Gå til innhold

En chatserver for .nettere ?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på hvordan interessen her er for å ha en chatserver der vi kan diskutere alt fra kode til hotel cæsar :p Det var vel noe snakk om en ircserver tidligere? hva skjedde med den? Jeg må innrømme at jeg avogtil savner de gode gamle ircdagene, men jeg synes det å ha et ekstra program oppe for å være på irc er litt tungvindt. Nå er silverlight 2 ute i beta 2 og her det visstnok mulighetene for å sette opp et chatsystem ganske store. Ville dette vært en greiere løsning? Egenlig skulle jeg hatt en poll på dette men jeg aner ikke hvordan jeg fikser det :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå er silverlight 2 ute i beta 2 og her det visstnok mulighetene for å sette opp et chatsystem ganske store. Ville dette vært en greiere løsning? Egenlig skulle jeg hatt en poll på dette men jeg aner ikke hvordan jeg fikser det :p

 

Silverlight ( / Flash / Java / etc ) er ganske tåpelig for oss som ikke kjører Windows, eller har dette installert. IRC er jo en eldgammel standard for dette hvor man har tusenvis av klienter å velge mellom.

KISS!

Lenke til kommentar
Ubuntu. Bruker Mono litt ja, men jobber mest mot en virtuell W2k8 maskin og terminalservere som kjører W2k3.

 

Så du bruker ikke Visual Studio?

 

Visual Studio har jeg på den virtuelle W2k8 maskinen. Har MonoDevelop native i linux.

Bruker mest VS selvfølgelig :)

Interresant. Hva er din mening om Mono Development? Har den det meste? Noen store mangler?

Har også hørt at VMWare har kommet/kommer med en nyhet som lar deg kjøre et Windows program direkte i et eget vindu. har du sett/hørt om det?

 

Ole

Lenke til kommentar
Interresant. Hva er din mening om Mono Development? Har den det meste? Noen store mangler?

Har også hørt at VMWare har kommet/kommer med en nyhet som lar deg kjøre et Windows program direkte i et eget vindu. har du sett/hørt om det?

 

Seamless vinduer kan man også få med VirtualBox som jeg bruker, men det er noe ustabilt. Har to skjermer, så kan kjøre den virtuelle på den ene isteden :)

 

VS ligger nok flere hestekropper forran alt annet. MonoDevelop er ganske håpløst egentlig. Ekstremt få features og kræsjer i et sett...

Lenke til kommentar
Interresant. Hva er din mening om Mono Development? Har den det meste? Noen store mangler?

Har også hørt at VMWare har kommet/kommer med en nyhet som lar deg kjøre et Windows program direkte i et eget vindu. har du sett/hørt om det?

 

Seamless vinduer kan man også få med VirtualBox som jeg bruker, men det er noe ustabilt. Har to skjermer, så kan kjøre den virtuelle på den ene isteden :)

 

VS ligger nok flere hestekropper forran alt annet. MonoDevelop er ganske håpløst egentlig. Ekstremt få features og kræsjer i et sett...

Helt uinterresant med andre ord

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...