Gå til innhold

Filmer med bra "opplegg"?


MrL

Anbefalte innlegg

Er lenge siden nå jeg har sett en film med bra opplegg. Da snakker jeg stort sett om thrillere(MÅ ikke være det, men mye av dem har det) med en bra gjenomført historie som gjør så du sitter igjen med en "Woooow" følse etter filmen.

 

Her er noen eksempler på hva jeg mener er filmer med bra opplegg:

Donnie Darko

The Butterfly Effect

Memento

Identity (Denne og The recruit er et perfekt eksempel på hva jeg mener)

The Recruit

Minority Report

Deja vu

Illusjonisten

The Prestige

Dreamcatcher (ihvertfall det jeg så, sett litt over halve)

Butterfly on a Wheel( filmen var ikke dritbra i seg selv, men selve opplegget var bra)

Number 23

1408 (ganske bra, men helt sykt var det ikke)

Disturbia

The truman show

 

Film jeg ikke vet navn på, som handler om hvordan 7stk blir invitert til en øy/sted, men ingen vet hvem som inviterte, så blir de drept en etter en hver dag, og det er en statue med 7 hoder der et hode blir kuttet av hver dag etter en har død, og ingen vet hvem som kutter det av, og det skjer når alle ser på under middagen. Alle prøver å finne ut hvem morderen er, men det blir avslørt nærmere slutten, og var ganske sjokkerende fordi det var en av de 7 som hadde blitt "drept", men faka døden så ingen mistenkte han.

 

Nok en annen film jeg ikke vet navn på, som handler om hvordan noen havner på en øde øy, og prøver etterhvert å lage en flåte og flykte, men hvor enn de drar vekk fra øya, kommer de alltid tilbake igjen. Dette er alt jeg husker, skulle gjerne sett hvordan den endte osv.

 

Kan sikkert komme på flere og, men dette er filmer jeg synes var spennede og har et bra opplegg, så finnes det flere filmer der ute som kan gi meg nok en "wooow" følse? :)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"The Depated". Men denne kan stå i fare for å gi deg en "hæ?" følelse. du får litt å tenke på. Uansett knall film.

 

skal se om jeg kommer på flere.

 

Sett den hehe :p Nevn gjerne flere, men kan vell bare si at ikke halvparten engang ble skrevet på lista, bare noe av de siste jeg kom på. Departed er bra den ja :)

Lenke til kommentar
Den andre filmen du nevner høres nesten ut som Cast Away, bortsett fra at det kun er én person på den øya.

 

 

• Fight Club

• Zodiac

• Hard Candy

 

 

Syns å huske du viste frem et MGS cover i en annen tråd, har du ikke nok å gjøre, gutt ?!

 

Takk for tipset, Zodiac har jeg sett men skal ta en titt på de 2 andre. Cast Away er også en bra film, men det var ikke den jeg mente.

 

Og et kjipt svar på spørsmålet ditt

 

 

 

Jeg holdt kun i coveret på jobb, men kan ikke kjøpe spillet før i morra!! :( Men morro og erte folk da :p

 

Lenke til kommentar
Film jeg ikke vet navn på, som handler om hvordan 7stk blir invitert til en øy/sted, men ingen vet hvem som inviterte, så blir de drept en etter en hver dag, og det er en statue med 7 hoder der et hode blir kuttet av hver dag etter en har død, og ingen vet hvem som kutter det av, og det skjer når alle ser på under middagen. Alle prøver å finne ut hvem morderen er, men det blir avslørt nærmere slutten, og var ganske sjokkerende fordi det var en av de 7 som hadde blitt "drept", men faka døden så ingen mistenkte han.

 

Det er vel Mindhunters du er ute etter.

Lenke til kommentar

Donnie Darko - Tror dette er den mest geniale filmen ´jeg har sett, elsker den spesielle stemningen som ligger over den

eXistenZ

The Butterfly Effect

Eternal Sunshine of the Spotless Mind

The Green Mile

The Notebook

Awakenings - Husker ikke så mye av denne, bortsett fra at jeg elsket den. Tror den faller under denne kategorien.

(Kanskje De Niro's beste skuespiller prestasjoner noensinne!)

Adaptation

og kanskje Picnic at Hanging Rock - Er ikke sikker på om det er helt denne type film du leter etter, men historien i denne er genial. (selv om jeg likte ganske dårlig regien av denne, hadde vært artig å sett denne regissert av Hitchcock.)

Lenke til kommentar
Film jeg ikke vet navn på, som handler om hvordan 7stk blir invitert til en øy/sted, men ingen vet hvem som inviterte, så blir de drept en etter en hver dag, og det er en statue med 7 hoder der et hode blir kuttet av hver dag etter en har død, og ingen vet hvem som kutter det av, og det skjer når alle ser på under middagen. Alle prøver å finne ut hvem morderen er, men det blir avslørt nærmere slutten, og var ganske sjokkerende fordi det var en av de 7 som hadde blitt "drept", men faka døden så ingen mistenkte han.

 

Det er vel Mindhunters du er ute etter.

 

Det kunne vært det fordi opplegget er ganske likt, men det er ikke den. Filmen jeg så var mer om folk som bodde i telt om jeg ikke husker feil, og foresten husker jeg ikke om det var 7 stk eller flere. De refererte ihvertfall til et indianer vers som er veldig kjent(som jeg akkurat nå ikke husker hva heter), og hver dag en ble drept og et hode kuttet av statuen, forsatte de på det verset med at ..., nå er det bare 6 indianere igjen eller no. Er utrolig lenge siden jeg så den filmen, og ingen har faktisk greid å finne ut hva den heter.

 

 

uannsett, takk for alle de andre tipsene :)

Lenke til kommentar

En annen film som faktisk er bra som jeg har sett, som har et bra gjenomført opplegg er The Recruit. Dette er kanskje et av de bedre eksemplene på hva jeg mener med bra opplegg i en film. Ikke se trailer eller noe(da har du ihvertfall ødlagt halve filmen), bare se den :)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...