magnusgl Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Fikk endelig telezoomen min fra USA igår, en Canon 70-200 f/2.8L. I den forbindelse har jeg et lite spørsmål ifht nærfokusgrensen. På objektivet kan en velge mellom fokusområde 1,5 - oo og 3,0m - oo. Sett bort fra at du ikke kan fokusere like nærme, regner jeg med at å velge fokusområde 3,0m - oo vil ha noen fordeler ifht 1,5m - oo (hvis ikke ville det jo være meningsløs å ha valget). Noen som vet hva disse fordelene er, og hvor store de er? Kan ikke finne noe informasjon i instruksjonsmanualen. Har forøvrig forelsket meg i objektivet allerede. Gir fantastiske bilder, byggekvaliteten er av en annen verden, og med mindre det er helt stille kan en jo ikke høre den fokusere en gang. Var ute en kort tur idag for å ta noen bilder, og jeg er iallefall knallfornøyd sålangt. Vanskelig å velge bilder, men her er noen: Endret 11. juni 2008 av magnusgl Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Hva jeg tror: Ved å begrense arbeidsområdet til fokuseringen så vil kamera i noen tilfeller finne fokus raskere. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Hva jeg tror: Ved å begrense arbeidsområdet til fokuseringen så vil kamera i noen tilfeller finne fokus raskere. jepp Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Autofokus vil jage mindre da den har et mindre fokusområde å jage på. Enkelt og greit. EDIT: Forskjellen vil først og fremst være synlig i følgefokusmodus - AI Servo. F.eks. ved fluktfotografering av fugler. Endret 11. juni 2008 av Gissan Lenke til kommentar
magnusgl Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Takker for svar alle sammen! Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Takker for svar alle sammen! Du fikk den fra USA.... Fra ebay da eller? Er sjølv på utkikk etter ei sånn linse... Blir jo fort noken kronasjer... Har du ein link? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) Ebay: http://cgi.ebay.com/Canon-70-200mm-70-200-...Q2em118Q2el1247 6400,- er vel ganske grei pris Utrolig flotte bilder, magnusgl! Endret 15. juni 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 6400 dollars da gitt... (nei, er vel NOK) Var stilige bilder, veneter sjølv på mi linse... men eg tok den med IS og f/2.8 kosta jo 9.5k den da men... Lenke til kommentar
FnoFFen Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 6400 dollars da gitt... (nei, er vel NOK)Var stilige bilder, veneter sjølv på mi linse... men eg tok den med IS og f/2.8 kosta jo 9.5k den da men... Dette er jo en god del billigere enn det koster i Norge. Jeg lurer på å kjøpe 70-200 f/4.0 IS selv. Er det ett års internasjonal garanti man får når man kjøper fra USA? Kan jeg da gå til en norsk fotobutikk med objektivet eller må jeg sende den til Canon (eller Serviceproffen)? Med så mange tusen spart kan kanskje forsvare å ikke få med norsk kjøpslov.... Lenke til kommentar
bidz Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Ebay: http://cgi.ebay.com/Canon-70-200mm-70-200-...Q2em118Q2el1247 6400,- er vel ganske grei pris Utrolig flotte bilder, magnusgl! Den er faktisk billigere herfra: http://www.bhphotovideo.com/c/product/9168..._Autofocus.html Og B&H er en kjempeflott butikk med den beste kundeservicen jeg noensinne har opplevd! Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 ........Den er faktisk billigere herfra: http://www.bhphotovideo.com/c/product/9168..._Autofocus.html Og B&H er en kjempeflott butikk med den beste kundeservicen jeg noensinne har opplevd! Nå tok ikke 2bb1 mva med i prisen, og selv om det er velkjent at kinesere har en slapp holding til tolldeklarering - kommer pakken i beste fall uansett ikke helt uten avgifter gjennom systemet. Ville brukt B&H ja.. Verd å merke seg at det er Instant rebate på 4IS og 2.8IS hhv $75 og $125 Lenke til kommentar
FnoFFen Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Det hadde vært fint om noen kunne bekrefte dette for meg siden jeg ikke finner noe om dette på B&H's sider: får man 1 års internasjonal garanti fra Canon ved kjøp hos B&H og kan jeg da sende objektivet til Canon her i Norge? Takker for svar. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Det hadde vært fint om noen kunne bekrefte dette for meg siden jeg ikke finner noe om dette på B&H's sider: får man 1 års internasjonal garanti fra Canon ved kjøp hos B&H og kan jeg da sende objektivet til Canon her i Norge? Noen sier ja, andre sier nei. Se her for de ulike synspunktene, samt tråden jeg har linket til i det første innlegget i tråden. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Jeg har sjekket med produktsjefen i Canon Norge, og ja, L-optikk er det ett års internasjonal garanti på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå