Dauemannen Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Jeg kjøpte ved juletider i fjor en 250GB Western Digital Passport, og den har funket helt fint til den i dag plutselig sluttet å virke. Powerindikatoren (eller hva jeg skal kalle den) lyser og jeg hører at motoren går, men i Windows får jeg beskjed om at "USB device not recognized" og jeg får ikke brukt disken. I går kveld kom jeg til å miste den fra ca. en halv meter på et teppebelagt og relativt mykt gulv, og jeg har en stygg mistanke om at det er derfor den streiker. Den var for øvrig avslått. Tåler virkelig disse harddiskene så lite? Jeg har hatt en harddiskbasert MP3-spiller som jeg blant annet har mistet fra lomma mi og rett på asfalten mens jeg har syklet. Den klarte seg fint. Er det noe jeg kan gjøre for å få den til å virke igjen eller er det bare å levere den inn? Og er det sansynlig at jeg må betale for reparasjonen selv, og er det eventuelt like greit å bare kjøpe en ny? Edit: Det betyr forresten fint lite om filene skulle gå tapt, da det meste som ligger på den også er lagret på stasjonær-PC-en min. Endret 11. juni 2008 av Dauemannen Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 47 views, nesten to dager og ingen svar. Det blir litt for dårlig. Er det virkelig ingen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Treffer harddisken gulvet på gal måte kan den ta skade. Det kan bli hakk i harddiskplaten (megnetisk belegg skadet), lese/skrivehoder kan komme ut av stilling etc. Det kan også være ytre skader på kretskort kontakter m.m. Ja, Ved ytre påvirkning slik du beskriver er det du som må betale en evt. reparasjon. Ingen garanti eller reklamasjonsrett gjelder for dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå