IcedInsanity Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Da ommformulerer eg litt. Skal ha kamera. Skal brukes til litt action bilder,dvs ting som beveger seg osv... Noen som har anbefalinger? Prisklasse rundt 5-6k Endret 7. juli 2008 av Angels Eye Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) *fjernet tekst ettersom jeg framstår som tvangstrøyepasient etter at TS endret førsteposten og trådnavn totalt* Endret 12. juni 2008 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 når du endrer så totalt er det fint om du gjør det i en ny post, så blir ikke tråden så uoversiktilig. når det gjelder valg av speilrefleks, finnes det ikke noen fasit, alle produsentene lager gode kameraer, det det kommer ann på er hva som ligger godt i lanken din, gå til en velassortert fotoforretning og be om å få holde i alt de har i din prisklasse. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Tja. Alt kan vel brukes. Spørsmålet er hva slags action du ta bilder av. Er en kar her som tar tøffe skateboard-bilder med et Nikon D40. Så: 1. Hva slags lysforhold skal du jobbe under? 2. Hva slags avstand til action? 3. Er det akseptabelt å bruke blitz der? Sikkert lurt om du bytter tittel til "Kamera til action-bilder for 5000-6000" eller lignende, forresten. Da er det mer sannsynlig av folk med relevant erfaring deltar i tråden din. Lenke til kommentar
rieg Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Hvorfor ikke velge canon eos 450D m 18-55is med forsikring og 4timers fotokurs koster jo bare 6500 nå er jo svin billig:) Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Om det er ønskelig med blits, så anbefaler jeg (griner for meg selv) Nikon grunnet støtte for kjappere lukkertid med blits. Vet dog ikke om det er likt hos alle Nikon produktene, men jeg slenger det nå ut som et tips. Kjenner en som byttet fra Canon til Nikon pga. akkurat det med lukkertid sammen med blits. Han fotograferer skatere for det meste, så hastighet krever kjapp lukker for å fryses. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 *fjernet tekst ettersom jeg framstår som tvangstrøyepasient etter at TS endret førsteposten og trådnavn totalt* Sorry for OT, men måtte flire av dette (endrede) innlegget Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Hvordan er dette: ? http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...oductTabcontent Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Om det er ønskelig med blits, så anbefaler jeg (griner for meg selv) Nikon grunnet støtte for kjappere lukkertid med blits. Vet dog ikke om det er likt hos alle Nikon produktene, men jeg slenger det nå ut som et tips. Kjenner en som byttet fra Canon til Nikon pga. akkurat det med lukkertid sammen med blits. Han fotograferer skatere for det meste, så hastighet krever kjapp lukker for å fryses. Hm. Spørs hva du legger i kjapp lukkertid. 6Mp-modellene til Nikon (D40 samt utgåtte D50 og D70) har blitssynkronisering ved lukkertider ned i 1/500 sekund, på grunn av sensoren (den mekaniske lukkeren er åpen lengre, men sensoren slås av etter den ønskede tiden). De nyere modellene som må bruke den mekaniske lukkeren er generelt begrenset til 1/200 sek. Med en ekstern blits (i hvert fall SB-600 og -800) kan du generelt ofre lysstyrke mot kortere lukkertid ved at blitsen gir fra seg flere svake glimt (i stedet for ett kraftig) mens lukkeren åpnes, men det er ikke noe Nikon er alene om. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Hvordan er dette: ? http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...oductTabcontent Lenke til kommentar
grizley Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Hvordan er dette: ? http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...oductTabcontent Hva med denne: http://www.japanphoto.no/product/digital-s...d-m-18-55mm-is/ ? Lenke til kommentar
se# Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Både 450D og 30D er være OK kameraer. Canon får gjerne bra kritikk for autofokushastigheter. Du må imidlertid være klar over at ingen av standardzoomene har spesielt mye tele så de krever at du kommer ganske nærme motivet. Lenke til kommentar
Nikonians Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Et alternativ kan være en brukt Nikon D2H. Bør kunne fås tak i til pris innenfor ditt budsjett. Dette er i allefall et kanon kamera til action. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Kan stenges Mod's Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Tok det eg linket til. Får prøve meg frem Lenke til kommentar
grizley Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Grattis med nytt kamera da Endret 25. juni 2008 av grizley Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Takk,får se åssen det arter seg Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Fikk kameraet idag...batteriet står på lading...men på forseglingen til minnekortet står det "Value added software preloaded on this flash memory card. Copy the software and manual files onto your computer before formatting this card. Men når eg setter det inn i usb enheten og inn i dataen så er det ikke noe på kortet. Var det ingenting der allikevel da eller? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Mener du at du har satt det inn i en kortleser? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå