Ravis Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Hei, svigers skal til kanaraiøyene om snaue to uker og jeg trenger tips nok en gang, det er jo kommet så mye ut på markedet i det siste. Jeg kan strekke meg til 10 000,- totalt. Jeg er en typisk familiemann som kommer til å filme ungene, både inne og ute i diverse sammenhenger. Kommer også til å bruke det på ferier/utflukter. Jeg har planer om å lage en prioriteringsliste med modeller han evt. skal kjøpe. En ting til: Hvorfor skal jeg kjøpe digitalt? Jeg har ærlig talt ikke så mange gode argumenter overfor fruen.... Noen tips? Takker så mye for hjelpen! Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Digitalt velger du fordi dette gir bedre bilde og lydkvalitet. Dette er snakk om viktige minner, og når man skal se på ungene om 20 år kommer man til å angre at man ikke investerte i god kvalitet. Digitalt gjør det også enklere å redigere filmen slik at den blir mer interessant å vise frem. Videre kan man ta en sikkerhetskopi av filmen uten kvalitetstap, i tilfelle originalen skulle bli ødelagt. Det er tross alt uerstattelige minner det er snakk om her... MLW Lenke til kommentar
tomy Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Kanariøyene Ett godt råd er : Kjøp kun hos 2 firmaer og det er VISANTA som finnes på alle øyene med flere butikker på noen av de største plassene, anbefales av alle reisearrangørene (se i brosjyrer du får i bussen til hotell) VISANTA gir deg 7 dagers bytterett eller pengene tilbake. Visanta er også selvimportør , slik at du sparer ett ledd. Det andre er MAYA som finnes i Las Palmas og i Las Americas samt i Santa Cruez. Disse firmaene er garantert billigst uansett. Glem pruting med alle Indere og den slags det blir ikke billigere en disse butikkene som over. Kjøp gjerne Panasonic gr 7. http://www.panasonic.no/dt_productdetail.a...p?articleid=885 Koster ca 9500 nkr på Kanariøyene mvh tomy Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 13. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2003 Takker for ditt og mlwirak's input. Jeg hadde tenkt å sette opp en prioriteringsliste, men jeg kan vel likegjerne få svigers til å liste opp modeller og pris til meg når de først har kommet ned? Lenke til kommentar
lidvar Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Veit noken av dykk korleis det er med garanti når du kjøper eit kamera på gran kanari? SKal til gran kanari om ei veke sjøl, og det hadde vore kjekt å kjøpt seg eit billi kamera. har dei store merka internasjonal garanti som gjelder i norge også? Lenke til kommentar
lidvar Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Veit noken av dykk korleis det er med garanti når du kjøper eit kamera på gran kanari? SKal til gran kanari om ei veke sjøl, og det hadde vore kjekt å kjøpt seg eit billi kamera. har dei store merka internasjonal garanti som gjelder i norge også? Lenke til kommentar
tomy Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Hei Du bør vite hva du skal kjøpe før du reiser ellers blir du lurt til og kjøpe det selgeren vil at du skal kjøpe. Du må vite hva det koster hjemme. Alle selgere på Kanariøyene sier det er fryktelig dyrt i Norge. Sier du at noe som de selger for 1000 koster 1200 hjemme, rister de hele hode av seg og kommer med all slags utregninger / forklaringer mm. Det er bare på de dyreste modellene det er store penger og tjene. Jo billigere kameraene blir, desto mindre er fortjenesten. Men , du har ett års garanti ( europagaranti ). På lik linje med import av bil fra utlandet. Dette funker dersom du har handlet de rette stedene og fått med de rette papirene. Jeg kan anbefale 2 butikker på Kanariøyene dersom noen vil ha ett tips. VISANTA som har en ukes åpent kjøp. Anbefales hos alle reiseselskapene. Se i brosjyrene du får utlevert i bussen til hotellet. MAYA som finnes noen få steder på Tenerif og Cran Canary. Her er det billigst uansett. Garantien har jeg selv brukt flere ganger. Siste gang da jeg kjøpte ett Fuji digitalkamera. Dette ble reparert hos firmaet Camera og Videoteknikk 6 mnd etter jeg hadde handlet det i syden. Ta vare på kvitteringene og få stempelet i boken / garantiheftet som følger med alle produkter. Ring gjerne Norske importører eller verksteder før du reiser og spør. 1 år har du iallefall. mvh tomy Lenke til kommentar
lidvar Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Har sett ¨på sidene til visanta (http://www.visanta-es.com/english/index.htm), men eg finn ingen prisar på den sida. Nokon forslag? Hadde vært greit å kunne sjekka det opp før ein reiser... Lenke til kommentar
tomy Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Hei Visanta svarer ikke på mail. De har heller ikke priser på hjemmesiden. Som sagt tidligere må du vite prisen hjemme på de kamera du er på jakt etter, så stikker du innom feks Visanta og sjekker ut hvor mye du sparer. Jo dyrere kamera jo mer sparer du er min erfaring. Des bedre kronekurs jo mer tjener du. mvh tomy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå