Gå til innhold

BK: En alv i studio :D

Anbefalte innlegg

Topic says it all? =)

Konfirmant med Arwen kostymet fra ringenes herre =)

Litt fashion på dette. Fikk så masse bra at jeg ikke engang vet hvor jeg skal begynne..

Har litt ute og litt inne. Poster sikkert flere etter som jeg blir ferdig med redigeringen.

Tror dette er en av bildene jeg er mest fornøyd med lysmessig / tonemessig ever.

Best med eller uten soft?

_U1C0060copyUTENSOFT.jpg

_U1C0060.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Carny, ser ikke helt hvordan tennene ser rare ut. Standar på denne typen bilder å ha munnen litt åpen, smil funker dårlig (får heftige skygger), og det blir veldig strengt og langt fra like fasinerende med lukket munn.. mister da også litt av kinnebein framhevningen.

Men takk for kommentar =)

hadde en følelse av at softinga var overkill / unødvendig da jeg uansett hadde slik lyssetting ^^

Lenke til kommentar

Gode bilder alle sammen, men det første portrettet du publiserte er best. Synes ikke den gjorde seg noe særlig i S/H. Det lille av farger som finnes i fargeversjonen er veldig behagelig å se på. Særlig blåtonene! :)

Du sa at dette var konfirmantbilder? Veldig utradisjonelt, men er jo ikke noe galt i det. Hvis hun ikke har noen erfaring som modell, må jeg si at det første bildet er imponerende, fra hennes del. Ser forsåvidt en del eldre ut enn 15 år.

Lenke til kommentar

Synes alle bildene var veldig gode, mye takket være modellen din, ser ut til at hun har litt talent :). Men følte bildene ble litt for lyse/hvite, er nesten som jeg blir blendet (dog kan dette sikkert også skyldes at jeg begynner å bli litt trøtt :p). Hadde kanskje foretrukket litt mer varme i bildene, men det kan jo hende at du vil gi et litt "kaldt" utrykk..?

Lenke til kommentar

Tror nok det er bevisst valgt en gjennomtrengende blåtone i bildet. Han har sikkert prøvd seg litt med WB-slideren og funnet ut at dette var beste løsningen. Blåfargen i kjolen passer også med resten av blåtonene. Det ville den ikke gjot med varmere farger...

Lenke til kommentar

Takk for kommentarer:

Har ikke rørt WB slidern, bildene er bare straight fra camera, ACR -48 sat, en S-curve, fjerning av ting med patch tool og highpass. Men jeg gikk ikke for de varme tonene nei - alver har jeg aldri sett for meg som varme skikkelser.

Washed out look / highlightsa er også bevisst for å få den litt glossy look på huden, jupp. Høyt plassert liten lyskilde, med stor softbox som fill + 2 x hårlys.

Andrs, at du synes det er veldig lyst kan også være skjermen, det definitivt i grenseland, men er relativt sikker på at det er detaljer over hele ansiktet. Mulig noen av de siste har mista litt på nesen, though, var litt kjapp med de.

Fin modell ja, det hjelper såklart med fin modell (og spesielt det at hun har så bra beinbygning i ansiktet), og det veldig morro når man finner slike folk å fotografere.

men det er ikke tilfeldig fra min side hvordan ansiktet hennes er på det første heller- var ikke noe hun bare tilfeldig gjorde for å si det slik. brukte sikkert 40 - 50 bilder før jeg fikk det første bildet slik jeg ville det.. :=)

ellers, tror jeg liker S/H bildet like bra som det i farger. synes det gjorde seg fint. usikker på hvilket ett jeg skal slenge opp på websida når jeg skal oppdatere den i nærmeste framtid.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...