Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Noen som kan mye om USA, amerikanske filmer eller tekster?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg var vel en av de heldige i klassen som kom opp i engelsk (3 ENG 3-timer) til muntlig eksamen, og oppgaven lyder:

"Can literary texts (novels, short stories, poems, lyrics, travelogues, letters) art (films, paintings, pictures) teach us antyhing important about American people, society and history? Choos at least two texts, or a text and a film, and discuss what they can teach us about the US. You may include pictures and paintings in your discussion as wel."

Dermed lurer jeg på om noen kan være så greie å komme med forslag til hvilke filmer, tekster og bilder/malerier som kan være relevante til en slik oppgave?

Vi har jo gått igjennom noen noveller, dikt og sanger i løpet av året, også har vi jo sett "Missisippi Burning", men blir det dumt å f.eks bruke "Farenheit 9/11" eller en annen film fra Michael Moore i dette tilfellet siden filmene hans er ganske subjektive? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Citizen kane samt missisippi burning? Kunne fint bygd et emne rundt de to.

Takk for svar :) Men saken er den at jeg ikke har sett noen av filmene enda, også må jeg jo bruke en tekst i tillegg i og med at det står i oppgaven. Men kanskje jeg skal se de to filmene i helgen..? Er de bra eller?

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg var vel en av de heldige i klassen som kom opp i engelsk (3 ENG 3-timer) til muntlig eksamen, og oppgaven lyder:

"Can literary texts (novels, short stories, poems, lyrics, travelogues, letters) art (films, paintings, pictures) teach us antyhing important about American people, society and history? Choos at least two texts, or a text and a film, and discuss what they can teach us about the US. You may include pictures and paintings in your discussion as wel."

Dermed lurer jeg på om noen kan være så greie å komme med forslag til hvilke filmer, tekster og bilder/malerier som kan være relevante til en slik oppgave?

Vi har jo gått igjennom noen noveller, dikt og sanger i løpet av året, også har vi jo sett "Missisippi Burning", men blir det dumt å f.eks bruke "Farenheit 9/11" eller en annen film fra Michael Moore i dette tilfellet siden filmene hans er ganske subjektive? :)

Mississippi Burning er en veldig bra film som viser mye av Amerika før.. Hvis du ikke har sett den, søk på nettet etter anmeldelser eller spør noen som har sett den. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...