Samtron87 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Hva er egetlig forskjellen på PvP og PvE. PvP står vel for player vs player. Men hva vil det ha å si for gameplayet? Er litt fersk når det gjelder MMO Får Age of conan i morgen og vil helst vite litt om hva som er best å velge.. Endret 12. juni 2008 av SiestaZ Lenke til kommentar
JensIvar Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 PvE= Player versus environment, her sloss du generelt mot monster. PvP= Player versus player, her kan du bli drept av en tilfeldig forbipaserende når som helst. På en slik server må du akseptere at folk slakter deg hele tiden. Lenke til kommentar
hantimilon Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Du kan jo også sloss mot andre players på en pve server. Men dette er innen PvP områder (arenaer ogl) Lenke til kommentar
Monsoon Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) I praksis blir det fullstendig forskjellig spillestil mellom en PvP og en PvE server. En PvP server er overlegen i metaplay, dvs guild- og spiller-politikk, -frihet og -konsekvens. *Du må følge med til enhver tid og akseptere at du vil bli drept, ofte *Skaff deg allierte, men ikke stol på noen du ikke 'kjenner' En PvE server er overlegen på (naturligvis) PvE. Det blir som Arcade mode der det du gjør har minimalt utslag på andre spillere, men gir deg mye bedre tilgjengelighet til det statiske innholdet. *Du kan i praksis spille som om det fortsatt var singleplayer *Resten av spillerene har veldig ofte samme mål som deg så lettere å finne grupper og guilds Merk: Du kan gjøre mer enn bare arena kamper på en PvE server. Også der er City Siege delen tilgjengelig i de lovløse grenserikene. Endret 12. juni 2008 av Aran Lenke til kommentar
Samtron87 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Ok takk for svarene folkens. Jeg får sette meg i tenkeboksen og se hva som passer best for min del. Er ute etter å få den beste og mest virkelige opplevelsen, og da hørtes PvP best ut... Lenke til kommentar
Ascorius Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Det spørs litt hvilken server du er på, men om du velger pvp server så er det alt for ofte at folk ser bort fra "politikken" og bare lager kvalm. Så hvis du blir frustrert over at andre stopper deg fra å gjøre quests så velg pve. Hvis du kan overse det og komme deg inn i "politikkspillet" mellom guilds, så kan det være mer vinnende på en pvp server. Pvp server er også et godt valg om du rett og slett liker å drepe folk Lenke til kommentar
Azagrath Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Opplevelsen av å spille på en PvP server kan også variere veldig fra person til person. Er man heldig kan man spille uten å omtrent være i kamp med andre spillere i det hele tatt. For min del har jeg omtrent ikke blitt ganket på mine nå over 50 lvler. For andre kan det være et mareritt hvis man treffer på de "rette" personene, og blir ganket om og om igjen. Sånt vet man jo imidlertid ikke på forhånd... Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Dette er mitt første MMO spill også,gikk for PvP. Egentlig fordi jeg kjente noen som spillte der(på battlescar), men angrer ikke. Jeg har blitt ganket en del ganger sikker blitt drept opptil 6-7 ganger av en person rett ved siden respawn point,det er ikke noe særlig gøy Men,følelsen av å drepe noen i en real fight er verdt det alene,føles mye bedre enn å bare slakte en tilfeldig fi. Hverfall hvis de angrep deg og du banket vedkommende,gjør det verdt alt! Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Jeg er lvl36 nå og det var stort sett bare i starten opp til lvl20 når jeg var i Tortage at jeg var plaget av å bli ganket og da stort sett av assasins/ranger/barbarians som lå i stealth. Etter at jeg kom ut i den store verden er det mye mindre, de gangene jeg har blitt angrepet har jeg vunnet over 50%. Spiller en Dark Templar på Wildsoul. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå