordan unngår jeg at harddisken får korrupsjon på nytt igjen? Installere OS på nytt? Vil da de gamle korrupsjonene forsvinne? Har oppdatert bios'en til versjon 0704. Ingen garanti for noenting - enkleste og klart det beste er å bite det i seg og kvitte seg med rælet - det er mer en reklamasjonsgrunn, og de fleste webshopper gidder ikke krangle når det er et Nforce kort - skal love deg de har sett dem før.... Så du mener at jeg vil få pengene igjen som garantisak på mitt Asus Striker II Extreme 790i Ultra SLi? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Ingenting i veien å kjøre Nvidia skjermkort på Intel HK - fungerer meget bra det. EDIT: Ja det regner jeg med du gjør, de aller fleste teknikere har sånn ca. samme forhold til Nforce kort som meg, og en feil som herper HD'ene dine burde holde rimelig lenge. Endret 12. juni 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Tror nok jeg stoler på at nVIDIA fiker feilene sine og kjører på med XFX 790i Ultra BTW en sa at det ikke var lurt å kjøre 4 GB DDR3 på det kortet er det noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Da har du bedre tro på Nvidia enn meg (og maaange andre), de har ikke laget ett eneste chipset til Intel LGA775 som ikke har vært trøblete/knotete for å si det litt pent. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Javel men vis det er så dålig må dere jo komme med eksempler på andre HK da jeg har titti litt på p35 men har en kompis som har hatt ett par ustabile p35 kort. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Det finnes mange bra p35 kort - som f.eks Abit iP35-PRO, men nå er P45 rett rundt svingen (1. juli regnes det med), det er trygt å regne med at det blir en verdig arvtager til et av Intels beste chipset på mange herrens år. Ustabile P35 kort finnes, men ofte sitter det en ustabil eier bak spakene ;-) Endret 12. juni 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 SKal jo til USA 28 Juni også blir jeg der i 3 uker så bestille rjeg PC-en med en gang jeg kommer jeg x] Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Innen da er ei røys med P45 kort på markedet. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Tror du EVGA og XFX kommer til å innterisere seg for annet enn nVIDIA? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Nei fordi EVGA og XFX ikke lager hovedkort, de selger Nvidia designede referansekort for Nvidia kan man nesten si, kortene er like og blir produsert av en stor oem produsent (Foxconn). Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 hva med nForce 750i? er de like beryktede som storebrødrene? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Jepp... Men er litt enklere å ha med å gjøre da de fleste ikke er giret mot entusiaster - derfor har de også dessverre mye svakere kvalitet på kjøling, VRM/Mosfets osv - hederlig unntak er EVGA 750i FTW som er et ekte entusiastkort, men heller ikke det er skånet for "standard" Nforce tull. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Sry 750i blir nok ikke alternativ.. Jeg kommer nok til å bruke 2 gbit poter og den har bare 4 sata porter og jeg skal ha oppimot 14-15 (trenger 15 hvis mitt pata DVD rom går i stykker) Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Du har ikke vurdert ett P45 kort? Både Asus og Gigabyte har 4x GBlan porter på sine toppmodeller. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Jo sitter å vurderer P45 HVor mange SATA blir dem levert med? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå