Gå til innhold

Opera 9.5 er lansert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det virker ikke som om den popup-saken, som dukker opp når du mottar mail og rss-feeds, kommer opp hver gang jeg får mail. Er den noen instilling eller slikt som filtrer mailadresser slik at popupen ikke kommer frem?

Forøvrig forsvinner fortsatt faviconene mine enda...

Lenke til kommentar
Det stod et sted noe om å gjøre filene under opera\profile\images read only (eller var det mappen), men min imagemappe er tom så det hjelper lite:)

Jeg fant frem til denne mappa, og slettet alt som lå i den. Startet opp på nytt, og alle ikonene var borte (som forventet). De kom tilbake når jeg trykket på den aktuelle linken. Ser faktisk ut som det fungerer nå.

Vet ikke hvor du lette etter mappa, men jeg fant den her: <bruker>, AppData, Opera, Opera, Profile, Images

Dette er i Vista, og mappa var skjult. Måtte slå på visning av skjulte elementer. Har du xp, tror jeg mappa ligger under Documents and settings osv, men ikke helt sikker.

Endret av learntofly
Lenke til kommentar
Vet ikke hvor du lette etter mappa, men jeg fant den her: <bruker>, AppData, Opera, Opera, Profile, Images

Dette er i Vista, og mappa var skjult. Måtte slå på visning av skjulte elementer. Har du xp, tror jeg mappa ligger under Documents and settings osv, men ikke helt sikker.

Uansett Vista eller XP, so vil denne adressa (kopier og lim) føre til profilmappa:

%appdata%\Opera\Opera\profile

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar
Det stod et sted noe om å gjøre filene under opera\profile\images read only (eller var det mappen), men min imagemappe er tom så det hjelper lite:)

Jeg fant frem til denne mappa, og slettet alt som lå i den. Startet opp på nytt, og alle ikonene var borte (som forventet). De kom tilbake når jeg trykket på den aktuelle linken. Ser faktisk ut som det fungerer nå.

Jeg fant mappa i går og gjorde det samme, men har ikke fått testet om det fungerer enda:)

Lenke til kommentar

Kopierer inn eit av mine tidlegare innlegg:

Du kan jo berre skjule det, ved å gå inn på innstillingane for oppgåvelinja. Elles fann eg ein måte på Ubuntu-forumet, som kan tilpassast Windows.

Lag ein ny snarveg til opera.exe på t.d. skrivebordet. Gå inn på eigenskapane til snarvegen (høgreklikk --> Eigenskapar). I feltet for Mål står det "C:\Program Files\Opera\opera.exe". Etter dette føyer du til -notrayicon, slik at det står "C:\Program Files\Opera\opera.exe" -notrayicon. Akkurat kor opera.exe ligg kan variere.

Når du opner Opera via denne snarvegen vil du ikkje ha noko ikon i systrayen.

Om det ikkje fungerer med -notrayicon, prøv med /notrayicon, altso med skråstrek i staden for bindestrek. Eg har prøvd, og det har fungert, med bindestrek, men eg har sett det står med skråstrek andre stader.

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar
Det hadde vært fint å få til å legge direkte link til nettsider i øverste feltet (feltet hvor hjelp meny er) Dette går fint i firefox og explorer. noen som hjelper meg?

Mener du slik:

post-92490-1213990523_thumb.jpg

Det ordner du slik:

- Shift + F12

- Verktøylinjer

- Hukk av for "personlig verktøylinje"

- OK

- Høyreklikk på bokmerket du vil at skal vises, og hukk av for "vis på personlig verktøylinje"

Håper det var dette du mente :)

Det der fungerte med alle verktøylinjer i en tidligere versjon av opera. Sykt irriterende at de fjernet den funsjonen, jeg vil ikke ha snarveiene på en helt egen verktøylinje som tar opp plass.

Lenke til kommentar
Du kan fremdeles dra de hvor som helst, du må bare holde inne SHIFT mens du drar i den nye versjonen. Smart gjort, siden det skjedde alt for ofte at jeg dradde url'er til verktøylinjen ved et uhell før.

Det visste jeg ikke, takk takk! :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er det som er så genialt med Opera - du finner stadig nye fiffige funksjoner. F.eks her om dagen fant jeg ut at dersom du holder inn ctrl+alt kan du bruke musen (hold venstre museknapp) til å "dra" siden opp og ned (nøyaktig scrolling).

Og for dere som ikke har oppdaget det enda - om du holder inne shift kan du bruke piltastene til å navigere rundt på siden. Genialt hvis du skal lene deg tilbake i stolen med tastaturet på fanget og lese nyheter.

Lenke til kommentar
Det er det som er så genialt med Opera - du finner stadig nye fiffige funksjoner. F.eks her om dagen fant jeg ut at dersom du holder inn ctrl+alt kan du bruke musen (hold venstre museknapp) til å "dra" siden opp og ned (nøyaktig scrolling).

Og for dere som ikke har oppdaget det enda - om du holder inne shift kan du bruke piltastene til å navigere rundt på siden. Genialt hvis du skal lene deg tilbake i stolen med tastaturet på fanget og lese nyheter.

Nice. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Hvordan slår man av den nye quick find-funksjonen? Synes den var litt irriterende.

How to disable history search in Opera 9.5?

CTRL+F12 → Advanced → History → [uNCHECK] Remember content on visited pages [or] uncheck Visited Pages

Har noen funnet ut av dette?

Denne oppskriften vil ikke funke med 9.51 versjonen iallefall.

-kjbu

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Noen andre som har problemer med å laste opp bilder til flickr? Med enkeltbilder stopper det som oftest på 99%, men bildet er alikevel lastet opp, og ved opplasting av flere samtidig stopper det også opp ved 99% av første bildet, og fortsetter ikke med de andre bildene (men det på 99% er lastet opp). Finnes det noen løsning på problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...