SpoileD Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Har nå planer om å kjøpe meg ny mp3-spiller, men jeg har det problemet ved at jeg ikke klarer å bestemme meg.. Har budsjett på ca 2000,- Det jeg leter etter er en som har god lydkvalitet og ser bra ut (frister også med wlan), har sett på iTouch, og jo mer jeg ser på den, jo mer frister den. Her er det jo en del ekstra dall, som frister, men er redd jeg kommer bare til å bruke det de to første ukene, før da jeg tenker at jeg skulle bare ha kjøpt meg en plain og enkel mp3-spiller. Har tittet på iAudio D2 med DAB, de ser greie ut, men jeg er så usikker. Kan noen komme med et klar mening av hva jeg bør kjøpe? hehe. Ihvertfall noen gode tips.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 "god lydkvalitet" er noe de fleste ikke vet hva er. spørsmålet er hva slags hodetelefoner du planlegger å bruke. ipod touch er kanskje den spilleren på markedet nå (av ordetnlig merke) som har dårligst lydkvalitet, men det er noe de fleste ikke legger merke til uansett. Lenke til kommentar
SpoileD Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Hovedgrunnen er vel at jeg trenger musikk da jeg trener, blir så fort kje uten. Så akkurat store hodetelefoner er ikke noe ønske, plugger funker heller ikke, blir sår av å ha de ørene. Men hvis det er som du sier at iTouch ikke har av det beste i lydkvalitet, tror jeg vil se på noe annet. Forstår at "god lydkvalitet" kan være litt vanskelig å skjønne, men jeg klarer ikke komme på et mer konstruktivt ord, som forteller hva jeg mener. Jeg vil ha en fin og tydelig lyd, så jeg kan kjenne at hårene reiser seg på armene, men det finnes nok ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Hvis du rangerer hodetelefoner etter størrelse når noen spør hva slags du har tenkt å bruke, har du absolutt ikke bruk for noe med god lyd - du vil ikke vite hva du skal gjøre med den uansett. Lydkvalitet er 80% hodetelefoner Endret 12. juni 2008 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Må bare anbefale SanDisk Sansa: https://prisguiden.no/product.php?productId=61461 En veldig god mp3-spiller som tåler en støyt. Har hatt min i snart et halvt år, og har ingenting negativt å si om den. Hvis du skal ha en mp3-spiller som har god lydkvalitet må du vel finne en som kan spille av FLAC, eller hva? Lenke til kommentar
Ajeje Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hvor stor plass er det snakk om da? Jeg har en creative zen:m med 30 gb som jeg er veldig fornøyd med. Har flere farger i skjermen enn itouch. Men blir litt stor til trening da. Lenke til kommentar
SpoileD Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Hvis du rangerer hodetelefoner etter størrelse når noen spør hva slags du har tenkt å bruke, har du absolutt ikke bruk for noe med god lyd - du vil ikke vite hva du skal gjøre med den uansett. Lydkvalitet er 80% hodetelefoner Det handler ikke akkurat om at jeg skal sitte i godstolen i stua og nyte det, det har jeg annet til. Jeg skal hoppe rundt, og da sier det seg selv, jeg vil ikke ha stort headsett og jeg vil heller ikke ha plugger. Trenger du modellnavn og serienummer? Klart, jeg er ikke like "inn" i dette som deg, derfor så spør jeg, og håper på hjelp. Men skal jeg starte med noe crappy saker, som jeg da skal finne ut selv av, for så å "lære" meg forskjellige størrelser eller typer, så jeg da kan oppgradere etter egne erfaringer og lære hva "god" lyd er? Forstått deg rett? Endret 12. juni 2008 av SpoileD Lenke til kommentar
SpoileD Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Må bare anbefale SanDisk Sansa:https://prisguiden.no/product.php?productId=61461 En veldig god mp3-spiller som tåler en støyt. Har hatt min i snart et halvt år, og har ingenting negativt å si om den. Hvis du skal ha en mp3-spiller som har god lydkvalitet må du vel finne en som kan spille av FLAC, eller hva? Den så utrolig hendig ut ihvertfall! Takk for tipset! Lenke til kommentar
SpoileD Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Hvor stor plass er det snakk om da?Jeg har en creative zen:m med 30 gb som jeg er veldig fornøyd med. Har flere farger i skjermen enn itouch. Men blir litt stor til trening da. Ser vel 4 gig som et minimum. Har tittet så vidt på den, men en kollega av meg sa jeg burde styre meg unna. Lenke til kommentar
Ajeje Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Ga han noe begrunning for det? jeg har ikke hatt noen problemer med den mp3en. Lenke til kommentar
SpoileD Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Han hadde problemet med at den klikka heile tida Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Modellnummer nei, men prisklasse du har tenkt å finne hodetelefoner i - ja. har relativt god erfaring med å foreslå spillere basert på det folk faktisk trenger og ikke bare det jeg selv bruker. hittil i tråden har du blitt linket til en dritspiller som aldri burde vært på markedet grunnet utrolig forvrenging i bassområdet og mer firmware bugs enn på noen annen spiller (e200, eller "sandisk sansa" som fyren kaller det - forøvrig navnet på sandisk sine mp3 spillere ikke en modell alene) og en 3 år gammel modell som gikk av markedet for snart et år siden og som ikke lenger er tilgjengelig annet enn brukt og i tilfeldige butikker med noen til overs. Lenke til kommentar
SpoileD Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Da er jeg litt med. Om vi sier det slik da: Jeg vil gjerne ha et behagelig og bra headset som er greit for trening, her er det fra jogging til styrkerommet. Mulig plugger er det jeg burde gå for? Har bare hatt pluggene til min Sony Ericsson, og de får jeg vondt av, men det er mulig det bare er de. Prisen på headset bør ikke overstige 700,- kanskje kjøpe utenlands? Da det gjelder spiller trenger jeg egentlig bare en uten noe ekstra dall, vil ha en god mp3-spiller som er fin og hendig, med et minimum på 4GB. Som ikke bør overstige mer enn 1500,- Kan du hjelpe meg da? Edit: Glemte prisen Endret 12. juni 2008 av SpoileD Lenke til kommentar
chberge Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hvis du har vært innom tanken på iPod Touch og liker den sier jeg bare Go for it! Du kommer ikke til å angre. Nå husker jeg ikke prisen på den i hodet, men hvis den faller innenfor budsjettet så ville jeg så absolutt gjort det. Jeg har en selv og er strålende fornøyd! Lenke til kommentar
SpoileD Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Hvis du har vært innom tanken på iPod Touch og liker den sier jeg bare Go for it! Du kommer ikke til å angre. Nå husker jeg ikke prisen på den i hodet, men hvis den faller innenfor budsjettet så ville jeg så absolutt gjort det. Jeg har en selv og er strålende fornøyd! Må si det frister veldig, men trenger jeg det som den tilbyr meg. Klart jeg vil ha Wlan, men det er det da, kommer jeg til å bruke det andre. Jeg vet jeg ikke kommer til å se på film, nå er det jo sikkert utallige andre ting jeg kan bruke det til, men om det blir som de S60 telefonen jeg har hatt, får jeg ikke bruk for det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Wifi på touch er egentlig kun nyttig til to ting: itunes wifi butikk om du takler DRM, og til nødbruk for surfing etc hvis du ikke har laptop etc. Lyden er veldig laber, og du får en relativt diger psiller der jeg tror du har rett i at du går fort lei Sony er definitivt det merket som er mest no-nonsense. Sålenge du har windows (den er MTP, dvs dra og slipp i windows XP og Vista) er de veldig greie å bruke. God battertid, super lyd, og ikke noe ekstra dilldall. Du har flere modeller å velge mellom som alle er omtrent like med forskjeller som fysisk skjermstørrelse (ikke oppløsning), radio og bluetooth. Ville kanskje anbefale S618 - den ligger på ca 12-1200 for 8GB. Alternativt A818 som har hakket større skjerm og mer solid, men også større og mangler radio. A720/A820 har du ikke bruk for da eneste forskjellen er større skjerm og bluetooth, da er det greier å spare på størrelsen. Heller ingen grunn til å vente på S718 som er oppfølgeren til S618, har en inne til anmeldelse nå og en eneste forskjellen fra S618 er noice cancellation som er mer en gimmick siden isolerende propper fungerer minst like godt. Som hodetelefoner vil jeg anbefale to stk: Sennheiser PX100 og Koss KSC75. KSC75 får du helt nede i 100,- fra ebay, og klipper på øret. PX100 kan du like gjerne kjøpe fra norge, om du har hifiklubben i nærheten koster de 349 der. Lette og greie til bærbart bruk og lydsignaturen er veldig fleksibel, som passer med sonyene sine lydinnstillinger Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Angående headsett, kan jo Koss PortaPro være noe? Funker bra om du ikke har så alt for langt hår (fungerer egentlig bra uansett...) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 hvis han liker overdreven bass, dåårlige midtoner og diskant og lugging i håret - absolutt Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Ikke så gale, har brukt Koss i snart et år nå, og jeg syns lyden er helt grei, dessuten er de veldig gode å ha på seg i lengden og fungerer utmerket når jeg trener. Bassen stiller jeg bare på i instillingene på spilleren min. Jeg vil absolutt anbefale de, dessuten kommer de med livsgaranti! Du kan levere de inn alle plasser hvor de selges, som er overalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå