awpkongen Skrevet 13. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2002 Når jeg snakker om hostname snakker jeg ikke om http://www.vg.no og www. KJEg snakker om ti200720a080-bb.telenor.no og slike ting. Dette re hostanemet. Med det riktige programmet kan du få ipen ut ifra dette navnet AWPKONGEN Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Bare lurte på hvor du får/fikk hostename, fra? Jeg er en newbi når det gjelder hacking, så.... Lenke til kommentar
Domino Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Quote: On 2002-01-12 19:30, Nichlas skrev:"jeg og en venn driver og hacker på hverandre". Dere hacker hverandre uten å vite så mye som hva den andres IP er? Tror du bør skifte beite :smile: Eller bleie :wink: Lenke til kommentar
ilex Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 heh.....hacking.....hehe... Lenke til kommentar
Milla Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Quote: On 2002-01-13 02:31, awpkongen skrev:Når jeg snakker om hostname snakker jeg ikke om http://www.vg.no og www. KJEg snakker om ti200720a080-bb.telenor.no og slike ting. Dette re hostanemet. Med det riktige programmet kan du få ipen ut ifra dette navnetAWPKONGEN Hostname er f.eks http://www.hardware.no Hvis du skriver ping http://www.hardware.no vil du få opp følgende: epsilon.hardware.no [217.77.34.214]. Skal du pinge kompisen din, dere er på samme lan og maskinnavnet hans er Rubicon, skriver du: ping rubicon. Du vil da få opp hans interne IP, ikke den som brukes på internett. Men det er kanskje den eksterne IP'en du er ute etter, altså dere sitter på hver deres maskin i hvert deres hjem og er begge koblet til internett - og det er den IP-adressen du er ute etter? Dette har jeg ikke greie på, for det har aldri vært av interesse for meg. Jeg fant en del programmer på nett, men legger ikke inn noen linker her. Du vil ikke finne IP'en til kompisen din med de programmene uansett. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 ikke hjelp denne wannabe hackeren. det er helt klart at han burde gå tilbake til lego klosser osv . små gutter skal ikke leke med pappas maskin rotflmao Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Bruk 'nslookup' da mann, har jo vært i både windows og unix siden nt-dagene begynte. Mulig 'ping' gir riktig adresse også. Lenke til kommentar
awpkongen Skrevet 13. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2002 Man er alltid NOOB i noe før man begynner og lære. Jeg starta med disse greiene i går for morro skyld. Det jeg opprinnelig spurte om var om noen hadde et program som gjør om host/domain adressen til pecen til ip adressen. Haddet slikt et gang men mista det. Til alle dere som kaller meg nOOb. Dere er noen j**** noobs når dere ikke vet hvordan man finner Domain/Hostanamet til den PC-en du vil inn på en geng. Opprett aller først en direkte tilkobling til oferet. Direkte tilkobling er foresempel filsending over msn. Deretter går du i c:windows i dos og skriver netstat 10. Da får du opp en rekke lange navn som ligner på deg jeg beskrev som hostname. Ta det navnet og sett det inn i det programmet som jeg har beskrevet og vips har du ipen til vennen din sin ip. Da kan du gjøre mye dritt. Jeg er kasnke ikke så noob som dere tror? Jeg trenger bare et prog som ingen skønner hva er. LOL Til dere som tror dere er smarte og kan finne ipen til fks. http://www.vg.no. Dette har aldri vært det jeg lurte på. Til dette kan du jo bare bruke progrtamet neotrace. Ikke kall folk NOOb når dere er det selv LOL AWPKONGEN Lenke til kommentar
Milla Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Javel... og hva er det da du sliter med? Men for å finne IP'en trenger du ikke styre med 3.parts program. Du bruker bare DOS Ledetekst, samme som der du skrev netstat 10. Lenke til kommentar
kjelke Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Jeg begriper ikke hvordan dere klarer å ta en slik hjernedød drittunge alvorlig. awpkongen: Du er et glimrende eksempel på hva prevansjon kan forhindre. Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Kan ikke all bare slappe litt av!!!! :grin: Til Kjelke! Hvis du ikke liker det du ser, så ikke se på det da! Hvis gutten lurer på noe, la han få spørre....Er det noe gærnt i det da? Man trenger ikke å være frekk!!! :smile: :smile: Lenke til kommentar
awpkongen Skrevet 13. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2002 Takk sun360 du er ikke så barslig som kjelke og de andre. Til deg kjelke. Keg har antageligvis hævla mye mer skillz en det du har for jeg kommer ikke med usmalige kommentarer når jeg ikke kan svare på noe. AWPKONGEN Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Det går an å legge hackingen på hylla og heller skaffe seg Zonealarm Pro. Da slipper vi både problemet og denne latterlige diskusjonen. Det er slik det blir krig i verden :razz: Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Ville bare si at det å begynne som hacker når man ikke vet IP'n til maskinen man skal "hacke" er litt vel ambisiøst. Det er mange her som viser at de ikke har peiling når de prater.. Kansje lurere å la vær å si noe om noe man ikke har peiling på? Lenke til kommentar
awpkongen Skrevet 13. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2002 Enig med deg stratos. Først ternger man ipen. Denne diskusjonen handler om hvordan man skal finne den. JEg sourte speskifikt om noen viste hvor jeg kunne det programmet som omformer doamin/hostnamet til ip en adresse. Domain hostname finner du ved hjelp av netstat 10 i windows katalogen. Du trenger den direkte tilkoblig med ofgferet for og finne den. Fks. MSN FILSENDING AWPKONGEN Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 (endret) Fjernet. Endret 6. mars 2005 av NetFinity Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Noob på datasikkerhet jeg også... Er det noen som har en liste på programmer/kommandoer i dosprompt som brukes i forbindelse med oppsporing av adresser, ping, ftp osv? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 NetFinity: morroklumpen. Står maskinen i vinduet, i døra, eller utenfor? Eller har du den i kjølerommet? Pass på kondens... Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Quote: On 2002-01-13 16:13, Zamoht skrev:Noob på datasikkerhet jeg også...Er det noen som har en liste på programmer/kommandoer i dosprompt som brukes i forbindelse med oppsporing av adresser, ping, ftp osv? http://www.microsoft.com/windows2000/en/se...help/ntcmds.htm Et fint sted å starte... ikke alle disse fungerer i win9x/ME. Lenke til kommentar
awpkongen Skrevet 13. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2002 sE HAR JA NÅ BEGYNNER SVARENE OG KOMMER tusen TAKK awpkongen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå