Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får blåskjerm ved spilling.

Anbefalte innlegg

Sliter med at jeg får blåskjerm når jeg spiller spill.

Maskinen fryser og jeg må ta en restart, når det stårter opp igjen får jeg bluescreen.

Feil meldinger jeg får ut av viste lyder slik.

Problem signature:

Problem Event Name: BlueScreen

OS Version: 6.0.6001.2.1.0.256.1

Locale ID: 1044

Additional information about the problem:

BCCode: 116

BCP1: FFFFFA800A6E24E0

BCP2: FFFFFA600242E194

BCP3: 0000000000000000

BCP4: 0000000000000002

OS Version: 6_0_6001

Service Pack: 1_0

Product: 256_1

Files that help describe the problem:

C:\Windows\Minidump\Mini061108-02.dmp

C:\Users\Espen\AppData\Local\Temp\WER-29858-0.sysdata.xml

C:\Users\Espen\AppData\Local\Temp\WER75F9.tmp.version.txt

Har prøvd å reinstallere skjermkortdrivrene 2 ganger uten forbedring.

Noen som har vært borti dette før som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alltid gå tilbake til standard klokk på CPU/FSB/Minne/Grafikk når slike problemer oppstår. Får du blåskjerm med allt på standar settings?

jepp, alt er satt til auto, men får de samme feilene.

Etter a ha installert ati driverene en del ganger, har ikke pc stoppet/fyset i spill. Men ytelesen er ut som å være veldig dårlig. Tok en test i 3dmar06 og fikk kun 10000 poeng.

Har tatt ut det ene hd3870X2 kortet.

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar

Kan se ut som det er det ene kortet som er defekt. Når jeg kun bruker kort nr "2" forsvinner alle feilene. Hvis jeg kun bruker kort nr"1" får jeg problemer igjen. reinstalert og installert driverne likt på begge korta.

Noen som har andre innspill?

Lenke til kommentar
Kan se ut som det er det ene kortet som er defekt. Når jeg kun bruker kort nr "2" forsvinner alle feilene. Hvis jeg kun bruker kort nr"1" får jeg problemer igjen. reinstalert og installert driverne likt på begge korta.

Når du tester kort nr. 1 alene, klokk det ned 100mhz på core og 100mhz på minne og se om dette hjelper på stabiliteten på dette kortet. Skulle det bli stabilt som følge av dette, så er det bare å innse at en av kjernene eller minne er for dårlig, og du må bytte kortet. En grei garantisak, og lite problemer for deg, siden du har ett som funker som det skal..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når du tester kort nr. 1 alene, klokk det ned 100mhz på core og 100mhz på minne og se om dette hjelper på stabiliteten på dette kortet. Skulle det bli stabilt som følge av dette, så er det bare å innse at en av kjernene eller minne er for dårlig, og du må bytte kortet. En grei garantisak, og lite problemer for deg, siden du har ett som funker som det skal..

Fikk et nytt kort fra komplett og alt fungerer utmerket nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...