Cold Snake Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 For 1 år siden kjøpte jeg en 2.0 GHz PC fra Dell, og når jeg går gjennom SiSoftware sandra og ser på prossesor1, så står det på Model Information: SiSoftware Sandra Model Information : P4N (Northwood) Pentium 4 1.6-3G 1.5-1.6V 1,6 står det der, betyr det at DELL har lagt in 1,6 prossesor, og overklokket den til 2.0 da :x Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 ... Model Information : P4N (Northwood) Pentium 4 1.6-3G 1.5-1.6V ... les hva du selv skriver da det står 1,6-3G dvs fra 1,6ghz til 3 ghz... den dagen dell driver med svindel mister de alle bedriftskundene sine og går konk... Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Vil anbefale deg å bygge en pc selv neste gang. Disse blir som regel bedre og du vet hva du får. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Sleng inn AIDA32, så får du all informasjon om alt du trenger. Lure kunder med overklokket CPU, den var ny! Lenke til kommentar
FlaSch Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 *fnis* Jeg har det med å blingse på sånne småting sjøl, så jeg skjønner! Men ja, bygg pc selv, control is everything Lenke til kommentar
bjoen2 Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Du har jo selv sagt det! Bios støtter p4 prossesor f.o.m 1,6 t.o.m. 3 Ghz, skulle ikke være så vanskelig å forstå det? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Bare som et tillegg til det de andre her har nevnt; Bios støtter 1600Mhz -> 3000Mhz CPUer med 1,5 - 1,6Volt kjernespenning. Hva bios støtter forteller jo null og niks om hva maskina de er og hva den yter. Det er jo prosessoren som gjør ting, ikke BIOS Lenke til kommentar
bjoen2 Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Svar til Ufo: Når jeg kjører sisoft sandra får jeg listet opp hva bios støtter av prosessor størrelse f.o.m - t.o.m., ikke hvilken konkret prosessor som er montert! Jeg har et annet prog som viser konkret hvilken prosessor som er montert på mitt HK. Var dette veldig vanskelig å forstå......? Lenke til kommentar
bjoen2 Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Svar til Ufo: Når jeg kjører sisoft sandra får jeg listet opp hva bios støtter av prosessor størrelse f.o.m - t.o.m., ikke hvilken konkret prosessor som er montert! Jeg har et annet prog som viser konkret hvilken prosessor som er montert på mitt HK. Var dette veldig vanskelig å forstå......? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Hvorfor ikke bare sjekke Sandra eller WCPUID da? P4 blkir overklokket med FSb og dermed kan du sjekke FSB i begge de programmene.. WCPUID viser også hvilken CPU du har. Og den blir ikke påvirket av FSB. Lenke til kommentar
Cold Snake Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 Grunnen til at jeg lagget Topicet er at, jeg har lest på andre forumer der folk har 2.0 Ghz og skifta Hovedkort på en dell PC, og da sto det at de hadde 1,6 GHz, derfor begynnte jeg å lure, jeg tenke også at det står fra 1,6ghz til 3 ghz, men måtte være 100% sikker..... Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Dell leverer stabile PC'er. bygd for stabilitet, ikke ytelse. Det betyr tregt noen windws kræsj ellers Ok. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Svar til Ufo:Når jeg kjører sisoft sandra får jeg listet opp hva bios støtter av prosessor størrelse f.o.m - t.o.m., ikke hvilken konkret prosessor som er montert! Jeg har et annet prog som viser konkret hvilken prosessor som er montert på mitt HK. Var dette veldig vanskelig å forstå......? Jeg svarte ikke på hva du hadde skrevet. Da hadde jeg quotet, som jeg gjør nå. Når det var ingen quote'ing => svarer til trådstarter. Lenke til kommentar
Cold Snake Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 Dell leverer stabile PC'er. bygd for stabilitet, ikke ytelse.Det betyr tregt noen windws kræsj ellers Ok. Dell har meget god stabilitet på pc'ene og mindre i ytelse ja, litt i spill, men jeg har ALDRI opplevd at pc'en har hengt seg eller no annet kødd, det skal DELL ha for ja Lenke til kommentar
EC Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Last ned CPU Z: http://www.cpuid.com/cpuz.php Da får du se hvilken prosessor du har. Lenke til kommentar
corcky Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Dell har gode maskiner for folk som ikke kan bygge / sette opp maskinen selv. Men har du litt peiling bygger du selvsagt maskinen selv. Lenke til kommentar
Cold Snake Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 Den gangen hadde jeg ikke peil, men det har jeg nå, så jeg gjorde en tabbe der, men men gjort er gjort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå