evenlut Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Hepps! Med 2x256 DDR-brikker får man noe rundt 10% ytelsesforbedring på et nForce2 kort med Dual-DDR, enn om man kjører 1x 512 brikke. Vil man få utnyttet ytelsesøkningen om man bruker to forskjellige brikker? f.eks. en 512MB brikke sammen med en 256MB brikke? Hvis nei, hvorfor ikke? -even. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Hepps! Med 2x256 DDR-brikker får man noe rundt 10% ytelsesforbedring på et nForce2 kort med Dual-DDR, enn om man kjører 1x 512 brikke. Vil man få utnyttet ytelsesøkningen om man bruker to forskjellige brikker? f.eks. en 512MB brikke sammen med en 256MB brikke? Hvis nei, hvorfor ikke? -even. Du får ikke 10% ytelsesøkning. Jevnt over er det ca. 2% bedre ytelse med Dual DDR vs. "vanlig" DDR. Jeg tror ikke det skal være noe problem å kjøre 2 brikker av ulik størrelse i Dual DDR. Det optimale er nok 2 like minnebrikker (helst fra samme produsent) Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Asus A7N8X har 2 minne kanaler men 3 minneslotter. så jeg vil ikke tro at det er noen andre limits enn at hastigheten på brikkene bør være like og at de har lik fysisk layout. Hvis ikke så hadde det vel vært 2 eller 4 sloter. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Du får ikke 10% ytelsesøkning. Jevnt over er det ca. 2% bedre ytelse med Dual DDR vs. "vanlig" DDR. Jeg tror ikke det skal være noe problem å kjøre 2 brikker av ulik størrelse i Dual DDR. Det optimale er nok 2 like minnebrikker (helst fra samme produsent) Du har glemt og nevne at man får MYE bedre bandwith hvis man kjører Int.Video. Eller litt slakke timings.. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Du får ikke 10% ytelsesøkning. Jevnt over er det ca. 2% bedre ytelse med Dual DDR vs. "vanlig" DDR. Jeg tror ikke det skal være noe problem å kjøre 2 brikker av ulik størrelse i Dual DDR. Det optimale er nok 2 like minnebrikker (helst fra samme produsent) Du har glemt og nevne at man får MYE bedre bandwith hvis man kjører Int.Video. Eller litt slakke timings.. Ja, det tenkte jeg ikke på. De fleste nForce2 hovedkort som er på markedet nå er SPP, men det kommer flere hovedkort med IGP etterhvert og da får man nok endel bedre ytelse med Dual DDR (har ikke sett noen benchmarks av dette enda) Lenke til kommentar
CFD Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Jeg har testet det. Har Shuttle XPC med Intvideo skjermkort. Kommer på 3400 med single og 4000 med dual. Skal snart teste mer Kjørte btw 160fsb og 192mem (5-2-2-2.5) på den testen. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Hepps! Vil man få utnyttet ytelsesøkningen om man bruker to forskjellige brikker? f.eks. en 512MB brikke sammen med en 256MB brikke? -even. Så vidt jeg vet vil bare 256 av de 512mbene kjøre i 128 bit, og resten vil kjøre i 64 bit.så med èn 256 og èn 512 får man 512mb 128 bit og 256mb 64 bit. Derfor lønner det seg og ha to helt like :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå