Bardis Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) I går fikk jeg bygget den nye pcen min. Har satt inn et trådløst pci-kort av samme merke som routeren, Asus. Jeg bruker windows til å koble på trådløse nettverk, da jeg har hatt god erfaring med dette. Søker etter trådløse nettverk, og den finner routeren min med fullt signal. Prøver å koble til og skriver inn sikkerhetskoden for nettverket mitt. Men står bare og kobler til hele tiden, med denne beskjeden: Waiting for the network I går kveld var det plutselig i orden, så jeg fikk lastet ned nyeste skjermkortdrivere og sånt, men i dag tidlig får jeg altså ikke koblet til i det hele tatt. Har deaktivert firewall i windows (jeg bruker Win XP Pro 32-bit), og har heller ingen andre firewall eller internet security inne foreløpig. Har prøvd å høyreklikke og kjøre repair på internettkoblingen, men står fortsatt bare å kobler til hele tiden etterpå.. Noen som kan gi meg noen forslag på hva som kan være galt? Endret 12. juni 2008 av Bardis Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Ingen som har noen tips til meg på hva som kan være galt? Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Kan være den trådløse routeren din som det er noe galt med. Prøv å koble opp PC-en din rett til modemet fra din bredbåndsleverandør og se om det går unna da. Det er en kjent sak at mange private trådløse routere har problemer med firmwaren. Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Brukt routeren i over ett år uten problemer, og de to bærbare er på nett hele tiden, så routeren er det ikke noe galt med. Mulig det er noe med noe innstillinger på det nye pci-nettverkskortet da? Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Ingen som kan hjelpe meg? Kjedelig å ikke kunne bruke nettet på den nye pcen min Endret 16. juni 2008 av Bardis Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Har du googlet ettet det trådløse kortet ditt for å se om andre har lignende problemer. Har du oppdatert driveren til det? Har du oppdatert Windows-en din på den PC-en du har problemer med? Hvilke innstillinger du har på akkurat det pci-kortet ditt er ikke lett for meg å se, har du prøvd å gå gjennom innstillinger og skifte på strømstyring, strømsparer, effekt etc etc. Står PC-en din langt fra routeren, det er ikke alltid du har bra dekning selv om Windows Xp viser dette. Kan være at du kan prøve å skifte kanal på routeren din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå