Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med å koble til trådløst nettverk med fullt signal

Anbefalte innlegg

I går fikk jeg bygget den nye pcen min. Har satt inn et trådløst pci-kort av samme merke som routeren, Asus.

Jeg bruker windows til å koble på trådløse nettverk, da jeg har hatt god erfaring med dette.

Søker etter trådløse nettverk, og den finner routeren min med fullt signal.

Prøver å koble til og skriver inn sikkerhetskoden for nettverket mitt.

Men står bare og kobler til hele tiden, med denne beskjeden:

Waiting for the network

I går kveld var det plutselig i orden, så jeg fikk lastet ned nyeste skjermkortdrivere og sånt, men i dag tidlig får jeg altså ikke koblet til i det hele tatt.

Har deaktivert firewall i windows (jeg bruker Win XP Pro 32-bit), og har heller ingen andre firewall eller internet security inne foreløpig. Har prøvd å høyreklikke og kjøre repair på internettkoblingen, men står fortsatt bare å kobler til hele tiden etterpå..

Noen som kan gi meg noen forslag på hva som kan være galt?

Endret av Bardis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være den trådløse routeren din som det er noe galt med. Prøv å koble opp PC-en din rett til modemet fra din bredbåndsleverandør og se om det går unna da. Det er en kjent sak at mange private trådløse routere har problemer med firmwaren.

Lenke til kommentar

Har du googlet ettet det trådløse kortet ditt for å se om andre har lignende problemer. Har du oppdatert driveren til det? Har du oppdatert Windows-en din på den PC-en du har problemer med?

Hvilke innstillinger du har på akkurat det pci-kortet ditt er ikke lett for meg å se, har du prøvd å gå gjennom innstillinger og skifte på strømstyring, strømsparer, effekt etc etc. Står PC-en din langt fra routeren, det er ikke alltid du har bra dekning selv om Windows Xp viser dette. Kan være at du kan prøve å skifte kanal på routeren din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...