Blond jente Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Jeg er på jakt etter en liten laptop jeg skal bruke til surfing, spill, foto og musikk. Er det lurt å kjøpe PC på nett? Evt hvilke nettbutikker anbefales? Jeg er opptatt av kvaliltet, god pris og levering på døren! Lenke til kommentar
Brukerkonto inaktiv Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Du kan trygt kjøpe Laptop hos nettbutikker, men det er prisforskjeller og kvalitetsforskjeller på butikkene. Jeg foreslår at du først bestemmer deg for hvilken modell du vil ha og deretter spør om hvilken butikk du skal velge. Det er vanskelig å anbefale en laptop uten at man vet hvilken prisklasse du har i tankene. Kvaliteten varierer nokså mye. Noe er billig og dårlig andre er billige og bra. Men skal du ha noe som holder en 3-4 år ++ vil jeg anbefale deg å vente på de nye ThinkPadene som kommer snart, og det er maskiner som er vel verdt å vente på. Da slipper du å måtte levere inn for reperasjoner osv. Ankepunktet er prisen, De koster litt mer enn mange andre maskiner, men til gjengjeld varer de lenge og er gode å bruke. Tror de kommer rundt 15 juli. Dagens T61 med 14" og ok grafikkort går for rundt 8-10.000 og oppover. Tipper at de nye T400 (14,1" wide) starter rundt 10.000. Men jeg ville ikke anbefalte å kjøpe Thinkpad T nå - vent på de nye. Fordelene med disse maskinene er at de er solide og lette. De vil få bra skjermer og god batteritid. Lenke til kommentar
Ophelia Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Jeg vurderer også kjøp av laptop. Jeg skal til USA om ei uke og lurer på om jeg skal kjøpe "over there". Hvordan blir det med tråløst nettverk og slik, går det greit å bruke i norge. Noen som har gjort det samme kanskje? Tastaturet er vel også noe forskjellig? Lenke til kommentar
Brukerkonto inaktiv Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Det kan være annen kabel til laderen, og tastaturet er forskjellig ja. Garantier osv er også forskjellig, hvor stor forskjell vil variere med produsent og selger. På Thinkpad er det ikke så ikke å skifte tastatur... Men sjekk ut hvilken maskin du ønsker på forhånd slik at du vet hva du skal ha - de er som regel gode til å selge i butikkene... Det som er rett rundt dørene er Penryn 45nm (Intel 8300, 8500, 9300 og 9500 (8xxx har 3mb cache og 9xxx har 6mb cache), DDR3 minne og alle former for kommunikasjon integrert. Tror det er litt flere kanaler på Amerikanske wifikort, og de har andre løsninger (Sprint, Wimax osv) som ikke er helt aktuelle her foreløpig. Dersom du tar en titt på mac1.no finner en god del om folk som kjøper MacBook Pro i USA tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå