Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kompleks for ansiktsfeil

Gjest Guest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_gjest_*

Er en gutt på 15 år som har komplekser for ansiktet mitt. På den ene siden virker kjeven kraftigere enn på den andre. Dette gjør til at ansiktet mitt ser litt skeivt ut synes jeg. Jeg oppdaget det for et år siden. Om det alltid har vert slik eller om jeg har fått det slik i oppveksten vet jeg ikke. Tannlegen har aldri sagt noe til meg. Ingen andre heller forresten. Aldri blitt ertet/mobbet for det. Likevel har jeg klart å få noe komplekser for det. Jeg ser det veldig godt på bilder, men i speilet synes jeg ikke det er like klart (jeg klarer å se det, men langt ifra like mye som på bilder). Pleier ofte å prøve å "knekke" kjeven på plass, altså i falskt håp om det kanskje fikser seg da. Jeg merker også at jeg bare kan "knekke" med den "svake" delen av kjeven. Ser meg ofte i speil for å se om det virkelig er slik at jeg har skjeiv kjeve. Nå vet jeg ikke helt hva jeg vil oppnå med tråden. Om det bare er det å få det ut eller hva. Har ikke tenkt å kontakte noe plastisk kirurgisenter eller noe. Jeg er bare redd for at folk skal vise det og føler meg stygg med det. Noen som merker slike feil på andre, eller som vil legge igjen et svar? Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ikke ut som om problemet ditt er kjeven, heller selvtilitten.

men er det noe du grubler mye over foreslår jeg at du spør f.eks foreldra dine om de synes kjeven din er skjev, så får du enten avkreftet det eller bekreftet så du kan begynne venne deg til tanken at sånn er det bare..

Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_*

men er det noe du grubler mye over foreslår jeg at du spør f.eks foreldra dine om de synes kjeven din er skjev, så får du enten avkreftet det eller bekreftet så du kan begynne venne deg til tanken at sånn er det bare..

Har store problemer med å spørre om slike ting :( Private problemer har jeg alltid holdt for meg selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Har store problemer med å spørre om slike ting :( Private problemer har jeg alltid holdt for meg selv.

Og resten av internettet :)

Men seriøst ; Hvis noen aldri har sagt noe, eller legger merke til det, er det vel kanskje ikke ett sp stort problem som du tror?

Kan også godt hende at det jevner seg ut etter hvert, i puberteten vokser jo kroppen noe sinnsykt, og den kan ofte virke helt uproposjonal/nell (?)

:)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Får håpe det vekser seg til ja :) Jeg har funnet ut at det er sykt stor forskjell på bilde og speil. Ser helt forvridd ut i bilde, mens i speilet ser jeg ikke så gale ut. Det er veldig stor forskjell på hvordan lyset er der også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...