Gå til innhold

Trenger et Ip program!!!1


awpkongen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Jeg begriper ikke hvordan dere klarer å ta en slik hjernedød drittunge alvorlig.


 

Har nok noe med at folk synes det er utrolig morrosamt med newbies som ikke takler å være newbies :wink: Denne threaden hører egentlig hjemme i off topic/søppel men pytt sann. Det er underholdning. God nerdeunderholdning.

 

Quote:


awpkongen: Du er et glimrende eksempel på hva prevansjon kan forhindre


 

Se, der har du selv kommet med et av de beste gullkorna i denne threaden og noe av det som gjør at denne threaden er verd å lese.

 

Quote:


sE HAR JA NÅ BEGYNNER SVARENE OG KOMME


 

LOL! først nå? Hadde du fulgt mitt råd, som jeg sa i mitt første svar som kom under en time etter at du starta threaden, og tatt et vettugt søk på download.cnet.com som f.eks "hostname ip" (ganske logisk å søke på det ikke sant?) så ville du ganske raskt sett program som f.eks IP-Lister 1.5 (har ikke testa det, men du finner nok noe der som funker ja)

 

btw. som noen nevnte tidligere, skift beite. Du er garantert ikke noen hacker og det er tvilsomt du blir en. Ville lest ei god bok først ihvertfall. "TCP/IP for dummies" kanskje? :lol:

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-01-13 18:50 ]

Lenke til kommentar

Greit jeg inrømmer at jeg er nOOb på området hacking. Men alle må jo starte et sted.

 

I det første innlegget spurte jeg om et program ikke noe mer. De som ikke kunne svare kunne holdt de tåplige komentarene sine for seg selv. Anders Leipsland er den eneste som har girr meg et skikkelig svar på spærsmålet. Tusen takk.

 

På andre områder vil jeg ikke kalle meg selv noob. Jeg har bygd 8 PC-er og driver virksomhet som pc hjelper. Har bygd mitt eget ADSL nettverk hjemme routere og IP adresser.

 

Men når det gjeøder hacking er jeg ganske fersk

 

AWPKONGEN

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-13 22:53, awpkongen skrev:

På andre områder vil jeg ikke kalle meg selv noob. Jeg har bygd 8 PC-er og driver virksomhet som pc hjelper. Har bygd mitt eget ADSL nettverk hjemme routere og IP adresser.


 

Nei, jeg vil absolutt ikke kalle deg en noob, du som har bygd dine egne IP-adresser :lol:

Lenke til kommentar

Quote:


awpkongen skrev: På andre områder vil jeg ikke kalle meg selv noob. Jeg har bygd 8 PC-er og driver virksomhet som pc hjelper. Har bygd mitt eget ADSL nettverk hjemme routere og IP adresser.


 

Og allikevel har du ingen anelse om hva "å pinge" er! lol

 

 

Quote:

Mr.Hassan skrev: Hacking og cracking er ikkje det samme...


Cracking er ikkje kult..


 

jaha, ja...

 

så det er ikke kult å nekte å betale i dyre dommer for noen rævva ms produkter, men det er helt hipp å hacke og å ødelegge for noen? dust!

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg er med på denne diskusjonen dere har her, men skal prøve å villede litt til.

 

Start --> Command

ping

 

Hvis PC'en er koblet til en dns kan du skrive navnet på pc'en, men siden kompisen din ikke har fast ip (?) tror jeg neppe du får kontakt, med mindre dere kjører et dynamsik/fast ip program hver gang dere går online.

 

the one and only ip portmapper -->Nmap (finnes i linux og windows, selv om vi alle vet hvilken som er best)

http://www.insecure.com

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg er med på denne diskusjonen dere har her, men skal prøve å villede litt til.

 

Start --> Command

ping

 

Hvis PC'en er koblet til en dns kan du skrive navnet på pc'en, men siden kompisen din ikke har fast ip (?) tror jeg neppe du får kontakt, med mindre dere kjører et dynamsik/fast ip program hver gang dere går online.

 

the one and only ip portmapper -->Nmap (finnes i linux og windows, selv om vi alle vet hvilken som er best)

http://www.insecure.com

Lenke til kommentar

jaja..overraska over at ingen svarer han...

 

FFS, når man har hostname g skal finne ip'en,bruker man DNS lookup, que? Point is at når man bruker ping i command, forutsetter jo dette at hostnamet er "regga" i ISP'en sitt NS nettverk...noe klienter (kompisen hans) sjelden er...

 

Ping funker jo på lan da, med navna på PC-en f.eks. ping noob lr.no.

 

Derfor kan du bruke andre lookup metoder. Piece of cake is, på vennen din inn på irc og dns han der. F.eks. heter han l4me-nj03 på mirc, da skriver du /dns l4me-nj03 og ip'en hans skulle komme i status vinduet..

 

Eller så kan du kikke i tcp/ip-loggene dine =)

 

_____

B-fisk

Lenke til kommentar

Hehe. Det virker som der er mange "wannabe" hackere der ute. Og til AWPKongen: Det virker litt rart at du prøver å hacke uten engang å vite hva DNS(host)/PING ol kommandoer er. =] Men stå på, du vil etterhvert kanskje få kunnskap som faktisk er viktig når det gjelder data og sikkerhet.

 

Her er noen win noen kommandoer som er et absolutt MUST for "hackere":

-Telnet: (Run->telnet [ip-adresse]) telnet bruker port 23. Med telnet kan du kommunisere med et "remote system", som enten kan være en server/pc/ruter/firewall osv. En stor del av alle ruterne på internett er Cisco rutere som er kjent for å ha modeller som er sårbare.

 

-netstat (run->netstat) viser gående oppkoblinger med andre ip'er. (Hvis du bruker peer-to-peer kommunikasjon med en maskin du vil vite ip til kan du ved å tolke disse dataene lett finne den.)

 

-Tracerute: (Run->tracert) viser alle "hopp" dvs rutere på veien til den aktuelle ip'en (her kan du også bruke url eller dns adresse feks ti98264-234.dialup.online.no)

 

Hvis du vet at en ip er aktiv men den svarer ikke på ping/tracerute osv, er det mulig systemet kjører en brannmur.

 

Det mange gjør når de skal samle data om sårbare systemer, er å bruke såkalte scannere som sjekker tilfeldige eller satte ip-adresser og porter. De kan bruke dataene fra disse til å hacke seg inn på systemer. Jeg blir scannet daglig.

 

Men mitt tips er: skal du virkelig hacke bør du bruke linux (ingen skikkelig ping-flooding i windows vettu;). Med feks ping flooding kan du få store rutere til å reboote, for så å logge deg inn som admin (med ulike teknikker).

 

Hacking er så mangt, men søk på "hacking tuturials" eller "hacking for newbies" o.l. og du vil sikkert finne nok info å lese for en livstid.

Et siste lite tips til alle n00bs: IKKE prøv å hacke maskiner du ikke har tillatelse til. SÆRLIG ikke hjemmefra. Du legger igjen spor (ip) og det er relativt lett å spore deg opp igjen etterpå. Selv ved bruk av proxying er det mulig å bli tatt. n00bs har som uvane å hacke seg opp mot kjente servere for så å slette data eller endre data, og dette HJEMMEFRA!!! Prøv å hacke deg selv fra en annen pc. Vær på den sikre siden. Ellers blir du nesten garantert tatt. Dette er ikke bare noe jeg sier for at dette er et åpent forum.

 

Men nok om "hacking" (jeg følte meg i det "gode" hjørnet idag :smile: Ha! nå skal jeg hjem!

 

GXSilver

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-15 16:17, awpkongen skrev:

Nå har jeg endelig funnet programmet og sender det tilalle som vil. Det sniffer ipen ut av domainnavnet til PC-en.


AWPKONGEN


 

SNIFFER?

 

Å sniffe vil si å fange opp data fra "passerende" TCP/IP-pakker (alle datapakker som bruker andre protokoller)...

 

Man trenger forøvrig ikke noe high-tech program for å finne IP-adressen når man har navnet på PC'en (som 40+++ stykker har forsøkt å forklare deg allerede...).

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: kingkong på 2002-01-15 18:52 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-13 02:26, kingkong skrev:

Quote:


On 2002-01-13 02:19, awpkongen skrev:

Det funker jo ikke og pinge hostname??


AWP KONGEN


 

Da bruker du enten feil hostname, eller så er det noe galt i nettverskoppsettet...

 

Til AWP-MONGOEN

 

Tracert og ping er jo greie verktøy til sitt bruk, det ene for å finne "ruten" til hostnamet/ipen. Og det andre for å måle tiden det tar frem og tilbake ("hastighet") ping vil vel også gi ip'en. IRC er jo også greit til å resolve hostname/ip (/dns). Men det store spørsmålet er jo hvordan du skal hacke denne kameraten din? Jeg har følelsen av at du har sett "Hackers" en gang for mye og nå skal forsøke deg med Netbus eller lignende.

 

Syns du burde finne deg et annet sted å lufte dine heller uinterresante meninger og spørsmål.

 

PS: Når du engang sur som en liten fjortiss svarer på denne, forsøk å ta det med ro, slik at svaret ditt er leselig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...