Smurphet Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Hvordan er nivået på Am.Fotball i norge? Lurer litt i og med at jeg har tenkt å begynne selv. Jeg må innrømme at jeg ikke har spilt det før, og er ikke HEEEEELT oppdatert på reglene (har bare sett et par kamper, og spilt Madden + sett noen filmer/serier, men det er begrenset hvor mye du lærer der) Men ser du vekk fra det, har jeg alltid vært atletisk. Har vært innom mange idretter, og har vært flink i så og si alle. I det siste har jeg drevet med friidrett, nermere sagt sprint, og gjor det relativt bra der (60m er på rundt 7.2 tallet og 100m er på 11.3-11.4), men så ble jeg litt hektet på å løfte vekter, og det endte opp med at jeg ble for tung (med andre ord ble jeg skaded hele tiden, fikk kontinuerlig strekk i over 1 år osv. :s) Jeg er 19 år, (så blir jo senior klassen), veier 100kg og er 1.85 høy (veeeldig lite fett) så har blitt brukbar stor og sterk i det siste. Jeg ville sagt at mine sterkeste sider er hurtighet og styrke (i og med at jeg i grunn er/var sprinter som drev på Junior NM nivå før jeg ble for tung) Hvilken posisjon ville passe best for meg? Fullback? RB? Kaanskje RW pga hurtighet? og vil mine fysiske sider gjøre at jeg kan prestere brukbart (om jeg setter meg inn i regler og den taktiske/tekniske delen av spillet). Bare lurer siden jeg vet generelt lite om Am.fotball i Norge. Lenke til kommentar
Mandelpotet Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Kan ikke noe om miljøet og nivå, men med den høyden/vekta er vel kanskje Linebacker, RB, TE og kanskje WR mest aktuelt Lenke til kommentar
Witten Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Hvordan er nivået på Am.Fotball i norge? Lurer litt i og med at jeg har tenkt å begynne selv.Jeg må innrømme at jeg ikke har spilt det før, og er ikke HEEEEELT oppdatert på reglene (har bare sett et par kamper, og spilt Madden + sett noen filmer/serier, men det er begrenset hvor mye du lærer der) Men ser du vekk fra det, har jeg alltid vært atletisk. Har vært innom mange idretter, og har vært flink i så og si alle. I det siste har jeg drevet med friidrett, nermere sagt sprint, og gjor det relativt bra der (60m er på rundt 7.2 tallet og 100m er på 11.3-11.4), men så ble jeg litt hektet på å løfte vekter, og det endte opp med at jeg ble for tung (med andre ord ble jeg skaded hele tiden, fikk kontinuerlig strekk i over 1 år osv. :s) Jeg er 19 år, (så blir jo senior klassen), veier 100kg og er 1.85 høy (veeeldig lite fett) så har blitt brukbar stor og sterk i det siste. Jeg ville sagt at mine sterkeste sider er hurtighet og styrke (i og med at jeg i grunn er/var sprinter som drev på Junior NM nivå før jeg ble for tung) Hvilken posisjon ville passe best for meg? Fullback? RB? Kaanskje RW pga hurtighet? og vil mine fysiske sider gjøre at jeg kan prestere brukbart (om jeg setter meg inn i regler og den taktiske/tekniske delen av spillet). Bare lurer siden jeg vet generelt lite om Am.fotball i Norge. Hei. Nivået i norge ikke noe i nærheten av det de har i usa, men det spilles likevel hardt. Du trenger ikke være heelt oppdatert på regler og lover innen sporten. Det lærer du ganske fort da du begynner å spille. Jeg begynte å spille da jeg var 19 og har ikke angret på at jeg begynte siden. Digger sporten. Det som er så bra med amerikansk fotball er at det passer til så og si alle. Uansett størrelse og høyde. Jeg er sikker på at du vil like sporten. Posisjonen du blir å spille kommer vel litt ann på dine ferdigheter til å gripe ballen, hurtighet, styrke osv.. Det vil treneren din se fort. Jeg vil anbefale deg og ta kontakt med din nærmeste klubb og prate med dem. Nå i sommer og utover høsten begynner U-19 sesongen. Jeg vil anbefale deg å spille den ett år, for å få verdifull erfaring. (Du kan spille U-19 til det året du fyller 20. Så hvis du er heldig så får du spilt det.) Hvis du ikke vet om noen klubber i nærheten, så kan du skrive hvor du er ifra og så kan jeg gi deg kontaktinformasjon til nærmeste klubb. Mvh. Zuozza Lenke til kommentar
toazty Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 hei... hiver meg på denne her.. har en kompis gjeng som har spillt mye sammen , men har ALDRI brydd meg om det finnes et lag her omkring.. men finnes det et lag her omkring i haugesund så er jeg på neste trening ... dette er en fenomelnal sport.. har fulgt mye med på sporten via TV, og den Norske vikingnen som spilte i USA er min store helt.. har hatt enorm glede av denne sporten.. det er som du sier.. en sport for de fleste så lenge du har fysikken i hold.. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
perK92 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Jeg spiller amerikansk fotball og har spillt det siste året. Nivået i norge er selvfølgelig ikke samme som i usa, men amerikanerne på laget sier det er ikke såååå stor forskjelll. Styrken er ganske lik og individuelle ferdigheter er nesten like gode som over there, det vi sliter med er sammarbeid og samkjørsel på laget. I USA har de trening på skolen, og hvertfall de på laget fikk anmerkning og fravær på kortet for å ikke møte på treninger. I Norge er det ikke så særiøst, og mange møter ikke opp på trening og stuff, noe som ødelegger alt pga amerikansk fotball krever enormt med sammarbeid. Jeg er 16 år,1.84 høy og veier 72 kg, og spiller corner/linebacker og funker godt der. Med din vekt tror jeg du ville gjort det veldig bra som FB eller TE. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå