Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Trenger litt hjelp med asbergers


Tirehu

Anbefalte innlegg

Hej jeg er en gutt på 15 år og går i 10 klasse jeg har Asbergers "legen sier" jeg har lest litt på nettet på norske wika osv og eneste jeg har av de 5 tinga er

om asbergers og jeg har * Begrenset evne til sosial omgang, særlig med jevnaldrenderomgivelser og rutiner.

 

og jeg har fått Risperdone for det og etter jeg begynte med dem har jeg hatt problemer med skolen har nesten ikke vært på skolen i hele ungdoms trinnet når jeg gikk i 7 klasse klarte jeg skolen 100% bra men når jeg begynte med de tabeletene i sommerferien har jeg ikke vært mye på skolen ogso har jeg fått mange fler problemer jeg får nesten ikke sove om natta jeg snur døgnet hele tiden sovner 2-5 om natta og sover til 1-6 om dagen og jeg har fått angst derfor jeg ikke klarer skolen er faktisk Redd" For og dra på skolen vet ikke hvorfor jeg har klart skolen vet ikke hvorfor og jeg har vært litt svimmel og lurer på da er rispendol/rispendal riktig medesiner mot asbergers? etter jeg har lest på nettet har jeg tenk og jeg trur jeg har blitt feil medisert har ødelagt hele utaninga mi etter jeg har starta med disse medesinene hva er det jeg kan gjøre?

 

Takk for all svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg vet lite om asbergers

alt jeg vet om risperdone er at det blir brukt i forhold til bipolare lidelser (depresjon) og at man helst ikke skal bruke det med enkelte medisiner.

 

jeg synes definitivt du skal kontakte en annen lege om du føler at tablettene kan ha noe å si på det mentale, uansett hva eller hvorfor. Be de informere deg om hvorfor de sier du har asbergers, og hva det er med det som gjelder deg.

 

Spør omså på www.lommelegen.no

Lenke til kommentar
jeg vet lite om asbergers

alt jeg vet om risperdone er at det blir brukt i forhold til bipolare lidelser (depresjon) og at man helst ikke skal bruke det med enkelte medisiner.

 

jeg synes definitivt du skal kontakte en annen lege om du føler at tablettene kan ha noe å si på det mentale, uansett hva eller hvorfor. Be de informere deg om hvorfor de sier du har asbergers, og hva det er med det som gjelder deg.

 

Spør omså på www.lommelegen.no

 

 

De sier jeg har "Sinne" og er "Agresiv" eneste jeg har hørt har ikke hørt noe annet og når jeg leser symtomene osv så er det problemer jeg har fått i etter tid og det jeg syns er Rart er at legen har gitt meg sove pilller mot at jeg ikke får sove om kvelden ogso kan de pillene jeg tar fra før gjøre at jeg ikke for sove.

Endret av Tirehu
Lenke til kommentar

Høres ikke helt bra ut dette, foreslår at du tar det opp med foreldrene dine. Dessverre lite vi her på forumet får gjort. Hvis de ikke vil høre/ mener noe annet enn det du sier, ta kontakt med lege. Enten via Lommelegen, som sagt tidligere. Eller fastlegen, evt. en annen lege.

 

Dette er ikke noe du skal gå rundt og undre og fundere på. Dette er noe du skal føle deg trygg på, føle at det er forklart grundig og forklarende nok til at du skjønner og føler at dette er riktig/ rett.

 

Få de til å forstå at du ikke skjønner, evt. mener at noe er feil i forhold til medisinering etc. Prøv å "oppføre deg voksent" så de forstår at det virkelig er noe du tenker på og ikke føler er helt riktig/ rett.

Med å "oppføre deg voksent" mener jeg at du skal være seriøs og oppriktig. Tenk igjennom hva du mener og vil si, for så å kontakte foreldre/ Fastlege/ Annen lege og forklare at dette vil du prate om. Så de skjønner at det er seriøst, og ikke bare prat!

 

 

Håper dette kunne hjelpe, just my 2 cents.

 

 

 

Chris

 

 

Edit: Leif.

Endret av TheInfamous
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...