Gjest Slettet+7412534 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Hei. Etter at min kjære å trofaste Ibook tok kvelden midt i eksamenstiden ser jeg meg nødt til å kikke etter en ny laptop. Dette er en laptop som skal fraktes til og fra forelesninger med enkel bruk; derav notatskriving og surfing. To viktigste kriterier: Vekt og batteritid. Jeg skal kun bruke den til enkle oppgaver ettersom jeg har en skrivebordserstatter fra før. Vil ha batteritid over 3 timer ved normal bruk (=lengden av en forelesning) og vil at den skal være lett å ha med. Gjerne 12" eller 14" (13,3?). Hva kan dere anbefale? Har sett litt på Lenovo N200 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344029 som har fått en del skryt. Har ikke erfaring med Lenovo fra før, men har inntrykk av at dette er gode maskiner. Ettersom jeg er student er budsjettet ikke av det største, men kom med forslag så tar vi økonomien til slutt:P. Har ikke behov for pcen før skolestart i August så skulle det være noen nylanseringer jeg bør se opp for så si ifra. Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Dersom 9/10" skjerm ikke blir for lite for deg bør du vurdere en av billig-umpcene som er på full fart inn i norge. Acer aspire one er angivelig i butikken fra fredag og koster 2765 kr. Det skal være mulig å få tak i 6-cellers batter til, med en oppgitt levetid på 6 timer eller mer. edit, siden du ikke trenger den med en gang kan det være lurt å vente til vi får noen skikkelige sammenligninger og større utvalg i butikkene. Endret 11. juni 2008 av anders iver Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7412534 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Dersom 9/10" skjerm ikke blir for lite for deg bør du vurdere en av billig-umpcene som er på full fart inn i norge. Acer aspire one er angivelig i butikken fra fredag og koster 2765 kr. Det skal være mulig å få tak i 6-cellers batter til, med en oppgitt levetid på 6 timer eller mer. edit, siden du ikke trenger den med en gang kan det være lurt å vente til vi får noen skikkelige sammenligninger og større utvalg i butikkene. Ja, så fin ut den til prisen. Men lurt å vente på flere tester ja. Takk for svar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7412534 Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Hei igjen. Beklager å bumpe tråden, men har noen spm. Har nå sett litt på de nye ultraportable på 10". Synes MSI Wind er den fineste av dem. Det eneste som jeg synes er minus er 3 cellers batteri. Jeg vil ha en PC som minimum har 3 timer batteritid. Vil ha så lang tid som mulig. Skal som sagt brukes til skriving og surfing. Hva med ukens tilbud på komplett? Komplett.no. Trenger pcen så raskt som mulig (Skolestart om 1 uke) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå