Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

2 PC-er i nettverk og ADSL

Anbefalte innlegg

Har to PC-er og ADSL, to nettverkskort i den ene og ett i den andre PC-en. Får ikke til å dele ADSL-en og heller ikke til å dele filer. Bruker kryssa kabel. Har klart å finne den andre PC-en en gang, men nå funker det ikke. Får ikke til å kryssa av "File and printer sharing for microsoft Networks". Får mld om at "your current selection will disable File and Printer sharing....". Bruker WinXP. Hva kan være feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får det ikke til. Fikk til deling av filer igår, men nå funker det ikke lenger. Og nå har jeg plutselig fått en "påloggingsrute" som jeg aldri har sett før. Vil ikke ha det! Hvordan unngår jeg den? (spør etter brukernavn og passord) Jeg vil at maskinen bare skal starte opp som Adminstrator.

Lenke til kommentar

Nå funker delinga av filer, men jeg får ikke "surfa" på PC2. Oppkobling på PC1 (2 nettv.kort) er delt og denne ligger som gateway på PC2. Når jeg "connecter" gateway'en på PC2 så kobler den opp ADSL'en på PC1, så da synes jeg dt er merkelig at det ikke skal gå an å "surfe"...??

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-14 12:48, ebe skrev:

Nå funker delinga av filer, men jeg får ikke "surfa" på PC2. Oppkobling på PC1 (2 nettv.kort) er delt og denne ligger som gateway på PC2. Når jeg "connecter" gateway'en på PC2 så kobler den opp ADSL'en på PC1, så da synes jeg dt er merkelig at det ikke skal gå an å "surfe"...??

Hadde nøyaktig samme problemet. Etter å ha rotet med innstillinger ganske lenge og ganske mange ganger gikk det faktisk. Eneste problemet nå er at når PC-en som har tilkoblingen (PC1) er blitt restarta, kan jeg ikke surfe med PC2 lenger selv om alt tilsynelatende ser perfekt ut. Det jeg må gjøre da er å forandre på en eller annen tilfeldig setting i Sygate (som jeg bruker) som gjør at programmet 'resetter'. Da funker det fint å surfe med PC2. Merkelig men sant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...