Gå til innhold

vår, kjære gamle traktor

Anbefalte innlegg

var ute for å ta bilder, da jeg fant et ypperlig objekt; vår gamle traktor.

har derfor knipset litt tilfeldig rundt inne i traktoren. og med en rask runde med photoshop har jeg fått disse som jeg er mest forøyd med.

hva synes dere?

post-161157-1213211211_thumb.jpg

post-161157-1213211252_thumb.jpg

post-161157-1213211282_thumb.jpg

post-161157-1213211304_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bilde nummer en er meget bra. I alle fall i utgangspunktet, men det hadde kanskje vært mulig å finne en litt annerledes vinkel. Kanskje litt til høyre, med en liten tilt mot venstre. Hvis det var mulig.

Men du har forstått poenget, og komposisjonen er både ryddig og rolig. Jeg liker samspillet mellom de to naglene og oljetrykk-meteret. Det jeg ikke liker i det hele tatt er uskarpheten skriker mot meg. Jo da, alle vet at jeg elsker smal dof like mye som alle andre, men ikke her. Motivet skriker etter detaljer og full skarphet. Tilbake med stativ, er mitt råd.

Nummer to har også potensiale. Også her viser du komposisjonsmessig poenget, men utførelsen er ikke bra. Jeg ville jobbet mye med det motivet. Skarp/uskarp, nært/litt mindre nært. Det er for mye slik det er nå, og det kan faktisk croppes til noe interessant. Nesten ned mot rattet vil du få en helt annen estetikk, ikke bare en dokumentasjon av vær og tilstand.

De to andre orker jeg ikke se lenger på. Det var nok med de to første for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...