aryante Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hei, nå sliter jeg. Jeg har formatert pcen min for første gang (den ble kjøpt i høst), og etter jeg har formatert den, så vil ikke pcen anerkjenne skjermkortet mitt. Skjermkortet er integrert i hovedkortet. Jeg har både prøvd driveren som fulgte med hovedkortet (denne funket første gang den ble installert), og den jeg lastet ned fra produsentens hjemmeside. Det viste seg at det var eksakt samme driver, men den vil likevel ikke anerkjenne skjermkortet (det står Unknown Device på Hardware Device Manager). Som følge av det, så vil pcen ikke registrere det når jeg setter inn kabelen til høyttalerne, og jeg får F*** ikke lyd. Begynner å bli frustrert. Hovedkortet heter Intel Socket 775: Abit AB9 QuadGT - ATX - iP965 Setter veldig stor pris på eventuelle svar! Hilsen Mathias Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Selv om du skriver 'skjermkort' fire ganger, så antar jeg at det er snakk om lydkortet. Det er en Realtek ALC888-brikke. På dette tidspunkt fungerer dessverre ikke nettsidene til Realtek, men der skal det også ligge driver til den brikken. Du kan prøve den. Du kan kanskje prøve å trykke 'Oppdater driver' eller 'Velg driver' i Device Manager i Windows, og peke mot den riktige driverfilen. Men da må du først finne den riktige driverfilen. De pleier vel å hete *.sys, *.inf, *.dll eller *.drv (det er en stund siden jeg har drevet med sånt). Hvilket opearativsystem bruker du? Endret 14. juni 2008 av endrebjo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå