Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Chip til bil for 22$ på ebay noe bra?

Anbefalte innlegg

Tenkte å kjøpe chip til min Toyota celica for å få litt mer hester, og på ebay er det en god del som selger slike chiper for 20-25$ helt nye, som f.eks. denne. eller den.

På "papiret" ser det ganske bra ut, men tror dere det er noe å satse på? Såvidt jeg vet så koster det noen få tusenlaper å kjøpe det fra forhandler og her skal det skal koste under 150kr? :hmm:

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Løp og kjøp! NOT!

Det er i beste fall en variabel motstand som lurer bilen din til å bruker mer bensin enn den faktisk gjør. Er du heldig så er det faktisk ingenting inne i den der plasthylsa.

Du må ALRDI kjøpe den der for å bruke den der på noen biler.

Lenke til kommentar
Løp og kjøp! NOT!

Det er i beste fall en variabel motstand som lurer bilen din til å bruker mer bensin enn den faktisk gjør. Er du heldig så er det faktisk ingenting inne i den der plasthylsa.

Du må ALRDI kjøpe den der for å bruke den der på noen biler.

Hva med den chipen forhandlerne kan skaffe for noen tusenlapper, går dette på det samme som den på ebay eller er det bare noe annet dritt de selger som egentlig ikke er chip i virkeligheten?

Lenke til kommentar

Chipping av en motor uten turbo kan gi LITT mer effekt og litt lavere forbruk. Noen chipper er satt opp for 98 octan. Kjøper du chip av en seriøs bedrift i norge er det neppe juks slik som den ebay-greia.

Chippinga går ut på å endre programmet i motorstyringa, altså ta bort noe sikkerhetsmargin på tenninga og kanskje legge til LITT ekstra bensin på fullgass.

Lenke til kommentar

Du finner den der såkalte chipen på qxl også... jeg melder ifra hver gang jeg ser dem for salg, men de dukker opp igjen hele tiden. DET DER ER REN SVINDEL!!! så styr unna... Har du ikke turbobil, så er det heller ingen vits i å bruke flere tusen på skikkelig chip, mye bedre å hive ut reservehjulet da... eller subkassa ;)

Lenke til kommentar
Ok da ble jeg glad jeg ikke ble lurt.

Men et spørsmål :p hvilke fordeler/ulemper er det ved å bytte til sport luft filter?

Fordel:

Du får litt tøffere lyd, spesielt på turbobiler.

Ulemper:

Filteret kan lettere dra inn varmluft fra motorrommet, dårligere ytelse. Kan løses ved å sette opp et skjold eller å plassere filteret hensiktsmessig.

Overdriver du med olje på filteret kan du få problemer med luftmengdemålern.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...