Intern Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Secret Plan To Kill Internet By 2012 Leaked? Some question if report that pay-per-view system to be introduced is a hoax, but wider march to regulate the web is documented ISP’s have resolved to restrict the Internet to a TV-like subscription model where users will be forced to pay to visit selected corporate websites by 2012, while others will be blocked, according to a leaked report. Despite some people dismissing the story as a hoax, the wider plan to kill the traditional Internet and replace it with a regulated and controlled Internet 2 is manifestly provable. "Bell Canada and TELUS (formerly owned by Verizon) employees officially confirm that by 2012 ISP’s all over the globe will reduce Internet access to a TV-like subscription model, only offering access to a small standard amount of commercial sites and require extra fees for every other site you visit. These ‘other’ sites would then lose all their exposure and eventually shut down, resulting in what could be seen as the end of the Internet," warns a report that has spread like wildfire across the web over the last few days. The article, which is accompanied by a You Tube clip, states that Time Magazine writer "Dylan Pattyn" has confirmed the information and is about to release a story - and that the move to effectively shut down the web could come as soon as 2010. Watch the clip. Se filmen hos Youtube Glemte: Kilde Endret 12. juni 2008 av Intern Lenke til kommentar
Digitalsitron Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hvor seriøst er det her? Hadde vert helt grusomt om noe slik skulle skje. Lenke til kommentar
StudioARE Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Høres litt for.. usannsynlig ut Hvis det er sant kan jeg si farvel til min egen nettside.. Lenke til kommentar
Oxygen 07-12 Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Tittéés. Hva snakket de om forresten? Bryr meg ikke. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Høres ut som en god aprilspøk. Joda, såklart mange av disse firmaene, inkludert vår kjære Telenor, gjerne ville satt i gang begrensninger, men markedet er faktisk vår venn i dette tilfellet. Forresten, det er ikke noen gærninger som pratet om maya-indianerne når 2012 ble nevnt? :rofl: :rofl: Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Virker som en stor hoax for meg. Jeg tviler på at ISP-ene har slike planer. Åpenheten på nettet er grunnen til at det har blitt så stort. Problemet er også hvordan det skal være teknisk mulig å kontrollere tilgangen. Det må i så fall store endringer til å hvordan nettet er bygget opp. Edit: Hvor mye vi skal tro på Infowars og Alex Jones vet jeg ikke. Fyren tror jo at Illuminati panlegger å overta verden og innføre totalitært styre. http://en.wikipedia.org/wiki/Alex_Jones_%28radio%29 Endret 13. juni 2008 av Thorsen Lenke til kommentar
Nator Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Venter heller på Internett 2.0 Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Asså.. Hva er det med konspirasjonsteorier og 2012 !? De er så glad i det årstallet Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 dette er jo hva IPv6 er for Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Asså.. Hva er det med konspirasjonsteorier og 2012 !? De er så glad i det årstallet Endel tror at langtidskalenderen til Maya kulturen stopper opp det året og derav tror de på verdensende. At kalenderen slutter det året stemmer dog ikke. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Det her er jo ikke noe nytt, telenor prøvde jo det her mot finn.no. Bare søk på nettnøytralitet for mer info. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Morsomt at han som levelet 1-70 i WoW på 1d4h er med her og da. Stort tegn på at dette er tullpreik. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Alt jeg ser er pupper, geeks og null substans... Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Det her er jo ikke noe nytt, telenor prøvde jo det her mot finn.no. Bare søk på nettnøytralitet for mer info. Tilfellet Telenor og frakoblingen fra NIX dreide seg vel forsåvidt om noe helt annet. Telenor ønsket ikke at innholdsleverandører skulle kunne koble seg direkte mot NIX, slik at de belastet nettet uten at de selv betalte for infrastrukturen. Men tilbake til saken. Som jeg nevnte alt som kommer fra Alex Jones må taes med flere kilo salt Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 IPv6 har allerede eksistert siden tidlig på 90 tallet og er stadig under forandringer når det gjelder hva som skal være standard. Flere steder i verden har implementert IPv6, feks ISPr i ASIA. Når IPv6 klienter kommuniserer med IPv4 kienter så er det flere måter og konvertere på,feks med en tunnel eller en ruter som oversetter. Hvis man synes det er gøy kan man kjøre IPv6 på lokalnettet hjemme og bruke IPv4 på Internet hvis man har en ruter og et OS som støtter IPv6. Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 For Wow folk: Er det "Athene?" Han var skummelt lik O_o, eller? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Det er faktisk mye mer morsommere å lese om denne saken på vg sitt "forum". http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=131...0i%202012%3F%3F Og for de som lurer, det lukter alltid svidd når man ser: Ta imot disse ungdommenes uforrdring om selv Ã¥ sjekke fakta, og spre samtidig linken til denne videoen til sÃ¥ mange du bare kan! Jeg har ikke tall på hvor mange mailer jeg har fått med saker som: De skal stenge "insert name here" (msn, facebook, etc etc) Noen er fanget i sin egen lille verden og ser på alle som fiender. Bare for å kommentere et av innleggene fra vg, jeg gidder ikke kommentere det på vg da dette er "ekstremister" som det er umulig å diskutere med uansett. Å tro at dette er umulig, er det mest naive du kan tro. Se på radio og tv, medier som har forandret seg drastisk. Det fortsetter også, og snart må alle ha en digitalmottager i huset, for i det hele tatt å få de "gratis" kanalene. Tenk over det. -Man har alltid hatt mottager for å få de "gratis" kanalene, om mottaker er digital eller analog er ravende likegyldig. -Radio og TV har ALDRI vært et fritt medie som Internett, Radio og TV har ikke lukket seg, men de har vært lukkede fra starten. Nei la oss heller samle oss mot datalagringsdirektivet istedet for å male fanden på veggen med slike dommedagsprofetier som dette. Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) For Wow folk: Er det "Athene?" Han var skummelt lik O_o, eller? Ja, det er Athene. Vil bare si at han legger ut mange youtube filmer hver uke, og prøver å få folk til å se på dem med "spennende" titler og bilder av damen hans. Masse gratis reklame til Athene. Endret 13. juni 2008 av Vorpal Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Oh noes. They must not kill teh interwebz!! Uff, jorda skal jo uansett gå under den 21. desember samme året, så hvorfor egentlig bry seg? Vi skal jo alle dø!!! () Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå