Vidi Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Etter tre forsøk (sliten og en del tusen fattigere), må jeg nok legge matematikkfaget for VK2 bak meg. Det bitre er at jeg kun mangler én eksamen i matematikk for å bestå og oppnå studiekompetanse (det gjør livet forbanna surt). Det halve året en må vente hver gang gjør ikke situasjonen mindre spent. Jeg ble oppmerksom på at Kriminalomsorgen er litt smidigere på dette området: For å bli opptatt som aspirant, kreves det at søkeren: * har generell studiekompetanse, eller: * har annen relevant utdanning og/eller erfaring fra menneskerelaterte yrker, i tillegg til fagene norsk, engelsk og samfunnslære tilsvarende generell studiekompetanse Jeg har jobbet som vikar i fengsel, men kunne ikke videre ønske meg tilbake. Imidlertid kan det bli den eneste løsningen for noen år fremover. Det jeg lurer på: Er det noen som med sin kjennskap til utdanning, studier og læresteder, vet at det eksisterer liknende opplegg? Endret 12. juni 2008 av Vidi Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 http://info.samordnaopptak.no/soeking_oppt.../realkompetanse Lenke til kommentar
1503 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hvis det er mattefaget for VK2 du mangler og sliter med å bestå kan du jo ta et annet fordypningsfag (f.eks. språk, samfunnsfag eller liknende) for å få studiekompetanse? Eller har jeg misforstått? Lenke til kommentar
Vidi Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 Hvis det er mattefaget for VK2 du mangler og sliter med å bestå kan du jo ta et annet fordypningsfag (f.eks. språk, samfunnsfag eller liknende) for å få studiekompetanse? Eller har jeg misforstått? Jeg kommer meg ikke videre uten fem timer med matematikk. Ganske bittert, men slik er nå den bestemmelsen. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Sikker på at du ikke mener GK-matten da? VK2 er jo tredjeklassematte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Du trenger kun 5 timers 1MX eller 1MY for å få vitnemålet. Det klarer alle. Nå vet ikke jeg hva du har gjort, men det virker som om du har hevet deg på noen kurs siden du har brukt penger på dette. Jeg ville anbefale deg å finne et skikkelig kurs og jobbe med matten. Da består du garantert. Jeg tok et kurs i militæret som varte i 48 timer og det var null problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå