Gå til innhold

Hjelp til kjøp av stille skjermkort

Haaagen

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg ny data, og er lei av et bråkende maskineri. Har derfor tenkt å kjøpe deler som er rimelig stille. Har funnet ut av alle deler, unntatt skjermkort. Har sett meg ut dette: https://prisguiden.no/product.php?productId=89161

Det koster 1395,- og skal være et bra kort til spilling av f.eks AoC, som er det dataen skal brukes til.

Jeg lurer på om det er noen andre alternativer jeg bør se på, eller om dette er et godt nok kort. Skulle det være noen andre alternativer, så bør de ikke være særlig dyrere enn 2000,- og de må være stille!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et helt greit alternativ. Spørsmålet er vel hvor mye stillere denne er enn orginalkjøleren til nvidia. Sjekk ut om du finner noen tester. Men man skulle jo iallefall tro at den er stillere med et slikt navn.

Du har jo f.eks. dette kortet som er en del billigere. Og skulle du komme til at det bråker for mye, er jo alternativet å kjøpe en slik for pengene du sparer. Denne løsningen blir jo selvsagt mer arbeid.

8800GT 512 er forøvrig et meget bra kort som per idag gir ekstremt mye for pengene.

Lenke til kommentar

Ser ut som gode forslag. Men om noen vil anbefale noen skjermkort med bedre ytelse så er det fint. Skal tross alt bruke datan hovedsakelig til spill. Har kikka rundt en del selv, men finner ikke noen som gir like bra ytelse i forhold til prisen, som virker veldig bra på MSI GeForce 8800 GT 512.

Lenke til kommentar

MSI GeForce 8800 GT 512 MB Zilent eller G1 revisjonen. Har selv G1 overklokket med voltmod, selv da er kortet ganske stille og lett overdøvet av de 3 andre viftene i kabinettet på 60% hastighet under load :) ( Temp er da 55 grader, aldri vært over det )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...