Gå til innhold

Ali Farah i retten

Anbefalte innlegg

Nyhet fra retten.

Vil starte med at jeg nesten syns synd på tiltalte som ikke er langt unna å ha blitt et offer selv. For makan til mas rundt denne saken har jeg ikke sett maken til. Husker jeg la merke til saken sånn delvis i starten da "en mann var slått ned og etterlatt" Greit tenkte jeg. Da har de sikkert en god grunn. Men er det slutten av historien? Nei! Takket være en kombinasjon av Ali sin kjæreste, et land som er dritredde for å bli kalt rasister og medier som kaster seg over og skriver om saker som folk må føle med.

Tiltalte er dømt så og si før rettsaken starta. Hvordan skal han kunne forklare sin sak og bli forstått når halve Norge sympatiserer med Ali? Jeg har lenge vært møkk lei av saken og har min klare mening om den. Det er ikke saken. Det som er saken er hvordan mediene kan ta en side i saken så godt som de har gjort. Ambulansepersonellet har jo blitt hengt ut til de grader. Har sett et par intervjuer hvor de prøver å si sin sak, men får bare spørsmål om de angrer og sånt.

Jeg leste på VG nett for et halvt år sia om et norskt par hvor jenta hadde blitt slått ned og ambulansen hadde ikke kapasitet til å ta dem med. Så hu ble kjørt av en politibil etter noen timer. De sa selv at de selvfølgelig var litt bitre over det, men skjønte at andre ble prioritert foran dem. Den saken har jeg ikke klart å finne igjen i etterkant. Tviler på at VG nett har sletta den, men de har gjemt den ganske langt bort fordi det er ikke det folk vil lese. Nordmenn vil lese overskriften: "Vi er ikke rasister!" Skulle iallefall tro det for vi er livredde for å bli koblet til ordet.

Og til rettsaken da. Leste at Ali har med datteren på armen. Hva gjør datteren i rettsaken mot mannen som slo ned faren sin? Hvorfor skal han ha datteren på armen mens han forklarer? Har han lov til det? :dontgetit: Dette er jo nesten på lik linje på bilde av kongen på trikken med "vanlige folk".

Jeg håper saken gås igjennom ordentlig og at tiltalte får en RETTFERDIG straff. Om han er skyldig eller ikke vet ikke jeg, men jeg håper han får den straffen han fortjener og ikke den straffen Norge mener han fortjener.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og til rettsaken da. Leste at Ali har med datteren på armen. Hva gjør datteren i rettsaken mot mannen som slo ned faren sin? Hvorfor skal han ha datteren på armen mens han forklarer?

Etter det man har sett tidligere av denne saken er det åpenbart at datteren blir brukt som en rekvisitt for å få sympati mens klagesangen (forklaringen) avgis.

Det er selvfølgelig også mulig at det i Norges største by virkelig ikke er å oppdrive

barnevakt i de få minuttene mens han avgir forklaring, men går for alternativ 1 jeg. :yes:

Lenke til kommentar
Det er selvfølgelig også mulig at det i Norges største by virkelig ikke er å oppdrive

barnevakt i de få minuttene mens han avgir forklaring, men går for alternativ 1 jeg. :yes:

Godt sagt. Tenkte tanken selv. Men jeg tviler ikke på at kongen ikke hadde hatt noe problem med å finne seg en bil heller ;)

Merker at jeg satt litt nervøs etter forrige innlegget :p Var bare så oppfyrt der og da at alt kom ned veldig konkret. Syns egentlig hele denne saken er pinlig for hele Norge. At vi sitter og ber om å ikke bli kalt rasister og drar det ut så jævlig. Hu samboeren til Ali (som er den som er grunnen til at det er blåst opp mener jeg) har blitt nominert til årets nordmann fra flere hold... Hva har hu gjort? :nei:

Forresten noen som vet om han tiltalte er av utenlandsk opprinnelse? Skjønte det dithen i artikkelen. Blir litt for drøyt å påstå at det samme ikke hadde skjedd hvis det var en nordmann i tiltaltes person, men tror det hadde vært mindre sjanse for å møte på en fyr som slår til en annen for så lite da.

Lenke til kommentar
Hu samboeren til Ali (som er den som er grunnen til at det er blåst opp mener jeg) har blitt nominert til årets nordmann fra flere hold... Hva har hu gjort?

Det er den kjerringa som har gjort at saken har fått slike astronomiske proposjoner som den har fått. Alle metoder og måter er brukt for å kjempe seg til mest mulig oppmerksomhet. Glemmer i den forferdelige utagaven av Tabloid på TV2 der han (også) satt med barnet på fanget og sutret over hvor dårlig alle hadde behandlet han. Blir helt kvalm. Og det er jo også et paradoks at "Årets Nordmann" er en med mørk hud, dette er Norge på sitt beste! Æsj!

Lenke til kommentar
Det er den kjerringa som har gjort at saken har fått slike astronomiske proposjoner som den har fått. Alle metoder og måter er brukt for å kjempe seg til mest mulig oppmerksomhet. Glemmer i den forferdelige utagaven av Tabloid på TV2 der han (også) satt med barnet på fanget og sutret over hvor dårlig alle hadde behandlet han. Blir helt kvalm. Og det er jo også et paradoks at "Årets Nordmann" er en med mørk hud, dette er Norge på sitt beste! Æsj!

Har egentlig ikke noe imot at "Årets nordmann" kan være mørkhuda. Men det finnes da en god del utlendinger her som har gjort noe bedre enn hu. For såvidt jeg har fått med meg har hu stått foran TV-kameraer osv og ropt "Rasisme!" i et halvt år. Dreiv vel med noe musikk, men har ikke sett hu på toppen av VG lista enda.

Lenke til kommentar
Du skal ha en del generasjoner bak deg som er norske før du kan kalle deg nordmann. Inntil det er man bare norsk.

Hva er forskjellen? Uansett er dette en avsporing. Opprett heller en egen tråd for denne debatten.

For å holde meg til temaet i tråden, er jeg enig i at pressen har vært altfor snar med å velge side i saken. Fra første stund har dekningen vært ensidet, med talløse reportasjer fra støttedemonstrasjoner og støttekonserter og alt som er. Det verste er imidlertid all oppmerksomheten Kohinoor Nordberg (konsekvent omtalt ved fornavn) har fått, ikke minst artisten Kohinoor Nordberg. Da hun i NRKs beste sendetid på lille julaften fikk stå og synge en helt forferdelig versjon av O Holy Night, kunne man virkelig lure på hva slags retning mediene har tatt her i landet. Merk at jeg ikke har noe som helst mot Nordberg, jeg forstår selvsagt at hun vil støtte sin samboer. Det er journalistene jeg har et problem med. Basert på den informasjonen som nå foreligger, tror jeg at ambulansepersonellet opptrådte rasistisk, men i så tilfelle unnskylder det uansett ikke pressens opptreden i forbindelse med denne hendelsen. En journalist som ikke ser med kritiske øyne på selv den mest sjokkerende sak er en verdiløs journalist.

Lenke til kommentar
En journalist som ikke ser med kritiske øyne på selv den mest sjokkerende sak er en verdiløs journalist.

Så hvor mange gode journalister sitter vi igjen med i Norge?

Ikke så mange, relativt sett. Var det meningen at det spørsmålet skulle demonstrere urimeligheten i mitt utsagn, eller tolker jeg deg i hytt og pine?

Lenke til kommentar
Mener du det? At man bør være hvit og etnisk norsk for å kunne bli Årets Nordmann?

Jeg har prøvd å finne ut hvem som var årets nordmann i 2006 og bakover, men finner ingenting. Det er visst radikalblekka Ny Tid som egenhendig kårer "årets nordmann". Jeg synes ikke det virker helt heldig akkurat.

Hva er forskjellen?

Jeg blir hvertfall ikke kineser om jeg flytter til Kina eller afrikaner om jeg flytter til Afrika. Og da synes jeg det er merkelig at alle fargede som flytter til vesten automatisk blir <insert nationality> bare de får statsborgerskap. Det virker som om visse krefter (europeisk venstreside?) bevisst eller ubevisst vil ødelegge den kulturelle identiteten i Europa, eller hvertfall i Nord-Europa. Det er visst en skam å være hvit.

Lenke til kommentar

Jeg tror noe av grunnen til det er at i de kulturene så er de mer klare på hva de mener. Religion er strengt og hele samfunnet er strengt. Her i Norge er det mye løsere. Vi har våre egne tanker om ditt og datt og er vi ikke fornøyde så kan vi jo bare klage. Så når de med sterk bakgrunn kommer hit og sier at de vil bli behandla med respekt (som er det ord de har drept for meg) så sier "svake" Norge: "Jaaa selvfølgelig skal vi hjelpe dere mot de slemmingene i landet vårt som faktisk prøver å gjøre noe godt for samfunnet ved å jobbe 8 timer dagen."

Hadde vært spennende å se hva FrP kunne gjort med et flertall på stortinget. De sier det alle andre tenker, men ikke tørr å si.

Lenke til kommentar
Du skal ha en del generasjoner bak deg som er norske før du kan kalle deg nordmann. Inntil det er man bare norsk.

Kohinoor Nordberg er adoptert fra Bangladesh og har bodd hele livet i Norge. Er hun fremdeles ikke nordmann(kvinne)?

Denne tråden oser forsåvidt av fremmedhat og rasisme.

Lenke til kommentar

Kall det heller en skepsis over det norske mediums krefter. Som jeg sier i hver diskusjon jeg er i når jeg diskuterer innvandring. "Jeg tar gladelig imot de som kommer hit for å støtte samfunnet. Jeg gir dem til og med en klem sådan, men kommer de her for å gjøre dritt så har dem ikke noe her å gjøre."

Men jo. Media har jo gitt det norske folk sin mening i denne saken. Og de fleste er sånn "Stakkars han ble slått ned og utsatt for kraftig rasisme." Kraftig rasisme? Kraftig rasisme var da de brente dem på kors. For meg så virker det som om VG og Dagbladet står og krangler om å få mest seere. Eller som jeg ser det. To barn på 5 år som hopper opp og ned og roper SE PÅ MEG!! Når de da i tillegg skal skrive saker som de har dekket denne saken. Da blir det skremmende. Jeg vil ha noen der ute som sier: "Nei nå får dere skjerpe dere! Folk har tatt feil avgjørelser på jobben før og kommer til å gjøre det igjen. Mennesker er ikke feilfrie og en menneskejakt på de som har driti seg ut hjelper ikke for fem flate øre."

Lenke til kommentar

Om jeg hadde reist meg opp og pisset på ambulansen som skulle hente meg, og en ambulansepersonalet i tillegg, tror jeg jeg hadde blitt etterlatt på stedet også. (Før ali farah-saken, vel og merke.) Men Kohinoor Nordberg sprer hat og innbilte raseskiller, og skaper en enorm sak om "rasisme". Og så har hun baller til å late som om det er nettopp rasisme hun vil til livs. Synd jeg ikke er kristen, så kunne jeg tenkt "Jaja, hun vant denne runden, men får sin dom ved perleporten". Jeg avskyr virkelig mennesker som utnytter enhver situasjon til egen vinning. "Kjæresten min slått ned og alvorlig skadet?" Hurra, nå kan jeg få masse oppmerksomhet, og kjøre på med min tvilsomme, hatefulle agenda.

Enkelte grupperinger og individer driver dessverre og vanner ut rasismebegrepet så det ikke er blir verdt noen ting lenger. Kohinoor er definitivt en av dem.

Å ta med ungen i retten er jo bare nok en måte å vise hvor slemt det er å slå ned en mann som til og med har en søt liten unge å ta vare på. Farah vil vel ha litt rampelys han og, og ikke overlate alt til den pr-kåte kona si. Jeg håper endelig det kan bli folk av en unge med i hvert fall en ekstremt hatefull og kynisk forelder. Stakkars.

Lenke til kommentar
Om jeg hadde reist meg opp og pisset på ambulansen som skulle hente meg, og en ambulansepersonalet i tillegg, tror jeg jeg hadde blitt etterlatt på stedet også.

En gang til: Ufrivillig urinering er et tegn på alvorlig hodeskade. Om ambulansesjåførene ikke visste dette og samtidig er redd for litt kroppsvæske bør de finne seg et annet yrke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...