Kurt Grusom Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Hei! Jeg lurer på en ting: Når du bruker batterigrep med to batterier (til 30D); tømmes først ett batteri, så det neste, eller går begge gradvis nedover samtidig? Takk for svar! Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Takk og lov! En kamerat sa at det var omvendt nemlig, noe som hørtes håpløst ut.. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Gjør ikke det bruken av vertikalgrep litt mer meningsløst enn hvis det f.eks. kun var ett større batteri, i stedet for 2 mindre? Nå har jeg aldri hatt eller brukt vertikalgrep før, så det er jo kanskje en mulighet for at det er jeg som tenker litt for snevert... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Gjør ikke det bruken av vertikalgrep litt mer meningsløst enn hvis det f.eks. kun var ett større batteri, i stedet for 2 mindre?Hva gjør det meningsløst? Å tappe begge to samtidig vil være uhensiktsmessig ja, ikke fordi det gir dårligere levetid, men fordi du ikke kan ta ut det tomme batteriet og lade det mens du skyter med det andre (og fremdeles ha god levetid på batteriet)... Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Hvilke type batterier er det som brukes da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Akkurat samme som brukes i kameraet ditt, bare to av dem.. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Samme som det du får med kameraet:) Altså standardbatteriet. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Akkurat samme som brukes i kameraet ditt, bare to av dem.. Ikke i mitt. Samme som det du får med kameraet:) Altså standardbatteriet. How? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Samme som det du får med kameraet:) Altså standardbatteriet. How? Batterigrepet har plass til to batterier... I 1D(s) er det bare plass til ett med bedre kapasitet... Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Samme som det du får med kameraet:) Altså standardbatteriet. How? Batterigrepet har plass til to batterier... I 1D(s) er det bare plass til ett med bedre kapasitet... Ja, du skal være god hvis du får plass til to (2) batterier i mitt kamera, for å si det slik. Vertikalgrep kan du jo heller ikke montere. Men da blir det jo noe annet. Er det ikke noe sånn at du kan bruke AA-batterier i vertikalgrepet i D300 eller noe sånn? Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Jo, du kan det i Canons også.. tror jeg. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Men da blir det jo noe annet. Er det ikke noe sånn at du kan bruke AA-batterier i vertikalgrepet i D300 eller noe sånn?Jo, D300 kan bruke tre alternativer: 2 stk EN-EL3e (standardbatteri), 8 stk AA-batterier (bruker ramme til å legge dem i) eller 1 stk EN-EL4a (standardbatteriet til D3). De to sistnevnte løsningene kan også gi deg 8 b/s... EN-EL4a er helt klart den beste løsningen, men også helt klart den dyreste, da den både krever at du kjøper et forholdsvis kostbart batteri, nytt batterideksel og lader i tillegg til grepet. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Sært.. Ikke sært når du får en batterikapasitet på over 3000 bilder på ett batteri, konstant bedre grep, mulighet for å skyte i vertikal posisjon og et definitivt mye lekrere utseende: Link Link Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) EN-EL4a er helt klart den beste løsningen, men også helt klart den dyreste, da den både krever at du kjøper et forholdsvis kostbart batteri, nytt batterideksel og lader i tillegg til grepet. Slik er det på mitt 1D mk.II også. Laderen koster over 4500 på fotovideo og hvert batteri på like under 2000 kroner per stykke. Jeg betalte 10k for kameraet, men kun laderen og batteriene (har 2 stk) koster over 8k nytt. Artig! Endret 11. juni 2008 av Gissan Lenke til kommentar
Pirmin Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Endret 11. juni 2008 av Pirmin Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Slik er det på mitt 1D mk.II også.Joda, men når du kjøper D3 (og 1D Mk II/III) følger batteri og lader med på kjøpet. Til D300 er du nødt til å kjøpe det som ekstrautstyr, og da koster det flesk og duppe og en god riskrem til dessert ;-) Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hæ!? Brukes det 1 om gangen!? .... høres helt idiotisk ut. Mener nå bestemt at det er en paralellkobling slik at begge batteriene sees på som et kraftigere og at begge da lades ut samtidig... Dersom det brukes et og et, krever det mye elektronikkfjas for å styre dette... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå